Zoals de titel zegt mijn dochter van 3 jaar wil bijna nooit naar buiten.ze vindt binnen spelen veel leuker. Speeltuin wilt ze meestal ook niet boerderij vindt ze wel leuk maar kan ook niet elke dag naar de boerderij. Heeft iemand tips hoe ik haar kan overhalen om naar buiten te gaan. Vind wel vervelend
Zijn er kinderen in de buurt waarmee ze kan spelen? Vindt ze steppen/ fietsen leuk? Samen wandelen (zij op loopfiets/ step) naar de winkels voor een ijsje of een boodschapje. Stoepkrijten, steentjes verzamelen, met de bal spelen... ons zoontje van 3,5 gaat met dit mooie weer met dikke tranen naar binnen, en is vooral bovenstaand aan het doen, met stip op 1 met buurtkinderen rondjes fietsen.
Hier ook een dochter die niet echt een buitenkind is. Wat hier werkt is genoeg buiten te doen te hebben. Ook.met het buurmeisje spelen helpt goed (ondanks dat die 4 jaar ouder is). We hebben dus een zandbak, glijbanen, morgen trampoline opbouwen, stoepkrijten, waterballonnen en zwembadje bij warm weer en bellenblazen. Het werkt niet altijd maar ik merk ook al dat het beter gaat dan vorige zomer
Mijn zoon zit ook graag binnen, maar moet van mij toch naar buiten Als hij eenmaal buiten is, is hetwel goed. We hebben een zandbak, speelhuisje, een groot wagenpark, stoepkrijt, watertafel en buitenspelletjes; genoeg te kiezen dus. Maar ik verhuis ook wel eens speelgoed wat binnen staat, naar buiten. Ik heb bv een oud autospeelkleed in het hok liggen, zodat hij ook met zijn auto's buiten kan spelen. Ik heb kussens en dekens liggen, waar vaak hutten en tenten mee worden gebouwd. En als het even kan eten en drinken we buiten, of gaan we lekker picknicken op een kleed in het gras. In de directe omgeving zijn veel speeltuintjes te vinden, en daar gaan we ook regelmatig naar toe.
Onze zoon heeft pas een goede dag gehad als hij helemaal zwart of vies is Maar ik ben er ook wel makkelijk in, rommel maar lekker aan. Vooral water is al weer weken favoriet. Meestal staan er hier wat emmers buiten met een baakje of gieter. Momenteel probeert hij alle planten in de buurt te verzuipen. Verder op nummer 2 staat zijn loopfiets. We gaan graag een rondje om, pakken dan wat kleine speeltuinen mee, even de schommel, verderop de wip enz. En heuvels of invalide ophoogjes zoeken om van af te crossen!
Dit zou ik ook doen. En verder zou ik het loslaten. Sommige kinderen houden van buiten, andere kinderen van binnen, prima toch? Tenzij ze alleen maar tv wil kijken of zo
Mijn dochter was ook zo op die leeftijd. Ze ging pas graag buiten spelen vanaf een jaar of 6 toen ze vriendinnetjes gemaakt had. Is 3 ook niet gewoon een beetje jong voor buiten spelen?
Oei, lastig. Mijn dochter zou het liefst haar bed nog buiten willen zetten als ze de kans krijgt. Die is juist niet te pruimen als ze niet naar buiten kan. Geeft je dochter ook aan waarom ze niet naar buiten wil? Ik kreeg bijvoorbeeld snel hoofdpijn in de zon en had best gauw last van de warmte, nu nog zelfs. Bang voor insecten misschien? Of verveelt ze zich als er geen andere kinderen zijn?
3 is toch niet te jong? Onze dochter is net 3 geworden en die is het liefst de hele dag buiten Elk kind is anders. Ik zou wel stimuleren om lekker buiten te spelen (al dan niet speelgoed van binnen mee naar buiten, loopfiets, stoepkrijt, speeltuin, bellen blazen etc)
Nee hoor. Mijn jongste is 3 en vind buiten spelen geweldig. We hebben een glijbaan en zandbak en verder stoepkrijt en fietsen/step. En anders een kleed buiten leggen en daarop speelgoed waar ze binnen ook mee speelt.
Geen tips, maar ik was ook geen buitenspeel kind. Op iets oudere leeftijd zat ik het liefst met boekjes binnen. En nog steeds vind ik buiten geen drol aan. Behalve als het echt 25 graden is zit ik het in de tuin. Maar voor de rest rommel ik het liefste in huis aan...
Denkndat het aard van het beestje is. En daar is niks mis mee, lijkt mij. Uitstapjes naar speeltuinen, of samen buiten spelen of buiten eten zou ik doen. Maar zou het niet gaan forceren. Als je kind niet wil dsn niet toch? Komt vanzeld wel goed. Ik ben ook geen buitenmens. Dan moet het echt wel lekker weer zijn En als het te warm is vertoef ik ook liever binnen.
Ik neem dan aan dat jullie, @pietje1987 en @Liekje81 , bedoelen in de tuin spelen? Want onder buiten spelen versta ik gewoon buiten op straat spelen. Dus vandaar mijn verwarring. Wat betreft dan dus in de tuin spelen; vonden mijn kinderen vaak ook niet leuk. Een enkele keer ging dat goed. Maar vaak kwamen ze iedere 5 minuten melden dat het saai was, of kwamen ze over iets anders zeuren. Vanaf 5 jaar mochten ze echt buiten spelen. Dat ging ook niet meteen goed. Kwamen ze weer na 10 minuten melden dat er niks te doen was. Langzaam aan konden ze zich wel steeds beter vermaken. Pas toen ze andere kinderen leerden kennen en vriendjes maakten, konden ze zich echt uren vermaken. En dan komen andere kindjes ook aan de deur vragen of ze komen spelen en zo.
Nee hoor, ook gewoon in 1 van de speeltuinen. Of rondje op de loopfiets. Stukje lopen. Als het maar buiten is. Sinds ze jaar of 2 is ook gewoon vragen of kindjes buiten komen spelen. (Ik ben er dan bij natuurlijk, ze mag niet alleen natuurlijk) Meestal komen er vanzelf meer als er iemand buiten speelt.
Maar waarom moet een kind per se naar buiten dan? Zeker als je speelgoed van binnen gewoon naar buiten verplaatst; dan zitten ze buiten een puzzel te maken, waarom mag dat niet binnen? Hier zijn ze buiten wel actiever, dus fietsen, speeltuin, rennen, klimmen etc. Maar als ze liever even willen tekenen, maakt het mij vrij weinig uit of dat binnen is of buiten...
@iMoeder nee hoor, hier ook gewoon op de straat en in de speeltuin! Op dit moment is ze met nichtje van 8 even in de speeltuin (voor de deur dus heb er direct zicht op en wonen autovrij) en anders ga ik gezellig mee! Onze dochter maakt ook heel makkelijk vriendjes en vriendinnetjes en daar kan ze uren mee spelen!
Buiten spelen is bij mij ook in de tuin op deze leeftijd. Ts ik zou ook kijken wat ze binnen doet en af dat buiten kan. Zo is een buitenkeukentje erg populair. Lekker met modder water etc koken voor iedereen