Hoihoi, Onze kleine man is donderdag 6 weken oud en ik heb begrepen dat het goed is dat hij een paar keer per dag op zijn buik ligt zodat hij zijn nekje goed kan leren gebruiken. Echter zodra ik hem op zijn buik in de box of bij ons neerleg dan zet hij het meteen op een krijsen, vaak gaat dit gepaard met wilt getrappel van zijn benen. Ik probeer het steeds weer maar hij blijft het echt niet leuk vinden. Nou moet ik hem na de fles altijd een tijdje rechtophouden omdat hij anders gaat spugen en dan houdt ik hem vaak wel met zijn buik tegen mijn lijf aan en zijn hoofd op mijn schouders, dan tilt hij vaak wel zijn hoofd op en kan hij zijn hoofd ook draaien. Heeft hij hier genoeg aan en heeft iemand tips hoe ik hem kan leren op zijn buik te liggen.
Misschien af en toe zelf gaan liggen met je kindje op je buik. En er tegenover gaan liggen. Maar misschien issi daar nog een beetje jong voor om dat leuk te vinden. Je kunt ook tijdens elke verschoonsessie je kindje eventjes op de buik leggen zodat hij het langzaamaan leert kennen. Veel kinderen die het niet gewend zijn, zullen protesteren. Het hoofdje rechtop houden als hij na de fles tegen je aan ligt is niet hetzelfde. Ook belangrijk maar dat zijn hele andere spieren.
Wij hebben het op de buik leggen opgebouwd. Eerst een halve minuut, dan een minuut enz. , nu wilt de jongedame niets liever dan op de buik liggen, zelfs tijdens het verschonen draait ze zich op de buik ( is leuk als ze een mooie volle luier heeft hihihi )
Dat komt vanzelf goed. Onze dochter vond op haar buik liggen ook echt niet fijn toen ze zo oud was als jouw zoontje. Ik denk dat je hem even op zijn buik moet leggen, vindt hij het niet leuk, dan in een andere houding leggen. Op de buik liggen moet geen negatieve associaties krijgen voor hem. Het CB dringt er op aan dat je oefent met op de buik liggen maar dat MOET je natuurlijk niet. Ik heb me daar ook niet netjes aan gehouden hoor en vanaf 4 maanden is Femm op de buik liggen/spelen leuk gaan vinden. Je kindje ontwikkeld die nekspieren zelf ook wel (zoals je zegt, als je hem tegen je aan houdt om te boeren)
idd buik op buik proberen en stoppen als ze het niet leuk vindt. Ons zoontje begon het pas leuk te vinden toen hij zelf op zijn buik kon draaien. Daarvoor écht niet. Zou gewoon een paar keer per dag proberen. Al is het maar 10 seconden. Ze is ook nog zo klein!
Mijn oudste vond op zijn buik liggen ook niet leuk. Hij werd altijd boos en viel dan in slaap van het huilen. Bij wakker worden ook gelijk huilen. Ja, dikke doei, lekker op zijn rug gelaten. Hij is er niks anders van geworden hoor. De jongste wilde juist alleen op zijn buik. Sliep met een week al 's nachts op zijn buik anders sliep hij niet. Heeft het ook overleefd.
Ow gelukkig is hij niet de enigste. Mijn moeder vind het vreemd omdat ik als baby niet anders deed dan op me buik slapen. Wat ik wel ontdekt heb is dat ie het wel leuk vind op ze buik als de hond ernaast zit en ze elkaar aan kunnen kijken hihi .