Pufclub ja nee?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ann77, Apr 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Ik heb wel een cursus gedaan en op zich was het vooral gezellig omdat je allemaal in dezelfde periode van he zwangerschap zit. Veel info over bevallen en kraamtijd gekregen, maar geen dingen die je niet op internet kan vinden.

2. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0

Maar bij mij vroeg de gyn niet om te puffen omdat de kleine meid te weinig zuurstof kreeg. Zij vroeg me om te puffen omdat ze dacht dat ik mijn ademhaling niet onder controle had haha. Maar toen ik haar zei dat dit voor mij DE manier was om de weeen op te vangen, en dat het puffen niet werkte, begreep ze het, en mocht ik het ook gewoon dus op mijn manier doen. Maar ze had nog nooit gezien dat iemand op DIE manier de weeen opving haha.

3. yvonne1

yvonne1 Actief lid

Sep 14, 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Nee niet aan mij besteed, vind het onderdeel van de emotiemarkt. Ik laat het op me afkomen.

Wel ga ik soms een ochtendje lekker zwemmen bij het plaatselijke zwembad

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik ben niet naar de pufclub geweest en heb het ook niet gemist bij de bevalling.
    Ik vond het te duur en volgens mij is het meer een sociaal gebeuren als dat je er bij de zwangerschap iets aan hebt.
    Tenminste je moest het mij echt niet gaan vertellen tijdens de zwangerschap dat ik op altijd is kortjakje ziek mee moest gaan puffen haha

5. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

nee hoor hier ook geen pufclub, bij mijn vorige zw ook niet, ik had een weeën storm en kon helemaal nergens meer aan denken en alleen maar luisteren wat de gyn zei, deze zw gaan we ook niet heen.

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    heb het niet gedaan
    rare was op het moment dat het zover is denk je er niet snel aan
    en aan de hulp van de genecologen heb je net zoveel op dat moment dat is mijn ervaring

7. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik ben bij dd 1e naar zw.yoga geweest, Ik vond het niet leuk en ben halverwege gestopt. Heel zweverig contact maken met je kind (dat kan ik thuis ook) en die meiden waren allemaal met zichzelf bezig totaal geen gezelligheid.
    Aan de perstechniek heb ik vooral wat gehad toen ik opstipatie had haha.
    ik ga nu dus niet naar een klasje. zonde van mn geld besteed dat liever aan een verwendagje sauna om te onstpannen tijdens mn zwangerschap

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Geen behoefte aan gehad, heb ze alle 4 er uit gepoept zonder problemen. Je lichaam pakt dit zelf heel goed op, of je nu die cursus hebt gedaan of niet.

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Niets geen pufclub of iets dergelijks gedaan en ook totaal niet gemist tijdens de bevalling.
    Gewoon rustig blijven, meewerken en goed luisteren wat de vk zegt is ruim voldoende.

10. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    ik heb het bij de eerste niet gedaan. bij de 2 de ben ik halverwegen gestopt. vond het echt verschrikkelijk.niet mijn ding en ben al mijn bevallingen goed en snel door lopen. wel heb ik zwangerschapszwemmen gedaan voor de ontspanning is echt heerlijk

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik heb pas de cursus gevolgd en vond er geen zak aan, als ik dit had geweten dan had ik die cursus niet gedaan.
    Er zijn maar weinig dingen aan de orde gekomen die nuttig zijn, dit hoor ik ook van andere al bevallen vrouwen dat ze weinig aan de cursus hebben gehad.

12. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Ik denk, en dat valt me hier in de reacties ook weer op, dat je niet naar een pufclub hoeft te gaan om dingen te leren. Allerlei info kun je online ook vinden (of vragen aan de vk). Je lichaam kan prima zelf bevallen en daar waar het evt vastloopt, krijg je wel instructies van de vk of gyn.
    Ik denk dan ook dat ALS je besluit naar een cursus te gaan, je er eentje moet kiezen die je wel gezellig lijkt. Dus meer voor de contacten met andere zwangere vrouwen dan vanwege het daadwerkelijke puf-gebeuren. ;)

13. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Wij hebben deze ook gevolgd bij onze oudste dochter, ik vind het echt een aanrader! Juist doordat je het samen doet en de groep een mix is van mannen en vrouwen ontstaat er een leuke sfeer.

Ook heb ik veel gehad aan de ademhalingsoefeningen en informatie die we kregen over bevallen, wat er allemaal gebeurt in je lijf. Hierdoor geen paniekmoment gehad maar, twee keer een ontspannen bevalling mee gemaakt. Laatst kwam ik in de stad een medecursiste tegen en die heeft het op dezelfde manier ervaren.

Voor de leuk en omdat ik het belangrijk vindt voor ontspanning ga ik nu een cursus zwangerschapsyoga volgen.

Dus als ik kijk naar mijn ervaringen kan ik het je echt aanraden.

14. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik heb het bij de eerste dus wel gedaan
    vondt het verschrikkelijk en uit eindelijk
    niks geleerd alles op eigen been gedaan..!!

Dit keer doe ik het Niet ik de afentoe zwemmen straks
    in de zomer helemaal als ik hoog zwanger ben !!

15. inkie86

inkie86 Bekend lid

Apr 27, 2011
    982
    6
    18
    Female
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    ik ben zooo blij dat ik/wij wel zijn geweest
    heb er echt heel veel van geleerd en we hebben ook
    rondleiding in ziekenhuis gehad wat ook heel fijn was

16. Loppie

Loppie Lid

Jul 1, 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Heb een cursus bij een Mensendieck Praktijk gedaan, heb ook lang lopen twijfelen maar ben heel blij dat ik het heb gedaan! Niet zweverig maar wel heel veel handige tips om tijdens de zwangerschap allerlei kwaaltjes te voorkomen (rug, bekkenpijn etc). Verder ook veel tips gekregen voor de ademhalingstechnieken en houdingen bij de bevalling, ik zou het iedereen aanraden toch wel fijn om zo met je zwangerschap bezig te zijn..merkte dat ik vooral doorging waar ik mee bezig was..

Share This Page