Lars heeft vandaag een puffer gekregen en ik heb ene prima uitleg gekregen hoe dat ding werkt. Maar ze vertelden mij dat we hem waarschijnlijk met zijn 2e stevig vast moeten houden om hem goed in te laten ademen. Hebben jullie mss ervaring of tips hoe we het een beetje draaglijk kunnen maken voor hem. Hij zit nu al een tijd met dat het voorzetstuk te spelen en houdt het ook voor zijn mond. Maar ik vrees voor worstelingen straks.
Ik heb alleen ervaring met een kindje van bijna 4. Die deed het gewoon uit zichzelf. Ik weet niet hoe oud Lars is? Misschien dat je het in het spel kan betrekken? Dat hij het bij een pop doet (nep) bijvoorbeeld, zodat het minder eng wordt. Natuurlijk eerst zelf voordoen. En vooral heel erg belonen als hij het doet en ook positief naar de pop doen als hij/zij 'gepufd' heeft.
Jep hier ook altijd drama geweest met de jongste, maarja het moet wel ff he, daarna altijd ff flink knuffelen
Bij de apotheek vertelden ze laatst dat je je kindje er eerst mee moest laten spelen, zodat hij er aan kan wennen. Dan leg je hem uit wat je gaat doen en hoe het werkt. Meestal gaat het dan goed. Mijn zoontje had er al 1 bij 7 weken, dus die had het niet eens door.
Lotte heeft in het verleden een aantal keer een puffer gebruikt, we bleven er erg relaxed onder en maakten er zelf ook geen drama van. Wanneer ze moest puffen zong ik er een liedje bij of we telden de seconden. Is 9 van de 10 keer prima gegaan.. Sterkte en dikke knuf voor Lars PS. Waarvoor heeft hij de puffer gekregen en is het iets voor korte of lange termijn?
Hij heeft er gisteren ook heel de middag mee zitten spelen en zette hem ook op zijn monje en bij zijn Bert-pop ook. Maar op het moment zelf was het vechten. Hij moest enorm schreeuwen en huilen. Vanmorgen was het iets minder schreeuwen en een beetje huilen. Ik hoop dat hij straks door heeft dat het hem verlicht. @wen, we weten niet of het voor lange of korte termijn is. De HA dacht aan astma of bronchitus omdat het vooral tijdens het slapen en bij inspaning is en ik en zijn oma dat ook hebben. Maar hij is nog te jong om een longcappaciteitentest te doen. Dus moeten we kijken of dit helpt en over een week terug.
Mijn zoontje Rens van 19 maanden heeft er ook een gehad nog voor zijn 1e verjaardag. De eerste keren moest hij heel hard huilen en daarna ging het steeds beter. Het voordeel van dat harde huilen is wel dat ze flink adem halen en het spul dus goed binnenkrijgen, het is wel zielig om ze zo te zien huilen. Gelukkig heeft hij het niet meer hoeven te gebruiken. Je kunt er een beetje een spelletje van maken door een beetje gek te doen alsof het een slurf van een olifant is en het bij jezelf op te zetten. Succes ermee!