Mijn zoontje is een paar weken geleden begonnen met lopen. Eigenlijk waren zijn eerste losse stappen al met 10 maanden, maar sinds hij 11 maanden is loopt hij écht goed los. Nu hebben we schoentjes voor hem gekocht (meerdere) maar hij wil deze dus echt niet aan. Hij wil alleen op zachte slofjes/schoentjes lopen (dus die met een zachte zool) en geen gewone schoentjes. Nu loopt hij ook al buiten en dan krijgt hij dus klets natte voeten! De verkoopster zei dat dit een fase was, dat het puur even wennen is. Wanneer ik hem echter de schoenen aantrek dan gaat hij onwennig staan, kijkt naar zijn voeten en zet het echt op een krijsen totdat de schoenen weer uit zijn. (Moet er stiekem altijd wel om lachen hihi, het ziet er zo grappig uit. Hij keekt echt zo van WAT ZIJN DAT!?) Herkent iemand dit? En betekent dit dat hij er nog niet aan toe is of moeten we hem er gewoon aan laten wennen?
Wij hebben zeker 2 1/2 maand soepele zooltjes gebruikt. Toen de overstap naar stevige schoenen en dat gaat perfect. Wij hadden tussendoor ook met een harder zooltje geprobeerd ( hadden we nog) en hier liep hij ook echt niet goed op. Zodoende hebben wij zo lang gewacht. Denk dat je zoontje er misschien nog niet helemaal aan toe is en zou dan ook nog doorgaan met de soepele zooltjes om niks te forceren.
Ik zou inderdaad voor schoenen met soepele zool gaan. Bijvoorbeeld van Shoesme, de zolen zijn wel waterdicht, maar ze voelen haast niet dat ze schoenen aan hebben. Is ook het beste de eerste 6 weken dat ze lopen.