Wie heeft er ervaring met....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rosa08, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hoi meiden

Heeft iemand wel eens fluclonazol gebruikt in de zwangerschap? Ik heb deze gister voorgeschreven gekregen ivm vaginale schimmelinfectie die niet over wil gaan, moet trouwens maar een tabl innemen. Maar op internet lees ik zulke tegenstrijdige berichten. Nu erg onzeker!!

Groetjes rosa

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    denk als dat je dokter het voorschrijft dat die wel weet wat ie doet. Bedoel, hij zal wel weten dat je zwanger bent toch? je bent 31 weken... Lees de bijsluiter nog eens goed, als daar in staat dat je het niet tijdens zwangeschap mag gebruiken, dan zou ik maandag bellen voor duidelijkheid. Anders zou ik vertrouwen op de expertise van je ha.. ipv die van het internet...

3. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hey bedankt voor je reactie in de bijsluiter staat dat je het middel nietig innemen bij bv en zwangerschap tenzij ernstige infectie en als de arts dit voorschrijft omdat er nog niet veel bekend is over dit middel.

4. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Heb je bij de apotheek waar je het geneesmiddel vandaan hebt gehaald ook aangegeven dat je zwanger bent? Een apotheker kan je hierin namelijk veel beter advies geven dan een huisarts is mijn ervaring. Ik heb 5 jaar als apothekersassistent gewerkt. Ik zou niet zomaar op de huisarts zijn advies afgaan maar ook zeker bij je apotheek navragen.

5. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hoi lolsmurf

Ja had aan de apotheker ook nagevraagd en die zei de arts heeft het goed uitgezocht dus kon het innemen volgens haar

6. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dan zou ik er vanuit gaan dat het kan. Maar ik snap wel je ongerustheid :S. Als een schimmelinfectie naar binnen slaat zal dit vast ook niet goed zijn voor je baby denk ik. Succes.

7. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    En anders bel je toch ff huisartsenpost of de dienstdoende apotheker met je ongerustheid? Want het lijkt me niet handig om nog tot maandag te wachten met bestrijden van de schimmel.

Ik heb regelmatig schimmelinfectie gehad, ook in mn zwangerschap aan het begin en krijg dan Daktarin Gyno ovules (vaginaal inbrengen) en Miconazol creme.

8. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hoi Laura

Ik heb die vaginale tabl ook gehad en micananazol Crème ook gebruikt maar het hielp niet. Ik heb het tabl wel ingenomen maar voel me er gewoon onzeker bij.

Deel Deze Pagina