Pufregel met 7 klanken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuzieQ, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke7

hanneke7 Lid

9 jul 2012
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Om dezelfde reden ben ik ook niet naar de pufclub gegaan! Ik word daar zo melig van!

Als het tijdens de bevalling echt noodzakelijk wordt, dan mag de vk het voordoen. Maar ik denk dat het wel goed zal komen. Heb zo lang op blokfluit gezeten (van mijn 7e tot mijn 13e) dus genoeg ademhalingsoefeningen gedaan ;)

En als het echt niet gaat wordt het waarschijnlijk toch: "G.V.D. k*t k*t k*t!" denk ik (excuses voor het taalgebruik).

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Hahaha inderdaad! :D Ik maak er terplekke wel wat van! :p
    Hahaha ik zie het al helemaal voor me allemaal!

Te grappig, in mn eentje de slappe lach hier! :D

3. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buiten pufclub , vriendin van mij wilde dat ik naar zwangerschapszwemmen ging.. heb dat een keertje gezien toen ik baantjes aan het zwemmen was... NEE NO WAY!

4. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Hahaha meest briljant topic dit :') . Dit is ook precies de reden waarom ik niet naar pufclub ga, ik word er veel te melig van :') .

5. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Blijf het ook wel grappig vinden dat ze Kort Jakje ervoor gebruiken... heb net nog maar eens gezocht waar het ook alweer over ging..... :p hahaha :D

De simpelste verklaring is dat Kortjakje schoolziek was.
    Kortjakje betekent 'wijd / open bloesje' en verwijst naar het uitdagende beroep van Kortjakje. 'Altijd ziek' is een metafoor voor iedere dag in bed: prostitutie. Zondags gaat Kortjakje schijnheilig naar de kerk met een met zilver beslagen bijbel, een verwijzing naar de profijtelijkheid van haar professie.
    Kortjakje kan ook over een braaf, bedlegerig vrouwtje gaan, dat zich zondag met veel moeite naar de kerk begeeft. Het boek vol zilverwerk is haar bijbeltje met zilveren beslag en sluiting.
    Kortjakje komt in achttiende-eeuwse spotliedjes ook voor als Rachel Valderappus (betekenis: Rachel=Joodse vrouw; valderappus=van laag allooi, schorriemorrie), die in Amsterdam de brugtoiletten moest beheren. Zij voert haar werk niet goed uit omdat zij vaak beschonken is. De kerk en het zilverwerk zijn latere toevoegsels.

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hahahaha! Geweldig dit..
    ik had ook op cursus de Kortjakje variant geleerd, maar dan deze: "Kort-Jak-Je-Is-Een-Kut-Te-Kop":D *(hmmm zijn er 8..:D)
    Maar tijdens het puffen kon die hele kortjakje me gestolen worden en ik vond het veel te lang... ik wou vijf keer puffen, vond ik veel fijner. Uiteindelijk niet veel verder gekomen van "k*t-k*t-k*t-k*t-k*t (pardon my french). niet hardop natuurlijk, maar in gedachten. Hahaha

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    hahahahaha. Meesterlijk al dat gevloek en getier en die herinneringen aan de hoererij van kortjakje. En adem in, adem uit - dat vond ik wel een mooie.

Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben wier bakkes open valt van de gekkigheid die pufclub heet :p

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    whahahaha lig echt onder mn stoel :D:D:D:D

heb ook geen cursus gevolgd maar tzal bij mij ook wel iets van k*t k*t worden whahahaha:cool:

9. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het idee dat het toch vanzelf gaat daarnaast is je vk en miss ook kraamverzorgster erbij en die zeggen jou toch hoe het moet... want volgens mij weet je het dan ook echt niet meer..
    zie me al gaan HOE GING DAT #$@%#%$ LIEDJE OOK AL WEER!!???

10. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk topic :p hahaha durf te wedden dat ik tijdens de pufles alleen maar aan kortjakje als hoer kan denken:p

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ah ah ah staying alive?

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Whahahaaaaaa die vind ik goed hahahaha ik zie mezelf al helemaal liggen hahahhaahahaha

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Whahahahaha

14. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    dit is echt te komisch voor woorden. hahahaha ik ga echt stuk bij het lezen van alle reacties.

15. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik beviel 8 weken geleden van mijn 1e baby. Ik heb geen pufcursus oid gedaan. Ik dacht; ik kan het zo ook wel.

Tijdens de weeen zei de VK "adem in door je neus, en uit door je mond"

Ik weet nog goed dat ik zo'n pijn had, en zei dus maar op me in praten "inademen door neus" etc. Ik moest heel hard nadenken wat dat betekende. Waar m'n mond en neus toch zaten. Geen idee! En wat inademen betekende. Welke handeling daarbij hoorde.

Na een paar keer dacht ik lul maar raak, jij hebt makkelijk praten

Volgens mij ademde ik uiteindelijk in door m'n ogen en uit door m'n oren

16. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Haha dit zijn al een aantal goede tips, ik zit dus wel op een zwangerchapscursus en afgelopen week moest ik voor het eerst puffen. Wat eigenlijk amper lukte omdat ik steeds in de lach schoot:D

Maar we kregen van onze lerares te horen dat we moesten nadenken over iets grappigs, want als je man of wie er maar bij de bevalling is dit met jou herhaald en jij schiet in de lach dat dat de beste ontspanning is

en wat betreft het aantal, het moet oneven zijn, omdat dan de inname en uitstoot van zuurstof het beste is, maar het mag dus ook 5 keer of 9 keer zijn wat jij fijn vind

Dus als je nog meer grappige weet houdt ik me aanbevolen, daarnaast is het gewoon leuk om te lezen wat iedereen verzint

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    De-ze-wee-gaat-nooit-meer-weg :D

18. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Denk-goed-na-voor-dat-je-sext!

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb niet gepuft maar gewoon diep adem gehaald dus bind je niet op die zinnen.

Maar rozemarijke hij is briljant

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Doet mij denken aan mijn bhv.
    Op dit liedje kun je heel goed reanimeren dus denk dat ik deze maar vergeet met puffen hahaha

Deel Deze Pagina