Hallo allemaal! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met mijn situatie. Mijn vriend en ik hebben samen een prachtig dochtertje, we zijn nu weer terug bij elkaar, wonen alleen niet samen en zijn dat ook eerst nog niet van plan. Nu hebben mijn vriend en ik al vaker gesprekken gehad over dat hij graag wat wil bijdragen financieel gezien voor onze dochter. Dit vind ik eigenlijk niet meer dan normaal en vind het super dat hij daar toch wel zelf over begon, vind het toch wel lastig om hem te vragen of hij bijvoorbeeld ook eens wat pampers zou willen kopen o.i.d.. We willen dus samen onderling graag tot een bedrag per maand uitkomen maar om eerlijk te zijn hebben we allebei geen idee hoeveel alimentatie normaal gesproken betaald word etc. Uiteraard snappen we dat dat per situatie verschillend ligt, maar er zal toch wel zon beetje een 'gemiddeld' bedrag in zitten. En omdat we het ook niet zien zitten om het nou allemaal officieel te gaan doen (we gaan het wel zwart op wit laten zetten wanneer we het allemaal beide besproken en akkoord mee zijn gegaan) zitten we dus met ontzettend veel vraagtekens Ikzelf had al voorgesteld dat het misschien gewoon handiger (en ook wel prettiger misschien) is als hij gewoon eens een paar pakken pampers ofzo meebrengt. Maar dit wil hij liever niet, zegt dat dat zon gedoe is lol. Denken jullie dat wij er zo verstandig aan doen? om het zo met ons tweetjes uit te komen, of zouden we het toch officieel moeten doen, ondanks dat we toch weer terug bij elkaar zijn en het er voor de toekomst goed uit ziet . Uiteraard verwacht ik niet van jullie dat jullie hier zullen posten wat en hoeveel alimentatie jullie ontvangen, maar wat jullie denken/weten/verwachten wat het gemiddelde ongeveer zal zijn. Alvast erg bedankt voor jullie hulp dames!!
ik hoop trouwens dat ik dit onderwerp goed geplaatst heb, het leek me de meest passende plek om het in te zetten
Ik denk dat je beter uit kunt zoeken hoeveel allimentatie je officieel zou krijgen als jullie uit elkaar zouden zijn, en je aan dat bedrag houden.. Iig niet onder dat bedrag gaan zitten.. Misschien een goed idee als je de allimentatie eigenlijk niet nodig hebt is om een spaarrekening te openen en vragen of hij daar iedere maand dat bedrag op stort...?
Ik zou het officieel regelen als ik jou was. Het feit dat hij zegt dat hij het gedoe vind om luiers mee te nemen laat wat mij betreft al weinig betrokkenheid zien. Ik hoop van harte dat jullie het samen goed hebben en houden!
Ligt eraan hoeveel hij verdient en hoeveel huur of hypotheek hij betaald.. Wij betalen bijna 350 euro per maand
ik en mijn ex zijn ook uit elkaar pas n kleine maand ik krijg ongeveer 150 per kind maar ik heb het anders geregeld hij betaald de kleding en de dingen die ze nodig hebben dat is voor ons veel makkelijker en we gaan als vrienden gewoon met elkaar om zo veel fijner voor de kinderen verjaardagen bv word ook gezamenlijk gevierd maar het licht echt per situatie aan wat je krijgt zou kijken wat hij kan missen en daar op in spelen denk ik zo
Ik zou gewoon kijken wat heb ik Nodig. Hij betaald waarschijnlijk ook mee met de huur etc of niet?? Zou gaan voor 100 à 150 per maand. Hiervan kun je voor de kleine pampers kopen en doekjes ( 50 euro max) en de voeding. Eventueel daarnaast als de kleine wat nodig heeft zoals nieuwe kleding of speelgoed dit samen kopen of hij als hij dit wilt. Je kind is van Jullie samen en vind de bedragen van 250 euro die ik wel is hoor echt belagelijk hoog. Dan zou je zelf niks meer bij te hoeven leggen en oneerlijk tegenover de vader. Zo te lezen heb je een goede band en vind dan 100 mx 150 meer dan voldoende als hij daarnaast ook een bijdrage wil doen bij grote aankopen als fiets, nieuwe kleding zo nu en dan betaald.
Ik denk ook dat 150 euro een redelijk bedrag is.. Ik vind 350 euro die wij betalen voor 1 kind echt te belachelijk voor woorden..
En hoe is zijn inkomen tov de jouwe? Verdienen jullie ongeveer evenveel en hebben jullie dus evenveel draagkracht qua financiën? Of verdient de een behoorlijk meer dan de ander? Stel, je besluit dat de kosten voor jullie kind ongeveer 200 zijn dan kun je bij gelijke draagkracht zeggen: ieder 100, en bij ongelijk bijvoorbeeld de een 150 de ander 50. Succes, ik hoop dat alles weer helemaal goed zal gaan in de toekomst.
Het is echt afhankelijk van wat hij aan salaris krijgt en wat voor overige kosten hij heeft. Ik krijg bv 350 euro voor mijn dochter (begon destijds bij 300 maar loopt jaarlijks op) maar mijn ex-man had voor die tijd (9 jaar terug) een hoog inkomen van 2200 netto per maand en iedere 3 mnd een dikke bonus + een 13de mnd. Ik had destijds recht op 550 per mnd voor mijn dochter op basis van zijn inkomen + overige kosten maar ik had 300,- nodig om uit de bijstand te blijven als ik zelf een baan nam van 16 uur dus dat bedrag had ik gevraagd en is vastgelegd door de rechtbank. Oh zo blij mee want binnen een half jaar draaide zijn gedrag flink om dus ik was blij dat het bedrag vast stond.
Het gaat niet alleen om de kosten van luiers, kleding en eten. Je bent ook meer energiekosten kwijt, je moet een grotere woning nemen en verzekeringen. Als je nu een bedrag vraagt wat te laag is kun je later moeilijk meer vragen. Straks heb je ook kosten voor het kdv, een sport, ouderbijdrage school, studiekosten, etc. Je kunt voor gratis advies bellen met het juridisch loket. Het is ook afhankelijk van de inkomsten van jou en je ex.
Je kunt het achteraf altijd nog regelen. Mijn man heeft 2 kinderen bij een andere vrouw. Tot op heden betaalde hij in natura. Schoolgeld, reisjes, kleding, sport ID voedingsgeld, enz. Maar zij wilde meer en zij is uiteindelijk naar de rechter gestapt want ze wilde nu in ene 1050 per maand voor 2 kinderen op haar rekening. (behoefte van de 2 kinderen samen is 590 euro en dat moet over beide ouders verdeeld worden naar inkomen enz, dus het is een onzin bedrag) Je kunt overwegen om een berekening te laten maken, alleen zijn wel altijd alle bedragen anders, (hebben we gemerkt) want de ene rekent met dit en de ander met dat. Het is nooit eenduidig. Als je er samen uit komt is het goed. Als jullie alle 2 een bedrag redelijk vinden en ieder kan er mee leven, dan kun je dat mondeling afspreken. Ook kun je zelf een papier opstellen en beide tekenen, het is dan niet bij een rechter geweest, maar wel een staande afspraak tussen beiden. Je kunt ook voor de kleine een rekening openen waar hij maandelijks op stort en jij vanaf haalt wanneer nodig. Dan kan hij aantonen ik heb altijd betaald en jij kan verantwoorden dat je het voor het kind gebruikt hebt. Het ligt er aan wat jullie samen verdiende wat de draagkracht en de behoefte van het kind (wat is de kleine gewend om te krijgen toen jullie samen waren). Wat zijn ieders inkomsten, wat zijn de schulden, wat is ieders huur, en dan heb je een draagkracht die in percentages over de ouders worden verdeeld. Probeer er eerst zelf uit te komen. eventueel op te stellen in een scheidingsconvenant. Als jullie beide tevreden zijn met het bedrag is er niets aan de hand. Succes
Waarom het niet officieel vastleggen en laten berekenen? Het is afhankelijk van het inkomen. Kennisje van mij krijgt voor haar twee kinderen 500,- per maand.
Ik zou t officieel regelen dan zit het meteen goed. Je moet denken aan voeding, pampers, kledin maar ook verwarming extra, waterkosten, spullen die kapot gaan , wasjes (stroom maar ook extra slijtage er) en dan delen maar het is niet simpel voeding en pampers.