De oogjes schoonmaken met lauw water en dit meerdere malen per dag doen.Je moet dan van buiten naar binnen schoonmaken.Een drupje moedermelk zou ook helpen maar heb dat nooit geprobeerd.Als die verkouden is kun je een zoutwateroplossong voor zijn neusje gebruiken.Doorgaans geneest het met een week. Gr. Ingrid.
Moedermelk helpt inderdaad super! Als je bv geeft zou ik zeggen: zeker doen! Ben je er vaak zo weer vanaf!
Dat zou je idd denken! Maar het is bij babys van binnen naar buiten schoonmaken, vanaf de neus dus naar de buitenkant van het oogje. Mijn zoontje heef telkens ontstoken oogjes dus toen ik stond te vertellen aan de huisarts hoe ik dat schoon maak, bleek ik dus de verkeerde kant op te wrijven. Bij volwassen is het idd van buiten naar binnen.
Ik heb met de assistente gebeld die vertelde me met lauw water schoon te maken en dan van binnen naar buiten
Ik ben zelf doktersassistent en ik adviseer toch echt van buiten naar binnen haha.Misschien een herzien protocol.Ben al ruim een half jaar met verlof.Volgende week start ik weer en zal eens kijken op het werk.
Absoluut moedermelk. Mijn oudste had dit ook en ik geef nog borstvoeding aan de jongste dus kon dat mooi gebruiken. Het was de volgende dag meteen over.
Wat ook kan helpen is met een gebruikt theezakje (wel helemaal afgekoeld natuurlijk) Klinkt heel vies, tenminste dat vind ik, maar het helpt super! Mijn dochter had er ook last van en ik bleef het maar schoonmaken. Ouder vrouwtje op de camping gaf dit als tip, maar ik nam het een beetje sceptisch op. Uiteindelijk toch geprobeerd en nooit meer last gehad!