Grrr wat kunnen mensen toch de bloed onder je nagels vandaan halen zeg.... Vandaag post gekregen dat onze nieuwe meubelen binnen zijn.... Leuk eindelijk, daar hebben we een paar maand op zitten wachten.. Bij dit bedrijf moet je het zelf ophalen, kunnen we nog mee leven.. Maar omdat wij dus een best grote orde hebben hadden wij geregeld dat zij gratis vervoer zouden regelen... Nu belde ik dus niet met de vraag of de vrachtwagen voor morgen misschien nog vrij was (wie niet waagt wie niet wint toch?) nou daar begon ze al over te katten.... "er zijn meer mensen die de vrachtwagen nodig hebben..." Oke ik heb het geprobeerd dan moet het volgende week maar.... Begint ze gelijk over dat de bus 2 uur voor ons betaald zal worden en daarna voor eigen rekening is.... .. En dat wij het niet binnen 2 uur zou den redden... in andere woorden...... Betalen... Nou mooi niet dus.. ik heb de tijd dus voor 2 uur nu geregeld en tja als we dan later terug zijn komt het door het verkeer.... Nog zoiets... 3 dagen geleden waren mijn schoonouders hier en we kregen het over auto's... Wij wisten al welke auto er straks moest komen een 307, daar hebben wij het al een jaar over.. En dat wisten ze... (op dat moment ff niet ff natuurlijk). Toen vertelde zij dat zij ook aan een 307 zaten te denken... En wij hebben toen verteld dat wij dat niet leuk zouden vinden dat zij nu ook die auto wouden gaan kopen... Toen drukte ze ons op het hart dat nog niets zeker was en ze wouden pas in december een andere auto kopen.. Toen heb ik gewoon gezegt alles leuk en aardig, maar als jullie een 307 kopen dan komt hij niet meer bij ons, dan wordt het een andere auto.. Nu 3 dagen later belde ze ons op.... wij hebben leuk nieuws voor ons maar niet zo leuk nieuws voor jullie... we hebben een 307 gekocht.. :c: Mijn man feliciteerde ze maar ik kreeg dat niet uit me mond.. Wat een streek... en de reden dat ik dit niet leuk vind is dat ze alles het zelfde kopen dat wat wij hebben... ze heeft al het zelfde servies in de kast staan en als het goed is het zelfde beddengoed.... De laatste tijd als ze dan weer eens zit te vissen van bv "wat een leuke glazen waar heb je dit gekocht die vind ik ook wel leuk voormij" dan heb ik spontaan last van geheugenverlies, want dan weet ik het niet meer.. Kijk met dat soort kleine dingen kan ik mee leven maar dure uitgaven vind ik niet kunnen. Ik zal het al uit respect voor een ander niet doen. Want ik ben dan bang dat zij dat meer gaat rondvertellen dat wij dat dan hebben gekocht omdat zij dat ook hebben... En dit heeft ze eerder gedaan: Mijn man is helemaal weg van fotografie.. en hij wou toen heel graag een Nikon hebben daar zat hij al 3 jaar over te zeuren maar iedere keer kwam het er niet van... toen heeft mijn schoonvader vlak voordat wij hem eindelijk konde kopen ook zo'n zelfde camera gekocht... oke prima geen moeite mee, maar daarna werd er wel rondverteld dat wij zo'n camara hadden gekocht omdat zij er ook een hadden.... Kijk en daar kan ik dus echt niet tegen... Dus daarom zou ik nu dus niet de zelfde auto willen rijden zal zij... Misschien zijn het wel de hormonen... laten we het hopen want ik kan me er zo kwaad om maken... Of misschien kan ik er niet tegen omdat dit vroeger vaker is gebeurt, dat ik een idee had een ander voerde het voormij uit en vervolgens was ik de na-aper.... Sorry voor dit gezeur maar moest even mijn gal spugen... en nu ben ik het denk ik wel kwijt...
Tja je hebt altijd mensen die afgunstig zijn of jaloers. Die willen alles graag hebben omdat jullie het ook hebben. Daar verander je helaas niets aan als alleen nooit meer vertellen wat je in gedachten hebt.
Hai, nou lekker toch dat het er uit is...lucht tenminste op... Maar dit heeft niet alleen met hormonen te maken het is gewoon ontzettend kinderachtig...ze hebben zelf toch ook een mening of een eigen smaak...de volgende keer gewoon vertellen wat je absoluut niet wil hebben dan kopen ze dat misschien wel. Maar het blijft wel een beetje sneu...al zien je schoonouders dat misschien anders. Sterkte in de strijd
Eerder zag ik het al "bewijs van goed smaak" maar na een paar keer is het gewoon niet leuk meer... Ik heb nu ook tegen mijn man gezegt dat we niets meer zeggen wat bij ons op het verlanglijstje staat..
dat van die meubels zou ik ook niet pikken hoor belachelijk. Maar van de camera en de auto daar zou ik me dus niet druk over maken. Is toch niet belangrijk dat ze dezelfde hebben. Of denk ik daar weer te simpel over.
Kijk iedereen is daarin anders... Je mag er zo over denken.. Maar het is echt niet leuk meer als je steeds moet merken dat zij het zelfde halen...
Oh, ik heb zo'n hekel aan zulke mensen, die alles hetzelfde willen hebben! Heeft niks met hormonen te maken hoor... is gewoon errug irritant!
hmm.. tsja.. ik ben het wel met inky eens. Ik kan me daar niet zo druk over maken eigenlijk! Wij hebben een tucson en mijn ouders willen die ook! Nou prima.. ! En zo ook met onze gashaard, ons huis.. tsja. Kleinigheidje is dat zij dat niet kunnen betalen, maar konden ze dat wel.. prima! Dit zijn zulke onbenullige dingen om boos over te zijn naar je familie toe denk ik dan.
Ben het wel met Gupsie eens. Wat maakt het nou toch uit dat je schoonouders dezelfde auto gekocht hebben als die jullie ook willen. Er zijn wel ergere dingen in de wereld. Silly
Ja, er zijn inderdaad ergere dingen in de wereld, maar toch kan ik me voorstellen dat het heel vervelend is ! Je orienteert je op iets en bent daar lang mee bezig en hup, zo kopen anderen precies hetzelfde ding als jij. En dan achteraf nog horen dat je het gekocht hebt omdat zij het eerder hadden. Nee, leuk is anders ! Maar ... als jullie besloten hebben toch voor die auto te gaan, zou ik dat plezier niet laten vergallen door je schoonouders hoor ! Gewoon doen en reageren ze zo stom, gewoon van antwoord dienen hoor ! Groetjes, Nikki F
Ik snap het wel, het gaat denk ik niet om de auto of om de camera . Het gaat om het gevoel dat het je geeft....de camera enz zijn voorbeelden. In feite gaat het erom dat iemand je in alles voor wilt zijn, je niets gunt, in alles beter wil zijn, je constant voor de voeten loopt. Je durft niets meer te zeggen omdat je bang bent dat alles wat je leukt vindt en waar je trots op bent omdat je het kunt kopen of omdat iets gelukt is wordt te niet gedaan, omdat er mensen zijn die je voor willen zijn en daardoor die dingen voor jou niet meer bijzonder willen laten voelen. Ach, hormen krijgen al snel de schuld als je kriebelig bent....en idd er zijn ergere dingen op de wereld maar daarmee kun je niet alles baggataliseren
@loesjes Jij snapt het precies.... Dit is inderdaad de goeide uitleg... Het gaat mij niet op die dingen maar om het principe...
Ik kan me daar ook niet druk om maken hoor, dezelfde spullen.Je zou het eigenlijk gewoon als een eer moeten zien, blijkbaar heb je dan een goede smaak, toch?
Als ik het al lees krijg ik de kriebels, ik heb daar zo een hekel aan en alleen al met een haarspeldje of weet ik veel wat! Ik kan dat echt om de kleinste dingen krijgen... Oee irritant en ik had die auto echt niet meer gekocht!
Oeh! Herkenbaar en super irritant! Zo is het bij mijn schoonfamilie al jaren een soort van wedstrijdje wie de jongste auto heeft. Ook zo lekker irri, om gek van te worden! Enne ik ben niet zwanger, en ook ik erger me hieraan, dus niet alles op de hormonen gooien hoor Vond ik trouwens ook al zo irritant toen ik zwanger was van ons zoontje, als ik mijn mening gaf over iets of het niet eens was met iemand, kreeg je steevast te horen: ach laat dr maar, zullen de hormonen wel zijn! grrrrrr
Het zou mij echt worst zijn of mijn (schoon)ouders hetzelfde hebben/willen als wij. En ik ging er zeker geen andere auto om rijden omdat zij toevallig ook die auto hebben gekocht. Er rijden nog wel meer 307's toch? Leven en laten leven.
Mij laten dat soort dingen ook echt koud hoor.....hun probleem als ze zelf geen smaak ontwikkelen, tis gewoon een compliment
O Joyce, je rijt bij mij een oude wond open. Ik herken het zo goed. Mijn zwager, koude kant, kocht ook alles wat wij kochten. Wij koelkast Miele, zij ook dezelfde koelkast Miele, stofzuiger, zij ook dezelfde stofzuiger. DVD speler, zij ook dezelfde, wasdroger ( waar zij overigens jarenlang tegen hebben verzet, want was overdreven en niet nodig) ik krijg een droger, zij binnen 1 week dezelfde droger. Ik werd er helemaal lijp van. Totdat ik dus zei tegen mijn lief dat hij dan tegen zijn broer moest zeggen dat wij een bepaald iets hadden gekocht. Kijken hoelang het duurde voordat ze het ook deden. En dan zouden wij het zogenaamd terug hebben gebracht, omdat wij niet tevreden waren ofzo. Het is er nooit van gekomen, want de bom barste bij manlief en we hebben het heerlijk rustig zo. Geen gepapegaai meer, zalig
Hey meiden! Ik had vroeger zo'n vriendin. Had ik het met haar over een leuke jurk of zo die ik had gezien en vertelde ik dat ik even op mijn salaris moest wachten voor ik die jurk zou kopen. Dan kwam haar ik een paar dagen later tegen en dan had zij de jurk aan. ...ik vond dat ontzettend irritant..zij helemaal vrolijk want dan had zij de jurk alvast....en dan zei ze nog: 'als jij hem nou ook koopt, zijn we net zusjes'...ggrrrrrr.... op een gegeven moment vertelde ik haar dat ik een fantastische jas had gezien....en inderdaad...zij een paar dagen later die jas gekocht... nou was die jas vreselijk lelijk.....en was ik helemaal niet van plan om het ding te kopen...dus toen zij die vreselijke jas had gekocht...ben ik een leuke jas gaan kopen...mevrouw had goed de smoor in. mevrouw is ook geen vriendin meer, want zij vond mijn toenmalige vriendje ook wel erg leuk... ik hoop dat ze nog gelukkig zijn samen.... ik kan er niet mee omgaan....jaloerse mensen.. en als ze nou gewoon zeggen dat je een goede smaak hebt, of als ze vragen je te helpen met keuzen maken omdat je zo'n goede smaak hebt...okee.....maar ik vind het ontzettend vervelend als mensen jaloers zijn en er niet voor uit willen komen. Joyce, heb je er al eens met je schoonmoeder over gesproken? waarom ze dat doet? misschien is het mens zich er niet eens van bewust en kun je met een gesprek die irritatie wegnemen? is makkelijk gezegd, want mijn ervaring met schoonmoeders is wat dat betreft ook niet geheel rooskleurig. of misschien kun je de irritatie wegnemen door er zelf anders mee om te gaan? het blijft een moeilijk iets... sterkte ermee, en als je je gal wilt spuien, dan zijn we er gewoon voor je. Aoife
@ Unicorn hahahah...nee dat werkt echt niet bevorderend zulk kritiek...en tuurlijk mag je best eens onredelijk zijn....dat heeft iedereen wel eens toch...