Hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1983, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Mijn bloeddruk begon al hoog deze zwangerschap, en is nu 140/87. Mijn urine is schoon. Nu moet ik maandag nog eens extra laten meten bij de vlos, en in de gaten houden hoe ik me voel.

Ik ben pas 20 weken, de vlos zei dat het nog kan dalen. Wat is jullie ervaring hiermee, wie heeft het ook gehad en hoe is dat gegaan? Dit is trouwens mijn tweede, kans op vergiftiging schijnt dan alweer stukje kleiner te zijn.

2. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Mijn bloeddruk is nooit echt hoog geweest, eerder aan de lage kant. Ik heb een ziekte waardoor ik een vergrote kans heb op zwangerschapsvergiftiging.
    Tot ongeveer 20 weken was mijn bloeddruk telkens zo rond de 145/80 en sinds een aantal weken zit ie telkens zo rond de 120/60, dus echt een stuk lager dus.
    Dus misschien dat jij na de 20 weken ook wel een lichte daling krijgt?
    In ieder geval fijn dat ze 't goed in de gaten houden!

Succes!;)

Groetjes
    Masu

3. Marieke1983

Dat klinkt goed! Hopelijk daalt het hier ook weer, want extra cotroles, rust en inleiden zie ik niet zo zitten.

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik kan hier niet over mee praten. Ik heb juist een te lage bloeddruk. De laatste keer gemeten was: 109/59
    Ik hoop dat het wat hoger wordt, met trap lopen etc. ben ik soms wel wat duizelig..
    Ik hoop dat je bloeddruk wat zakt..

5. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voor de zwangerschap was mijn bloeddruk 140/90. Vergelijkbaar met jou dus. Pas met 24 weken begon hij iets te zakken (120/80) en met 30 weken ging hij naar 110/70 (waar ik dan weer last van kreeg omdat het voor mijn doen wel erg laag was..). Het kan dus nog prima zakken!

6. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He Mariek bij mij bleef de bloeddruk met medicatie onder controle dus als het niet vanzelf gaat zul je wel medicatie krijgen methyldopa. Ik had al medicatie vanaf 10 weken bij vorige zwangerschap en nu helemaal geen hoge bloeddruk bij de tweede.

xxx Joyce

7. Marieke1983

Ben netbij de fsyio geweest en die ging ook mijn bloeddruk meten: veel te hoog. Hij zette me recht neer, ontspande mijn schouders en meette nog een keer: 137/76!
    Spierspanning die volgens hem op mijn vaten drukt, maar geen hoge bloeddruk. Dat scheelt een hoop!:)

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik had ook vanaf het begin al een te hoge bloeddruk. Meteen aan de Metyldopa gezet en dat gaat nog steeds goed. Ik heb een bloeddrukmeter van het ziekenhuis meegekregen en meet 1 a 2 keer per week thuis. Dat stuur ik door via internet naar de gyn. Zij controleert dit en zo hoef ik niet elke keer naar het spreekuur. De kleine wordt bij elke controle gemeten, om te kijken of mijn bloeddruk geen nadelige gevolgen heeft voor de groei.

Deel Deze Pagina