Onze dochter is inmiddels bijna 6 weken oud. Door omstandigheden hebben we moeten besluiten om meteen te starten met flesvoeding. Na 2 dagen begon de stuwing, opgezette / harde / wat pijnlijke borsten, nooit echt heel erg pijn gehad, dit alles zakte na een aantal dagen weer af. Maar ik bleef nog wat melk verliezen. Vorige week dacht ik, hehe dat is gestopt, maar nu begint het dus gewoon weer. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd?
Nu ben ik niet eens begonnen met bv gewoon gelijk de fles, en ik merk dat het nu na 10 dagen nog maar heel weinig is wat ik verlies. Ik heb bij de eerste 6 weken bv gegeven en ben toen gestopt, en dat heeft veel langer geduurd. Ik denk wel tot 2,5 maand.
Ik verlies ook nog melk. Ik was ook al benieuwd hoe lang dit gaat duren... Blijf dit topic ff volgen.
zoonlief gister 6 weken. Heb na de bevalling de 3e en 4e dag stuwing gehad, pijnlijk en echt hele grote borsten. Namate dat afzakte nergens geen last meer gehad. Ook geen druppel verlies.
Ik heb 8 uur na de bevalling 2x bv gegeven maar moest stoppen. Zins vorige week komt er geen witte melk meer uit als ik knijp alleen een btje vocht, nu dus 3,5 maand verder (wow waar blijft de tijd?!?)
Bij mij precies hetzelfde als bij kimmuh, het zou mijn verhaal kunnen zijn hopelijk stopt het snel voor je!
Hier ook meteen gestart met flesvoeding, 4de dag ontzettende stuwing gehad.. en denk dat ik rond week 8-9 geen melk meer verloor het werd wel steeds minder en minder
Hier ook gelijk gestart met flesvoeding, na 4-5 dagen flinke stuwing en toen ik na 2 weken nog 'lekte' gebeld met de huisarts. Ik kreeg twee pilletjes die ervoor zorgde dat de melkklieren niks meer produceerden. Dus gewoon even met je huisarts bellen als je het beu bent.
hier 3 dagen borstvoeding gegeven. ik heb niet of nauwelijks stuwing gehad en na een week verloor ik geen melk meer. zowiezo was het al niet veel. hoogstens wat druppeltjes.
Ik heb ook meteen de fles gegeven, en heb 1 dag pijn gehad en 3 dagen een beetje lekken. Daarna nooit meer last gehad. Maar de borsten bij mij in de familie staan erom bekend dat ze niet echt werken bij babies Wel erg vervelend zeg! Misschien toch even contact opnemen met je ha.
Ik heb 5 dagen na de bevalling flink last gehad van stuwing. Pas sinds anderhalve week nergens meer last van dus het duurde bij mij ongeveer 2 maaden.
pfff oh ja, de stuwing.. wat heb ik daar last van gehad! .. Na een dag of 5 begon het (flesvoeding vanaf dag 1), heb er 3 dagen last van gehad. Ik denk dat na een week of 3 het echt was gestopt. Mijn ene borst 'lekte' ook langer dan de andere
Wat mijn vriend nogal 'lachen' vond was dat lekken ja. Ik had na een dag of 3 alweer zin in seks. Dat kon natuurlijk niet, maar als we in ons rustuurtje dan even lekker op bed knuffelden kreeg ik meteen 2 natte plekken op mijn tshirt Mooi vond ie dat....
Ik ben ook gelijk begonnen met flesvoeding. En vandaag is de kleine ook 6 weken en ik heb ook nog last van lekkende borsten ook ik ben benieuwd wanneer het stopt. Dus ik lees ook mee.
Bij mij is het dus wel meegevallen! Met zo'n vier weken was het wel klaar hier. Nu af en toe nog een druppel, maar niet meer noemenswaardig. Lekte al ver voor de uitgerekende datum, dus dacht dat het wel lang zou gaan duren, maar valt dus mee.
Meteen begonnen met flesvoeding nooit geen borstvoeding gegeven, vanaf 4e dag onwijs pijnlijke stuwing, heeft week geduurd, daarna borstontsteking, ging niet over wat bleek 2 abcessen, 4x moeten puncteren, 3 weken zware antibioticakuur. Borsten lekker nog steeds af en toe.....borst waar abcessen in zaten is helemaal gehavend, heeft nooit gelekt. Nu zitten beiden borsten sjokvol cysten.....en dat allemaal zonder 1 druppel borstvoeding gegeven te hebben.....
Bedankt voor jullie reacties! Blijkt dus nogal verschillend te zijn Kijk het nog even aan en anders toch maar een afspraak maken, vloei ook nog, ze zeiden dat dat ook zo'n 6 weken kon duren, dus als ik over 2 weken nog vloei of melk produceer...