echo - btje genante vraag..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door butterfly89, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Vrijdag heb ik de eerste echo, om hierna medicatie en het IVF traject te bepalen.
    Maar ik houd er dus eigenlijk niet zo van om me van onderen helemaal kaal te scheren. Is dat raar? Of zal dat niet uitmaken? Zie er nogal tegen op om daar met m'n benen weid te gaan liggen :(
    & vervolgens heb ik nog een echo tijdens menstruatie, maar dat lijkt me nog genanter.. Is dat altijd dat ze dat nog een keer doen tijdens die periode?

Ahh ben gewoon best gestresst voor vrijdag! Ben ook bang dat er opeens uitkomt dat ik helemaal nooit kinderen kan krijgen, maar dat lijkt me sterk dat dat zo opeens bepaald word toch?

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Nee hoor is niet raar. Gewoon gaan zoals je altijd van onderen bent.
    Die echoscopistes zien zoveel vagina's die letten daar niet op.

Ik moest mijn benen buigen, voeten op de tafel dan schuiven ze achter je bovenbenen de echokop naar binnen.

Voor jouw voelt het genant als je ongesteld bent, maar onthou je bent niet de enige!!

Succes vrijdag

3. Jasmijn1203

Jasmijn1203 Actief lid

27 mrt 2013
    118
    0
    0
    Hoi,
    Het is helemaal niet zo raar dat jij je scheert op jouw manier, ik doe dat wel, maar dat ben ik.
    Voor de gynaecoloog maakt het niet uit, die ziet honderden patienten en ieder op haar manier geschoren ;)
    Meestal willen ze je zien in de 9 dag van je ongi, want dan begin je weer met van alles te ontwikkelen (weet niet zo hoe je het moet noemen) Ik moet dan ook altijd terug komen, maar meestal ben ik ongi voor 3 a 4 dagen, dus daar heb ik geen last van.

Je eerste dag is altijd spannend, neem je tijd en je kan niet meer doen dan wachten, ik weet het is moeilijk.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Je moet doen, waar jij je zelf goed bij voelt!
    T is al zo een lastig moment.

Tip: Neem vochtig toiletpapier mee in je tas en een boterhamzakje.
    Op t moment dat jij je uit kan kleden achter t gordijn, ff opfrissen, doekjes in t boterhamzakje, en dichtknopen.
    En ook handig: trek een tuniekje aan of iets anders wat een beetje over je billen valt.
    Voelt al een stuk prettiger.

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Helemaal niet druk over maken hoor!
    dat tuniekje, of lang tshirt is wel een goede, dan voel je je iets minder bloot als je van omkleedgedeelte naar het bed loopt.
    En verder gewoon verstand op nul, het is hun werk, ze zien het de hele dag door!
    Zeker niet druk maken over scheren oid hoor!
    Sterkte in elk geval!

6. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Thanx voor jullie reacties :)
    Fijn de geruststellingen! En thanx voor de tips! Maar eens even op zoek gaan naar iets van een tuniekje die ik vrijdag aan kan.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Het is ook allemaal zo spannend de eerste keren.
    En mijn hobby zal het ook nooit worden, maar ze zien dag in dag uit alles langskomen ;) het is hun werk...niets is raar..

En idd voor jezelf zo gemakkelijk mogelijk maken, jurkje of tuniekje of lang shirt aan. Soms moet je een eindje door de kamer lopen eer je in de stoel zit. Dan voel je je wat prettiger.

Zij zien heel veel dingen en zijn bloed gewend, dus daar hoef je je niet ongemakkelijk over te voelen.

Zet m op, het is even moeilijk voor jezelf, maar het doet geen pijn en zij weten echt niet beter.

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh en over je laatste vraag, nee dat kan zeker niet met alleen een echo bepaald worden....echt niet....daar gaan eerste behandelingen en onderzoeken aan vooraf mocht blijken dat het niet (zo snel) lukt.

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    En weet je: ze kijken echt maar heel eventjes, en dan ook alleen 'zakelijk' want ze zijn gewoon op zoek naar het gat hihi. En vervolgens kijkens ze ernstig naar het beeldscherm wat daar te zien is... Succes!!

10. pippeke

pippeke Niet meer actief

Wat ik ook vond is dat het toch heel anders is als je Daar eenmaal ligt.
    Vlg mn man hebben we een knappe jonge dokter. Wie had dat gedacht dat ik me ooit daar zou laten begluren door een jonge gozer....

En ik heb ook nog haar hoor ...

Tip blijf gewoon naar het scherm kijken. En niet tussen je benen.

11. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Niet bang zijn, het onderzoek doet geen pijn, je ligt daar maar 2 minuten. Trek eventueel een wat langer tshirt aan die je over je billen kan trekken. Voor de artsen is het hun werk. Die kijken bijna alleen maar op het scherm en zo min mogelijk naar je vagina.
    Ik was ook een beetje ongesteld toen ik daar lag. Ik had een doekje meegenomen om me op te frissen.
    Dit onderzoek is alleen om te kijken hoe het er van binnen uit ziet, of er cysten of iets dergelijks zitten.
    Hier kan niet uitkomen dat je onvruchtbaar bent.
    Daar moeten veel andere onderzoeken voor gedaan worden.
    Heel veel succes

12. Lientje30

Lientje30 Lid

4 jul 2013
    11
    0
    0
    Taxichauffeuse
    Kerkrade
    Ik had een keer geen zin om me te scheren dus ik ging gewoon naar de GYN ... hij zei: Ik ben blij dat ik er eens een keer 1 zie MET haar... dat zit er niet voor niks.

En dat je je menstruatie hebt tijdens de echo dat vind jij erger als de gyn hoor. Maak je niet druk.

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lol, wat een aparte opmerking, maar wel grappig. De gyn-versie van "wat zit je haar leuk vandaag" :D

Ik vond het ook altijd lastig hoor, de eerste paar keren zorgde ik echt dat alles netjes haarvrij was. Maar na een aantal keer was ik het zat om er steeds zo precies op te moeten letten en liet ik gewoon de boel de boel. Heb nooit posief of negatief commentaar gehad trouwens, en wat Pien ook al zei, ze zoeken het gat en kijken daarna vooral op het beeldscherm. Denk niet dat ze echt geinteresseerd zijn in het 'kapsel'.

14. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ohh ja 't viel dus echt heeel erg mee! Was gestresst ervoor, maar het stelde echt niks voor. Daar hoef ik dus niet meer gespannen over te zijn. :)

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mooi zo meid, zo zie je maar weer! Hobbel 1 is genomen :).

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Gelukkig maar

17. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Aah, nu moet ik vandaag dus weer. Geen stress voor de echo zelf, maar wel omdat ik nu middenin m'n menstruatie zit..
    Ik neem sowieso doekje mee om me even op te frissen ervoor. Maar je moet er toch heen lopen zonder iets aan enzo..
    Hopelijk valt dit ook weer mee!

Iemand nog een tip behalve een lang jurkje aan + doekje mee?

18. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ja! Je niet zoveel zorgen maken;) komt allemaal goed meis! Er zijn er duizenden voor je geweest die tijdens menstruatie een echo hebben gehad. Niets om je voor te schamen! Succes!!!

19. sas0105

sas0105 Lid

15 apr 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen maandag de echo gehad toen ik ongesteld was. Ook ik was huiverig, maar het viel echt reuze mee.

20. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Haha, oke, het viel weer mee ;)
    Alles valt tot nu toe mee, gelukkig! 't Spuiten, de echo's. Misschien stress ik gewoon teveel ;)

Deel Deze Pagina