Hoeveelheid melkproducten bij 9 maand

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Inez01, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje wordt volgende week 9 maanden. Een maandje geleden heb ik de middagfles van 15 uur vervangen door een sapje/thee. Daarnaast kreeg hij dan nog 3 voedingen van 200 cc en bij het avondeten een toetje.

Nu sinds een week gaan de flessen steeds moeizamer... 1e fles vaak wel 80 over ( soms 100 cc)
    Dit is een papfles met Bambix lichtvolkoren. (uit bordje wilde hij nooit, vandaar een fles).

De fles bij de boterham gaat soms ook maar voor de helft op en dan de avondfles ging nog wel goed 160 cc. Ineens zoveel minder melk dat vond ik toch wel erg drastisch, dus heb ik nu besloten om het middagsapje weer te vervangen voor melk, tenzij hij eerder die dag al goed de flessen heeft gedronken. Dit doe ik nu al een aantal dagen en ik moet zeggen dit werkt goed.

Pak ik dit nu goed aan of moet ik bijv. de fles bij de boterham weglaten omdat het anders gewoon teveel is en misschien 's ochtends gewoon eerst melk geven en dan nog een halve boterham? Ben benieuwd hoe jullie het hebben aangepakt/ zouden aanpakken.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind het moeilijk om het schema zo voor me te zien (ligt aan mij denk ik ; het is laat haha) maar wat nu even in me opkomt: Zou je de papfles 's morgens niet vervangen door een gewone fles? Dat drinkt net wat gemakkelijker weg en dan krijgt hij wel meer melkproducten binnen? Hij zit nu snel vol omdat pap natuurlijk zwaarder is dan gewoon melk?
    Mijn dochter krijgt momenteel 2 flessen van 200 (papflessen) en s avonds yoghurt als toetje. 500 gram aan melkproducten dus en volgens mij voldoende. Tussendoor sap etc.

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Jij geeft dus 2 papflessen... waarmeer aangemaakt. Ik gebruik voor de 1e fles Bambix groeiontbijt en laatste fles nog rijstebloem ( soms een biscuitpapje).

500 cc daar komt mijn knulletje ook wel aan als ik het toetje mee reken.

Ik was in de veronderstelling dat ze nu nog wel 600 cc aan melk, excl yohurt moet binnen krijgen. Zal mijn fout wel zijn.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik begin nu wel even te twijfelen, maar als ik hier kijk: http://www.allesoverkinderen.nl/ne_voerschema.htm , dan lijkt het toch wel goed te zijn zo. (hmm nog eens gelezen -kben m'n bericht aan het wijzigen- kweet het niet nu... op het cb was het prima gisteren, conclusie: aan mij heb je ook niets geloof ik.. sorry!)

Ik geef smorgens gewoon nutrilon 180 + 6 + 2 schepjes rijstebloem. De rijstebloem vooral, omdat ze niet zo zwaar is, dus puur voor een beetje extra calorieen. Toen ze ziek was en minder dronk, heb ik de rijstebloem juist weer weggelaten, omdat ze zonder de rijstebloem, toen haar flesjes wel leegdronk (dus meer voedingsstoffen).
    En s avonds geef ik pyamapapje (dus alleen water toevoegen). Wel 180 + 8 , in plaats van 160 + 7 wat op de verpakking staat. Maar volgens mij geld die hoeveelheid bij 6 maanden...

s Middags geef ik wat verdunde melk bij de boterham. Klinkt misschien vreemd, maar dat was puur om te oefenen met drinken uit de tuitbeker, honger had en heeft ze niet. Ze accepteerde eigenlijk geen ander drinken uit een fles dan melk, dus toen ben ik gaan verdunnen, zodat ze ook wat dunnere dranken zoals thee, water, sap en zo, uit de tuitbeker ging drinken. En dat werkt dus uiteindelijk wel. Maarja, daar drinkt ze dus ook hooguit 50 cc van... Dus als melkproduct, kan ik dit niet echt meetellen. (vandaar ook m'n vraag over de gewone melk in een ander topic) .

5. Hannah77

Hannah77 Nieuw lid

10 apr 2009
    3
    0
    0
    Ons dochtertje is bijna 10 maanden.
    Ze krijgt het volgende aan eten en melk(producten)
    8:00 papfles 180/6 + 5 lepels bambix
    10:30/11:00 soepstengel of fruit
    12:00 broodje met een tuitbeker melk/fles 150/5
    15:00 fruit
    18:00 warme hap + yogurt
    19:00 fles 150/5

6. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Oke, ik vermoed toch dat ik het verkeerd heb en nog teveel melkproducten geef.
    Zal het voor de zekerheid volgende week op het CB ook vragen wat hun advies is.

Bedankt meiden voor de reacties!

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Misha liet met 9 maanden zelf haar avondfles van 19.00 uur vallen. Toen kreeg ze alleen nog 's ochtends een bordje pap van 180+6 met bambix en voor haar middagtukje een fles van 180+6. Geen enkel probleem volgens het cb. Boter en toetje meegerekend kreeg ze nog ruim voldoende zuivel binnen...

Deel Deze Pagina