Misschien handig om hierbij te v er rmelden dat ik een angststoornis heb die opspeelt bij verandering. Op het moment een hoop verandering in mn leven, en net gestopt met bv (verandering in hormoonhuishouding) dus ik ben niet op mn stabielst... Zit gisteravond zl op de bank een laatste fles te geven om 22.30.. we zaten heel ontspannen met weinig licht in een hoekje, zie ik vanuit mn ooghoek iets bewegen. Dus ik kijk wat beter.. zie ik zo een muis rennen, die onder mij onder de bank schiet. Ik was zo enorm geschrokken van dit voorval, nooit geweten dat ik bang ben voor muizen. (Heb vroeger zelf tamme muizen gehad).. Afijn, je zou denken dat ik zo weer over de schrik heen ben, maar doordat ik al heel gevoelig voor angst ben was ik dat dus niet. Ben uit schrik naar de slaapkamer gerend, waar ik tot middernacht op bed met hem heb gezeten omdat ik er niet meer af durfde. Inmiddels had ik mijn vader aan de telefoon, die me zover kreeg om zoonlief op bed te leggen, en gewoon als altijd het huis af te sluiten. Rond 2 uur sliep ik zelf. Heel onrustig, want steeds weer dromen over muizen en wakker schrikken. Vanmorgen was ook mijn oudste wakker, dus heb me een beetje groot gehouden en zijn gewoon de woonkamer in gegaan. Maar ik blijf gespannen. Zie de hele tijd vanalles bewegen en heb constant nare schrikreacties. En ben zooo bang dat ie straks weer te voorschijn komt. Nu het weer donker is en ik alleen ben.. Ik weet dat het een overdreve reactie is, kan rationeel inzien dat ik niet bang hoef te zijn voor een piepklein muisje.. maar mn angst zakt niet.. of nauwelijks.. En het gaat inmiddels nieteens meer alleen om de muis. Ben gewoon erg bang.. en heb angstgedachten.. Zit nu toch in de woonkamer, want ik zal er toch doorheen moeten. Weet ook niet wat ik met dit topic wil. Wou het ff kwijt, misschien is het herkenbaar voor mensen? ....rotmuis..
Ik heb geen angst stoornis, maar snap je wel. Ik had namelijk boven op de tafel gezeten. Maar ik hou dan ook echt niet van muizen. Hoop dat de muis snel wordt gevonden.
Ik heb dat ook...ook met veranderingen Niet perse met een muis maar over iets anders Ik zou als ik jou was morgen langs de huisarts. Misschien heeft hij of zij wel een goede tip Ik ben in therapie ( cognitieve therapie) Nu voor de 2e keer. Dat helpt bij mij altijd heel goed Sterkte...super rottig die angstgedachten ( ik weet er helaas alles van)
Niet herkenbaar, maar muizen houden niet van pepermunt, misschien kun je pepermuntjes in de kamer leggen ofzo. En misschien proberen om te kijken wat je kunt doen om je angst wat un banen te leiden.
Lastig meid, herken je gevoel wel, kan ook nets voor je doen nu, behalve je een hart onder de riem steken.
Bang zijn voor muizen is gelukkig herkenbaar, veel mensen begrijpen die angst wel, dat is fijn. Maar de angst bij een angststoornis is lastiger te begrijpen. En ook lastig om mee om te gaan voor omstanders. Vind het daarom ook wel even fijn dat ik mn verhaal hier kwijt kon.. Ik heb een therapeut, denk dat ik hem morgen maar ff ewn belletje geef. Ben daar namelijk al ff niet geweest omdat het zo goed ging.. maar het is bij mij echt wachten tot het weer opspeelt.. Had er een aantal jaren terug last van, tijdens mn zwangerschap en net na mn bevalling, en nu met alles weer... kan er wel al beter mee omgaan.. ik zie nu in ieder geval in dat het angst is en niet een reel gevaar. Raak niet compleet van de kook.. maar toch nog behoorlijk uit balans.. blijft lastig..
Pfffffff lijkt me erg zwaar....heb zelf ook een paniekstoornis? Denk dat je het alleen echt kan beheijpen wanneer je zelf zoiets meemaakt. Lijkt me een erg goed plan om naar je therapeut te gaan...wanneer ik een paniekaanval heb ga ik direct naar buiten...loop dan Wat rond en blijf tegen mezelf zeggen dat het allemaal in mn Hoofd zit en doe ademhalingsoefeningen...klinkt crazy I know maar het helpt mij..sterkte!
Mijn paniekaanvallen zijn ook begonnen tijdens mijn zwangerschap, daarvoor noooooit last van gehad...en tijdens iedere nieiwe zwangerschap werd het erger helaas
probeer voor ogen te houden dat het niet erg is dat je bang bent voor de muis. Maar ook dat je met een muis in huis ook gewoon kan functioneren en je ding kan doen. Idd zoals geopperd is ff een rondje lopen om uit de vicieuze circkel te komen en eventueel een afspraak maken voor je angststoornis. Veel sterkte!!
Ooit al eens gedacht aan homeopathie als ondersteuning van je huidige of reguliere therapie? Ik weet dat arnica heel goed kan helpen, en dan is er nog tryptofaan, die werkt in de nacht als je slaapt ontspannend en maakt ook meer rustgevende stoffen aan. En nee het is geen verdovend middel, het maakt gebruik van je eigen lichamelijke stoffen. Het heeft.mij goed geholpen om rustiger te worden, het was dan wel als ondersteuning. Ik kreeg er nog ontspannings oefeningen bij. En mijn ergste angsten zitten nu alleen bij ambulances wanneer ik onderweg ben (wordt behoorlijk nerveus als ik er een hoor in de auto en raak de weg kwijt zowat als ie.met sirenes en al achter me zit) en ik kan niet tegen die lange zwarte auto's (en dan bedoel ik geen limousine). Door die oefeningen en homeopathische hulpmiddelen ben ik al heel wat sneller rustiger op zulke momenten.
Wat vervelend voor je zeg! Ik heb geen tips voor je, ben zelf best angstig in huis maar geen paniekaanvallen (soms slaat het wel door als ik hoor, dan ligt ik gestrest in bed), ik hoop dat de muis snel weg is!
He, wat vervelend dat de muis er weer is. Ik heb geen angststoornis, maar muizen, bah bah, daar heb ik ook een hekel aan! Hoop dat je partner je kan geruststellen?!
Helaas, ben op het moment alleen met 2 kindjes. Mn partner verblijft elders.. Had net wel weer mn vader aan de telefoon, want zie het beestje (die overigens vrij nieuwschierig rondloopt ondanks dat ik in dezelfdee ruimte zit (wel doodstil)) wegschieten en durf vervolgens niet meervan mn plek. Terwijl mn zoontje toch wakker werd voor zn fles, dus moest naar de keuken om die te maken en naar mn zoontje om die op te halen.. pffft.. had ff iemand nodig die me daar doorheen loodste. Kan me er niet overheen zetten, moet er echt doorheen. Nu moet ik zoonlief terug in bed krijgen, en de fles afspoelen.. en dan het huis afsluiten en plassen.. brrr...
zet vannacht een heleboel gemalen paracetomol vermengt met hagelslag neer. dat eten ze gegarandeerd op, vinden ze heerlijk, en weg muisje....wel weer wegpakken als je kindjes wakker zijn!
Wat is het allerergste watkan gebeuren nu er w.s een muis in huis is? Kan die muis je kind wat aan doen? Of jou? Niet meteen roepen dat je ook wel weet dat dat niet kan maar denk er serieus eens goed over na ... Wat kan een muis aanrichten? Hoe erg is dat ? Je weet zelf dat. Het niet de muis is maar het feit dat er veranderingen zijn nu in je leven. Daar moet je mee dealen maar niet vanavond... Sterkte !
een pakje of zo... ik denk dat vlokken ook wel werkt. Je kunt het allicht proberen.... alleen het nadeel is wel dat je straks ergens dan een dode muis hebt liggen.....