Puistjes net onder kaaklijn

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 5 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Zo vervelend. Ik heb elke keer puistjes links en rechts net onder mijn kaaklijn.
    Symmetrisch echt dezelfde plek. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Lijkt me wel hormonaal. Gaat en komt, maar zitten we nu al een hele tijd.
    Ik ben ook zo’n trut dat ik er niet af kan
    Blijven. Stomme dingen.

2. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Ik heb daar veel puistjes gehad tijdens het dragen van een mondkapje.

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn natuurlijk. Smerige dingen. Maar in mijn geval denk ik het niet. Is ook de ene keer erger dan de andere keer. Nu weer een soort aanval.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.793
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Rond m'n eisprong krijg ik weer vreetkicks. Vooral veel snoepgoed, chips, toastjes en andere ongezonde dingen gaan er dan veel doorheen :oops:
    En ja, das niet zo goed voor je en dat merk ik dan ook: dan krijg ik precies daar waar jij zegt puistjes.
    Misschien bij jou ook aan de hand?
    Omdat je erover spreekt dat je denkt dat het hormonaal is?
    Hier dus wel degelijk ja.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja dat heb ik ook wel gehad. Lijkt nu sinds een jaar weg te zijn.

Maar altijd op dezelfde plek bij mijn kin puistjes. Ook altijd rond de laatste week van mijn cyclus.
    Ik gok ook hormonaal.

6. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik denk ook dat het hormonaal is. Ik heb de prikpil, dus nooit ongesteld, maar zeker nog wel hormoonmomenten.

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Als ik ongesteld moet worden heb ik dit ook. Tenminste: ik denk dat ik dan ongesteld had moeten zijn maar dat word ik niet meer ivm spiraal.
    Wat bij mij heel erg helpt is m’n gezicht scrubben. Scrub van De Hema. Scheelt echt een hele hoop! Niet elke dag doen; om de dag/twee dagen.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier krijg ik ze op die plek als ik snoep eet waar gelatine in zit. Nu ik het niet meer eet echt nauwelijks nog ontstekingen.

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Leun je regelmatig met je kin/kaak op je handen? Het aanraken van je gezicht is een gemakkelijke manier om puistjes te krijgen. Ik had een aantal jaar geleden steeds puistjes op m'n linkerslaap en wang en realiseerde me toen dat het kwam omdat ik tijdens het autorijden altijd met m'n gezicht op die hand hing/leunde. Ben daar toen mee gestopt (was lastig want ging vaak onbewust) en de puistjes verdwenen.

Mocht je je puistjes echt heeeeel vervelend vinden en er veel voor over hebben om van ze af te zijn- ditch carbs! Binnen een maand heb je dan gegarandeerd een mooie gladde huid (maar ik snap dat het offer voor veel mensen heel hoog is uiteraard).

10. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Herkenbaar hier ook deels hormonaal maar nu heel flink de griep gehad en al dat snot en vegen en snuiten heeft het tien keer erger gemaakt.

11. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik ook! En bij mij is het hormonaal. Echt van die dikke puisten...

Krab...krab... knijp...knijp..... en ontsteking....:oops:

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Hier hormonaal, maar niet alleen beperkt tot de kaaklijn, zou er wel voor tekenen. Enige periode geen last is tijdens zwangerschap.

Ik hou mn hoop op de overgang...na 25 jaar ben ik t wel een keer zat. Ookal wordt t allicht niet beter, don't spoil my hope :|

13. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Dit heb ik dus ook! Tijdens zwangerschap een prachtige huid!
    Wat bij mij wel helpt is geraffineerde suikers laten staan, dus nog niet eens alle koolhydraten laten staan maar alleen de snelle/korte. Duurt even voordat je resultaat ziet maar daarmee kreeg ik een prachtige huid. Heb dit maanden volgehouden. Nu weer meer suikers aan het eten en dat is helaas weer heel erg merkbaar aan mijn huid. Ik zou eigenlijk weer consequenter moeten zijn maar dat lukt nu ff minder goed..

Vero0504 vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Ex van mij kon niet tegen suiker en de afgeleidde daarvan zoals karamel (wat nog wel in brood zit). Dat hielp idd wel wat.

Allicht als ik een candida dieet volg ofzo dat ik er vanaf kom, zolang als je dat vol weet te houden dan. Want in vergelijking daarmee is lactosevrij nog mild...:|

Hier nog te veel suiker in roulatie, komt wel weer goed over +- 6 maanden.

Deel Deze Pagina