Ik ben ongeveer 15kg te zwaar. Ik weeg denk ik 85kg (durf niet op de weegschaal te gaan staan nu) en ik ben 1m70. Idealiter zou ik naar de 65kg gaan maar 70kg is ruim binnen een gezonde BMI dus laat ik daar mee beginnen. Ik ben in het verleden al eerder succesvol afgevallen met weightwatchers maar de laatste keer zat het gewicht er zo weer aan. Daarom vraag ik me af of dit nu nog het juiste dieet voor mij is. Ik hoor goede verhalen bijvoorbeeld over de voedselzandloper. Wat raden jullie aan? Liever geen crash dieet en wel gezond.
Geen crash en gezond. Dan gewoon gezond eten en geen dieet. Alle diëten zijn even leuk. Ga je daarna weer in je oude gewoonte vallen kom je aan. Gewoon veel groente, mager vlees, kip, vis, kwark, eieren, peulvruchten, eieren, fruit, rijst, aardappelen. Niet boven je behoefte eten. Geen dingen als koek, snoep, chips, fastfood, frisdrank. Simpeler kan het niet
Ik ben nu 34kg afgevallen met WW het nieuwe smartpoints bevalt mij erg goed en connect is een erg prettig en nieuw medium in de applicatie om gemotiveerd te blijven. De manier waarop ik nu eet is niet moeilijk vol te houden. Hopelijk voor mij een blijvende levensstijl verandering! En welk houvast je ook neemt, ww, mieke koster, wat dan ook uiteindelijk is het geen dieet maar een levenswijze die moet veranderen.
Ik ben van mening dat het voor iedereen verschillend is. Bij de ene persoon werkt wel het shake dieet ( ook op langer termijn ) en bij de ander werkt juist het weight watcher dieet weer beter. Ik denk dat je zelf moet gaan ondervinden wat het beste bij je past. Ieder lichaam is anders en ieder lichaam reageert anders op alle diëten. En inderdaad sowieso zoveel mogelijk gezond eten en veel bewegen. Mijn diëtiste zei altijd dat je minimaal 6x per dag moet eten waarvan drie hoofd maaltijden. Je moet je maag de hele dag in werking houden zodat hij beter kan verbranden. En misschien kan je via een diëtiste een aangepast dieet op laten maken, misschien is dat juist voor jou weer een stok achter de deur. Succes in ieder geval met het maken van je keuze.
Bij mij werkt een bepaald dieet ook niet. Ik ben sinds de bevalling van mijn jongste 35kg afgevallen door mijn eetpatroon aan te passen. Wat mij enorm heeft geholpen was dat ik ging trouwen eind vorig jaar (half jaar na de bevalling) en wilde uiteindelijk toch een mooie jurk (was eerst niet de bedoeling). Ik heb vooral op mijn calorie intake gelet, en zorgde ervoor dat ik alleen gezonde kc binnen kreeg en niet meer dan 1200kc per dag. Dit hield ik bij in een app, die mij dan aangaf, dat als ik zo doorging, ik een x aantal weken later, een aantal kg minder zou wegen. Dit werkte voor mij motiverend. Ik heb op een kilo na mijn streefgewicht nog niet bereikt. Nu 63,5kg maar ben al heel tevreden. Sinds maart ben ik weer aan het hardlopen, dit begint nu ook zijn vruchten af te werpen. Zit nu op 2x per week 10km. Ik snoep of eet nauwelijks ongezond, ik denk er zelfs niet eens meer aan. Het is zo langzamerhand uit mijn ''systeem'' verdwenen.
Dit dus! Ik ben er nu 26 kg mee afgevallen en ben echt verslaafd aan de punten tellen.. zo kon ik een paar maanden terug gerust iets vets eten en boeide me de punten niet zo, zolang ik ook nog weekpunten had (die gingen meestal wel op toen) maar nu probeer ik alles zo gezond mogelijk te doen en mn weekpunten te laten staan.. over 7 kg ga ik stabiliseren en wil ik daarna ook nog ww aanhouden zodat ik niet in mn oude patroon terug val.. Ik heb veel geprobeerd maar alleen bij ww mag je alles eten wat je wil 😊
Ik heb helaas niet zoveel tijd voor bewegen. Dus ik moet het echt van een dieet hebben. En ik heb een dieet wel nodig. Ik heb namelijk echt moeite om maat te houden.
Het is wetenschappelijk aangetoond dat diëten niet werken. Daarom is ww ook zo groot geworden. Iedereen komt steeds weer terug. Het hele idee van een dieet is ook dat het tijdelijk is. Je wil toch niet je leven lang op dieet? Mijn houvast om gezond te blijven (inclusief gezond gewicht) is met behulp van een app bij te houden wat je eet en drinkt. Ik gebruik vaak de eetmeter van het voedingscentrum of my fitness pal. Gezond zijn heeft alles te maken met welke voedingsstoffen je WEL binnenkrijgt, in tegenstelling tot waar diëten zich vaak op richten: wat je NIET mag binnenkrijgen. Je kan heel simpel beginnen met het plannen van 2x 80 gram fruit en 3x 80 gram groente verspreid over de dag. Maak het jezelf makkelijk door dingen te kiezen die je lekker vindt en die je misschien zelfs vooraf al deels kan klaarmaken. Ik ben benieuwd hoe je je dan voelt. Vast veel lekkerder in je vel! Succes!
Klinkt heel lullig misschien maar die tijd moet je maken ik heb drie kids, een man die weinig thuis is, we hebben een eigen zaak, ik doe een opleiding en ik heb een groot huis wat ik moet bijhouden en ik sport vier tot 5 uur per week. Bewegen hoeft niet meteen in de sportschool. Elke dag een wandeling of thuis oefeningen doen kan ook. Desnoods koop je een hometrainer en fiets je savonds een half uur voor de tv