hallo Ik ben dani ben 23 jaar en heb sinds 26 maart 2010 (nu 2,5 weken) een maagbandje. Dit om af te vallen (omdat ik al jaren te zwaar ben) en we al jaren beizg zijn voor een kleintje maar ik eerst af moet vallen! ik zou willen weten hoelang je al je maagbandje hebt? Hoe het bevalt? of je daarna zwanger bent geweest en hoe dat beviel? en hoeveel je tot nu toe bent afgevallen? Ik zou het leuk vindne om hier te kletsen en tips/ideeen uit te wisselen! Vragen stellen mag natuurlijk ook groetjes dani
De operatie enz valt echt mee!maar het voortraject kan echt 1 tot 2 jaar duren houd daar wel rekening mee!!!
ik heb er zelf geen ervaring mee maar een vriendin van mij wel, ik wil je daarom heel veel succes wensen en hoop dat je bereikt wat je bereiken wil, zorg dat je ook hulp krijgt want dit kun je niet alleen, zo ook bij mijn vriendin zij is nog zelfs 20 kilo extra aangekomen met maagbandje. succes regi
ik heb mijn maagbandje sinds 23-07-2008 en ik moet zeggen... had ik het maar nooit gedaan! Ik ben nog geen 10 kilo afgevallen. Ja ik ben naar het na-traject geweest en heb mij overal aangehouden. Van de 10 vrouwen in mijn groepje is er maar 1 echt afgevallen. Laatst is er nog een onderzoek naar buiten gekomen waarin dus staat dat maagbandjes niet helpen ( in de meeste gevallen!). Er zijn dus mensen die wel afvallen. Ik kan nog steeds belabberd eten en geef ongeveer 1x per dag over op een goede dag. Slechte dagen soms wel 7x! Omdat het maagbandje al de nodige schade heeft aangericht ben ik nu aan het informeren voor een maagverkleining. Ik wil dus ook heeeeeel graag zwanger worden, maar ze helpen ons gewoon niet eerder dan dat ik 85 kilo weeg. Waarom ik niet afval is een raadsel. Wel weten ze dat mijn hormoonhuishouding niet in orde is dus misschien komt het daardoor. Ik eet gezond en beweeg veel! Snap er zelf dus ook niks van. Ik hoop echt dat dit voor jou wel de uitkomst is! Liefs, Sam
Ik wil je heel veel succes wensen!! Ik hoop dat jij een van de weinige bent waarbij het maagbandje wel helpt! Succes!
Ik had geen bandje, maar een maagverkleining laten doen in 2003. En ik zou het nooit meer doen. Ik kon niks anders eten dan chips en koek. Toen ik in 2007 terug ging naar de chirurg zei hij dat het mijn eigen schuld was dat ik me niet aan het dieet kon houden. Hij verwees me door naar zijn collega en die zei juist dat dat het grote nadeel is van een maagverkleining. De versmalling van de maagdoorgang versmalt na een tijdje nog meer waardoor gezond voedsel niet kan passeren. Door de structuur van koek en chips gaan deze juist wel. Hij stelde voor om een gastric bypass te doen. En dat heb ik ook laten doen eind september 2008 en dat gaat eigenlijk geweldig. Ik kan alles eten, alleen niet zoveel.
Ik hoop ook voor je dat het allemaal goed gaat en dat je afvalt ik heb zelf ook eens op het punt gestaan om er naar te gaan informeren, maar nadat ik mezelf had ingelezen op internet heb ik er toch vanaf gezien...
ik ben inmiddels in die 2,5 weken 4.1 kilo afgevallen en kan gewoon alles eten maar wel velen malen minder dan voorheen. beweeg meer en snoep minder! moet zeggen dat de moeder en het zusje van mijn beste vrienidn beide maagband hebben en deze minimaal 20kilo zijn afgevallen! ik heb als doel om eind mei 10 kilo te zijn afgevallen heb er nog 6 te gaan hoop dat het me gaat helpen!! @sam wat erg dat het jou niet helpt ik hoop dat ze snel wat vinden en veel succes met het zwanger worden. ons helpen ze ook niet ook pas vanaf 85kilo dus snap hoe jij je voelt!!!!
@Yinte, dan maken ze een stukje van je maag los van de grote maag en daar zetten ze direct de dunne darm op. De verteringssappen die je grote maag produceert komen daardoor pas na ongeveer 1 meter bij je voedsel. Het schijnt dat in het eerste stuk van je dunne darm de meeste calorieen opgenomen worden, nu het voedsel daar dus gewoon doorheen glijdt heb je daar dus bijna geen last van. Het enige nadeel is dat je last kunt hebben van dumpings. Dan wordt er ineens teveel vocht onttrokken uit je darmen waardoor je last kunt krijgen van moeheid, misselijkheid en diarree.
Weet je wat het is... Na al die tijd heb je gewoon alles over voor hulp. Ik ben zelf niet ontevreden met mijn lichaam net als mijn vriend. De fertiliteit arts denkt daar helaas toch echt anders over. Natuurlijk ben ik gewoon dik dont get me wrong Alleen heb ik alles al geprobeerd! Als je alles al hebt gedaan dan volgt toch echt acceptatie. Het enige wat ik NIET kan accepteren is dat we nooit kinderen zullen krijgen, omdat een dokter mij te zwaar vindt. Dus na een helse operatie zit ik eraan te denken om mij weer te laten opereren. Ben alleen zo bang dat ze mij dit keer niet terug kunnen halen op de O.K. Met mijn maagbandje ben ik namelijk 3x bijna doodgebloed. Door een giga hematoom is het vel van mijn buik helemaal uitgerekt en de littekens zijn echt verschrikkelijk. Uiteindelijk is de hematoom gesprongen en stond ik in een plas bloed. Toen had ik mij voorgenomen om dit nooit meer te doen. 2 jaar later vind ik het nog steeds zo verschrikkelijk dat ze ons niet helpen. Alsof ze niet zien dat wij er ALLES aan doen om aftevallen. Sorry beetje frustratie, want mijn mannetje ligt ook alweer 2 dagen in het ziekenhuis zonder dat we echt weten wat er is grrr Veel liefs, Sam
sjorsje bedankt voor de uitleg. sam 86@ ik kan me heel goed een beeld vormen bij jou verhaal en jou frustraties. een overbuurvrouw is ook ter nauwernood aan de dood ontsnapt wat veroorzaakt was door dat maagbandje. ik kan me de panische toestanden nog herinneren als de dag van gister. en dat je door je overgewicht geen kinderen mag krijgen is ronduit onverteerbaar dat kan ik me heel goed voorstellen hoor. ik heb niet echt iets te zeggen waaraan je veel hebt. maar wilde je toch even zeggen dat ik meeleef met je. en sterkte met je mannetje. hopelijk weten jullie gauw meer.
als je dit 'gewoon' zou doen, zou je zonder maagbandje ook zoveel afgevallen zijn! het maagbandje was dus niet nodig, je eet/beweeggewoonten moesten aangepast worden.... het is duidelijk, ik ben TEGEN maagbandjes/maagverkleining enz.
@ Moes Het maagbandje is ook een hulpmiddel. Geen wondermiddel Het zorgt er normaal gesproken voor dat je gewoon niet meer KAN eten dan goed voor je is. Ik ben ook altijd tegen dit soort ingrepen geweest, maar soms kan je niet anders. @ yinte Dankjewel Binnenkort start ik met een vloeibaar dieet aangezien vast voedsel teveel problemen geeft. Denk dat ik de stoute schoenen maar aantrek en terug ga naar Arnhem en ik denk er nu echt over om hem eruit te laten halen. Het helpt niet dus waarom zou ik nog langer in die ellende zitten. * ( ben zo bang voor de operatie anders had ik hem er vorig jaar al uit laten halen ) @ Dani waar ben jij geopereerd? Liefs, Sam
@sam86, wat idioot eigenlijk dat je onder een bepaald gewicht moet zitten, no matter what! Ik ben zelf ook veel te zwaar, maar ik weet ook waarom..bij mij klopt het aloude gezegde elk pondje gaat door t mondje.. Ik weet dus dat het door mij eetgedrag komt.. maar ik jullie geval is het toch hartstikke gemeen...kunnen ze niet gaan onderzoeken waarom je dan niet afvalt?? Heel veel sterkte met je mannetje, en ik hoop dat jullie, ondanks de extra kilo's, toch heel snel zwanger mogen zijn!
Ik ben blij dat je gewoon al tussen aanhalingstekens plaatst... eten kan ook een verslaving zijn, evenals roken,drugs,alchohol etc...sommige mensen hebben ''gewoon'' een extra hulpmiddel nodig.
Hier ook al een jaar of 3 een maagband en alleen!!! ellende mee gehad. İk kan bijv vlees of brood heel slecht verdragen. Blijft hangen en moet ik steeds braken. Vreselijk maagzuur heb ik terwijl ik dat voorheen niet had. Wat ik wel heel goed kan eten zijn koekjes, chips, chocolaatjes. En als ik honger heb vul ik mijn maag dus met dat soort "zooi". İk ben er niets mee afgevallen! Juist aangekomen! en vorig jaar zomer vreselijk ziek geweest. Het bandje was helemaal leeg, maar ik kon ineens zomaar niets! Eten zelfs geen slokje water drinken. Bleef maar braken. Zelfs zo er dat ik alleen zwart(oud bloed) overgeefde en mijn ontlasting was ook helemaal zwart. Met spoed opgenomen. Tijdens de slikfoto zagen ze dat het mini slokje bariumpap zelfs na een half uur niet wegzakte maar in mijn slokdarm bleefhangen. Gelijk aan het infuus gezet. De maagband moest eruit. Maar ik zei dat, dat meteen die dag onmogelijk was ivm Batuhan. (heeft apneus, saturatie dalingen) ik zei dat ik dan eerst met zijn kinderarts wilde overleggen zodat hij op de Kinderafdeling opgenomen kon worden. De chirurg zei dat als de bloedwaardes goed waren ik 3 daagjes naar huis mocht om alles te regelen. Gelukkig waren de waardes niet te laag en gingen we naar huis. En de volgende dag kon ik weer wat drinken. En omdat ik kon drinken en weer ongezond kon eten, heb ik aangegeven dat het weer goedging. Nu zit dat piepppppp ding ernog steeds en dat alleen omdat ik erg bang ben voor de operatie. Reageerde de eerste keer erg slecht op de narcose. En nu ik Batuhan heb durf ik het helemaal niet meer. Wat als het fout gaat? Nu adviseert de chirurg mij een gastric bypass en zegt: we zijn er achtergekomen dat de maagband bij heel veel mensen alleen maar klachten veroorzaakt. Maar No way echt geen andere maagverkleing of wat dan ook. İk heb bijna 2 weken streng Cambridge gedaan en was 6 kilo afgevallen. Nu helaas weer moeten stoppen ben al maaaaanden aan het "menstrueren" en omdat ik dus zoveel bloed heb verloren moet ik voor een dagopname voor een infuus ivm te lage bloedwaardes. Daarna begin ik weer met het Cambridge dieet. İk hoop dat het bij jou wel helpt en dat je er helemaal geen last van zult hebben. Heel veel succes!
En dat van het eerst afvallen tot minimaal 85 kilo vind ik ook zo .... Weet even geen goed woord. Dat is echt niet zo makkelijk als sommige gyn's denken. İk werd wel "gewoon" geholpen. En kreeg clomid. İk ben heel blij met mijn gyn. Zij begreep mij heel goed. Lieve meiden ik hoop dat jullie ook zwanger zullen raken zonder al te lang moeten wachten.