Hallo meiden, Wij zijn druk bezig om de tekst voor de trouwkaarten rond te krijgen.. Nu lukt dat aardig alleen lopen we tegen een klein 'probleempje' aan. We hebben een standaard tekst waarop staat dat wij gaan trouwen en dat er receptie is van 16u tot 18u (staat er natuurlijk iets leuker op haha) en dat jullie welkom zijn. Nu doen we er voor de daggasten een inlegvel maar ook voor de gasten die we graag op het feest zien. Maar nu denk ik dat dat dubbel is. Want de mensen voor het feest lezen dan ook dat ze op de receptie uitgenodigd zijn, wat dan eigenlijk niet de bedoeling is... Hoe hebben jullie dit gedaan? Of hebben jullie tips voor mij? Groetjes Sylvana
we hebben zelf de kaarten gemaakt en voor de dagjesmensen en de alleen s avonds mensen de buitenkant van de kaart hetzelfde gedaan en dan in het midden van de kaart voor de dagjesmensen alle info voor de hele dag en voor de avondmensen alleen de info voor de avond. zo heb je het niet dubbel.
Wij hadden kaarten met verschillende teksten, een voor alleen receptie en een voor alleen feest en dan de daggasten nog een apart papier erbij.
Wij hadden inderdaad ook kaarten voor de dagjesmensen en kaarten voor mensen die we alleen uitnodigden voor het feest. (een receptie hadden we niet...) Dus twee kaarten, en geen los inlegvelletje. Lijkt me veel handiger...
Ja maar dan krijg ik dus 3 verschillende kaarten, dat vind ik persoonlijk niks. Ik vind zoon inlegvel juist leuk en persoonlijk.... Maar bedankt voor jullie tips
Is iedereen voor het feest uitgenodigd? Dus ook de daggasten en de gasten op de receptie? Dan zou je de standaard tekst kunnen maken dat iedereen is uitgenodigd voor het feest en dat op de kaart zetten en dan een apart inlegvel voor de daggasten en/of de gasten op de receptie.
Niet iedereen is uitgenodigd voor het feest alleen de dag en avondgasten. We doen een receptie omdat ik op een kdv werk en mijn vriend op voetbal en nogal wat collegaas heeft. Maar ik dacht dat de standaard kaart altijd die was voor de receptie en de inlegvellen voor mensen die op de 'luxe' dingen mogen komen vandaar
Dan zit je toch denk ik aan 2 kaarten vast. Je zegt dat de daggasten ook naar het avond feest komen. Dan kan je een kaart laten maken waarin je zet dat ze welkom zijn voor het feest met een inlegvel voor de daggasten dat ze ook welkom zijn op gemeentehuis/kerk voor de huwelijksvoltrekking/inzegening. En dan een kaart voor mensen die alleen op de receptie welkom zijn. En hoe jij je kaart indeelt met de soort tekst daar ben je geheel vrij in. Ik zie juist het feest voor iedereen en de huwelijksvoltrekking als iets bijzonders om daar bij te mogen zijn omdat daar vaak veel minder plek is.
ja dat zou kunnen maar dat vind ik ook weer zo wat want de daggasten zijn niet alleen voor het feest en het stadhuis uitgendoigd natuurlijk ook voor de familie fotoos sochtend als mijn ventje mij komt halen en savonds het diner...dan worden het wel lappen tekst.
Dan zet je toch in de bijlage dat de daggasten om een bepaalde tijd bij jullie verzamelen en dat jullie het fijn zouden vinden als ze de hele dag met jullie willen meemaken. Je zou nog even apart kunnen benoemen hoe laat en waar de huwelijksvoltrekking is. Hebben jullie een ceremonie meester? Die kan de daggasten ook vertellen wat er die dag op het programma staat. Hoeft echt niet allemaal uitgestippeld te staan op de uitnodiging.
ja precies gewoon een tijd neerzetten op de kaart dan kan de ceremoniemeester of iemadn die je daar voor aanwijst vertellen wat er allemaal gaat gebeuren.
Hier ook zo... De daggasten kregen geloof ik een receptiekaart, maar dan met een chique VIP pasje erbij . --> de daggasten waren overigens allemaal erg naaste familie en vrienden. Die hebben wij verder gewoon mondeling verteld of ze zo en zo laat of bij de bruid wilde verzamelen, of bij de bruidegom. Eventueel kun je voor de dag zelf nog even op papier zetten wat de planning is, zodat ze dat die ochtend verder kunnen lezen. Maar meestal weten de daggasten dat al wel grofweg, omdat ze ook voor jullie dingen willen regelen tussendoor
wij hadden wel aparte kaarten, maar de daggasten die ik er eerder bij wilde hebben heb ik dat gewoon verteld. Zijn toch ook mensen die je vaak spreekt lijkt me...
Super bedankt voor jullie reacties!! We zijn eruit! Het worden 2 verschillende teksten...1 voor de avondgasten en 1 voor de receptiegangers en de daggasten krijgen bij de 1e een inlegvel erbij!!! Pffff wat kan je je druk maken om dingen haha