Foto van baarmoeder en eierstokken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dahlia, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Er word binnenkort een foto gemaakt van mijn baarmoeder en eierstokken door de gynaecoloog.

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Doet ie dat met een digitale camera? :D
    Nee hoor grapje zal wel inwendig gebeuren denk ik, maar hoe? En doet dat pijn?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #2 Marnat, 21 feb 2010
    Laatst bewerkt: 21 feb 2010
    inwennige echo doet bij mij geen pijn.
    alleen de laatste keer voelde ik hem wel aan de zij kant maar was ook zo weer weg. en dat was niet mijn eigen gyn.
    deze was denk ik bij mijn operatie die ik heb gehad.
    ik zal wel wat langs aan doen een shirt of jurk dan voel je je niet zo bekijks.

mijn vleesboom heeft ze toen op de foto gezet vorig jaar maar geen pijn.
    en nu is die er uit dus.

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

Bij mij hebben ze jaren geleden een inwendig onderzoek gedaan met een eendebek en dan voelen zeg maar en daarna kreeg ik een echo en dan zette ze mn baarmoeder daarmee op de foto en mn eierstokken en die zagen er toen helemaal mooi schoon uit omdat ze eerst dachten dat ik endiometrose had maar gelukkig niet succes ik hoopdat t meevalt!

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok, dus als ik het zo hoor stelt het niet veel voor.
    Heb ook al zat inwendige echos (follikel-metingen) gehad hoor, dus weet wat het is als ze inwendig 'met je bezig zijn'.
    Maar wat er dan gebeurd als hij een foto maakt, dat vroeg ik me dan even af...

Bedankt voor de reacties.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    okee spannend hoor!
    ja ik hoopdat t nu ook nog meevalt bij mij toen wel!

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Oke, niks om druk over te maken dus...

7. mimy

mimy Lid

15 jan 2010
    53
    0
    0
    Ik krijg ook een baarmoederfoto maar er word dan vloeistof ingespoten en gekeken of me eileiders nog wel toegankelijk zijn.
    Als je dat bedoelt, dat schijnt wel pijnlijk te zijn ik heb er zelfs al pijnstillers voor gekregen van de gyn.
    Inwendig onderzoek met eendebek en echo vond ik echt heel erg meevallen. Deed bij mij geen zeer.

succes!

liefs mimy

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Oeh hellup. Dan zou ik denk ik toch wel een beetje gespannen zijn als ik dat moet. Maar er word dan een vloeistof in je baarmoeder gespoten of zo?

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Voor die foto van vloeistof moet je even zoeken op HSG.

Maar het lijkt mij dat je nog wel een keer naar de gyn moet voor meer info of heb je de volgende keer als je gaat direct de foto?

Als je de HSG heb moet je echt wel pijnstillers hebben die je vooraf al inneemt...

10. mimy

mimy Lid

15 jan 2010
    53
    0
    0
    Hoi,

Nou mijn gyn zei dat je dan naar de rontgenafdeling moet en dan gaan ze met een eendenbek een bolletje opblazen en spuiten ze vloeistof in om te kijken of de eileiders nog wel open zijn. Dan maken ze een foto en kunnen ze dat zien. Dat vloeistof kunnen wat krampen geven (zoals zware menstruatie krampen)
    Ik moet bellen nadat ik ongesteld ben geworden. Je mag dan ook niet zwanger zijn als je die foto moet maken.
    Ik weet niet of je al een inwendig onderzoek heb gehad? Want die heb ik nu wel al gehad en denk niet dat ze meteen die foto die ik bedoel bij je gaan doen. Maar ik was dus ook best zenuwachtig voor dat inwendig onderzoek maar dat viel zo ontzettend mee voelde echt bijna niks dat ik me nu maar niet druk ga maken over deze baarmoederfoto.
    Welke ronde zit je nu? Ik zit in ronde 9 en ben bijna een jaar bezig.

heel veel succes wanneer moet je weer naar de gyn?

liefs mimy

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi Mimy,

we zitten bijna in ronde 14, en lopen sinds juli bij de gynaecoloog.

Ik ben gisteren ongesteld geworden en zal dus maandag even bellen. De foto wilde hij maken op dag 9, dus ik denk volgende week dinsdag.
    We moeten rond de ovulatie een samenleving hebben (=vrijen) en dan wil hij dezelfde ochtend kijken of het sperma goed in mijn eierstokken zit. (geloof ik, zoiets....)

De volgende stappen zullen iui behandelingen worden omdat het sperma van mijn man niet zo goed is. Er zwemmen wel wat spermacellen maar niet veel.

Dus... spannend allemaal.

12. mimy

mimy Lid

15 jan 2010
    53
    0
    0

Hoi,

Mijn gyn heeft het precies andersom gedaan. Ik heb de 16 februari op dag 20 samenlevingstest gehad. Inderdaad vrijen en s'ochtends kijken of er nog levende zaadcellen in je baarmoeder leven. Dit voelde ik dus helemaal niet. Je krijgt dan meteen de uitslag.
    En dan moest ik wachten tot ik ongesteld word en dan bellen voor de foto op dag 1 of 2. Je mag dan echt niet zwanger zijn. Maar heb wel een receptje meegekregen want het kan erg pijnlijk zijn.
    Als ik jou was zou ik daar ook om vragen als je gaat bellen.
    Ik hoop natuurlijk dat ik niet hoef en dat ik nu zwanger ben:).
    Ik zou als ik jou was niet teveel op internet erover gaan zoeken want je leest echt van iedereen een andere ervaring en dan ga je je misschien er toch erg druk over maken. Ik heb natuurlijk ook gekeken maar er snel mee gestopt want werd er soms bang van.

liefs mimy

13. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hoi hoi,

Er wordt een eendenbek gebruikt, ze gaan met een ballontje opblazen en dan spuiten ze contractvloeistof naar binnen. Het is geen pretje. Ik heb er heel erg last van gehad. Maar ze kunnen er veel op zien dus gewoon op je tanden buiten.

Succes. Liefs Riv

14. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Hallo dames,

Ik zit in ronde 19 en krijg komende donderdag mijn baarmoederfoto (HSG). Deze moest tussen dag 7 en 12 van mijn cyclus zodat ze zeker wister dan ik niet zwanger was.

Ze heeft mij er op voorbereid dat het een pijnlijk onderzoek kan zijn omdat de vloeistof die ze inspuiten je baarmoeder laat verkrampen. Ze zetten een ring op je baarmoedermond en dan spuiten ze de contrastvloeistof (bij mij op oliebasis) naar binnen en maken dan rontgenfoto's. Heb 2 pijnstillers meegekregen die ik een uur van te voren in moet nemen. Volgens de gynaecoloog is de vloeistof op oliebasis wat dikker dan op waterbasis en daardoor iets pijnlijker. Sommige ziekenhuizen gebruiken waterbasis.

De gewone inwendige echo's stellen niets voor. Heb nog geen samenlevingstest gehad. Wel alle andere bloedonderzoeken en sperma onderzoeken. Daar bleek alles goed te zijn. Heb wel cyctes gehad kwamen ze in maart 2009 achter. Ben toen 9 kilo afgevallen en kreeg toen spontaan weer een eigen eisprong vanaf mei 2009.

Liefs esther

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik word nu best wel een beetje zenuwachtig als ik dit zo hoor.
    Ik wist eerst ook helemaal niet dat dat speciaal op de rontgenafdeling moet.

Waarom zegt de gynaecoloog mij daar niks over? Hij heeft mij ook niet erop voorbereid dat dit pijn gaat doen. Hellup...

Kan ik wel gewoon zelf met de auto naar het ziekenhuis rijden en 'normaal' weer terug rijden of raden jullie mij dit af?

16. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ik zou gewoon even bellen met de gynaecoloog hierover. Mijn gynaecoloog raadde me aan iemand mee te nemen en niet zelf te rijden.

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Gewoon even bellen inderdaad, het is raar dat je maar zow einig info hebt gekregen. Het wordt niet aangeraden zelf terug te rijden. Achteraf had ik weinig last dus had wel gekund, maar mijn man was mee en daar was ik tijdens de HSG wel blij mee. Het is inderdaad even pijnlijk, maar het verschilt enorm per persoon. Dus maak je er niet al te druk om, al weet ik dat dat moeilijk is. Sterkte en succes!

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Het ziekenhuis is vanaf mijn huis maar 5 minuten rijden, dus als het misschien ook wel mee kan vallen, ga ik wel gewoon alleen, tenzij mijn man even vrij mag van zijn werk. Ik zou niet weten wie ik anders mee moet vragen.

Waarschijnlijk moeten we de foto een maand uitstellen, want het valt net op aanstaande maandag, en ik kan dan eigenlijk echt niet.

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Het kan tóch doorgaan maandag. Ik heb nu een afspraak staan.

We combineren het gelijk met een samenlevingstest, eerst bij de afdeling gynaecologie.

Ik heb al gezegd tegen de assistente dat ik maar weinig info heb gekregen hoe zo'n foto in zijn werk ga. En ze zei dat ze me dan wel een foldertje toestuurt. Dus hoop dat ze dat niet vergeet: dan kan ik eerst dat foldertje doorspitten zodat ik weet waar ik op voorbereid moet zijn.

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Alvast sterkte en succes!

Liefs Zora

Deel Deze Pagina