Veilig alternatief voor de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kweenie, 12 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Allemaal,

Al een aantal dagen lees ik hier mee op de site.
    Eigenlijk moet ik dat nog helemaal niet doen want mijn vriend en ik zijn eigenlijk nog helemaal niet van plan om te proberen zwanger te raken maar ja, ik heb weer een periode van onrust en 'hormonen' die door mijn lijf schieten. "Het klokje tikt!" (word in oktober 29)

Eigenlijk heeft mijn vriend helemaal nooit de wens gehad om een kindje op deze wereld te zetten (dat wist ik bijna nog eerder dan zijn naam)
    Maar.....ondertussen denkt hij toch af en toe toch een heel klein beetje na of hij misschien wel graag papa wil worden. (vriendlief is de 30 gepasseerd, zou het daar mee te maken hebben? :) )

Voorlopig zit het er niet in maar ik heb hem vandaag (vol zenuwen) wel kenbaar gemaakt dat ik na bijna 14 jaar pilgebruik wel heel graag wil stoppen met de pil om mijn lichaam ruimschoots de kans te geven te 'ontpillen' en om mijn lichaam te leren kennen.

En hij staat daar niet negatief tegen over mits we een veilig alternatief kunnen vinden. (whihoeeeeh :D )

Vandaar dat ik me toch ingeschreven heb hier. Het veiligste, naast pilgebruik, lijkt mij het gebruik van een condoom maar ik wil eigenlijk wel heel graag jullie mening weten.

Heeft iemand tips om zo veilig mogelijk te vrijen zonder gebruik van de pil?

En zijn er meer meiden die in het zelfde schuitje als ik zitten/hebben gezeten?

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat ik wat reacties van jullie krijg.

Liefs,

Kweenie

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. zal mijn stukkie bij "voorstellen" maar even herhalen hahaha

Ik weet even niet hoe het heet maar zou je op internet of de huisarts op kunnen vragen.. das nieuw, een staafje wat je in je arm laat zetten ( onder plaatselijke verdoving) en dat kan je 3 jaar laten zitten.. wordt je wel gewoon 1x per maand ongesteld maar ben je toch beschermd voor zwangerschap.. je kan het staafje natuurlijk ook eerder laten verwijderen als je klaar bent voor kinderen... een vriendin van me gebruikt het en is er erg over te spreken

xxx

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Nogmaals goedemorgen,

Ik had alweer gereageert bij t topic voorstellen.
    Ik wil graag een alternatief zonder hormonen gebruiken.

Een staafje daar krijg ik nachtmerries van, ieks.

Dus ik ga nu even goed nadenken over de voor en nadelen van condoomgebruik en dat met mijn vriend bespreken.

Doe ik eigenlijk moeilijk he? Soms moet je ook niet te veel nadenken en gewoon dingen doen!

Liefs,

Kweenie

4. Niet meer actief

Mij lijkt condoom idd ook het meest voor de hand liggende, zo hoef jij straks niet te ontpillen en kan je vriend ff langzaam aan het idee wennen, en wie weet, gaat dat dan wat sneller dan verwacht ;)

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hi,hi, ik lees je berichtje en krijg gelijk allemaal kriebels in mijn buik.
    Ik vind het namelijk zelf ook een behoorlijk positief teken als hij er inderdaad mee instemt om het voorlopig met condoom en zonder de pil te doen.

Zo spannend!!

Daarnaast wonen we nu in een 2-kamerappartement die we deze maand in de verkoop gaan zetten omdat we een eensgezinswoning (met tuin!!!!1) willen gaan kopen. Een extra slaapkamertje geeft misschien ook weer wat meer 'gezinsuitbreiding-gevoel'....

Mijn hart zegt dat het wel goed gaat komen maar goed, ik moet mijn verstand niet verliezen.....

Maar voorlopig leef ik met jullie mee en hoop wat van jullie ervaringen te kunnen leren.

Liefs,

Kweenie

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Als je na verloop van tijd je cyclus leert kennen (weet wanneer je vruchtbaar bent) kan je hem ook af en toe niet gebruiken.

Je kan nooit helemaal zeker zijn, zeker wanneer je onregelmatig ongesteld bent....... Dus echt veilig is het niet als je hem af en toe niet gebruikt.....

Ik gebruik zelf ook sinds april een condoom, zoals hierboven beschreven gaat het bij ons..... Het valt mij niet heel erg tegen.....

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ha fijn, iemand die ook al een poosje een condoom gebruikt en niet aan de pil is.

Af en toe niet gebruiken...daar moet ik dan inderdaad wel eerst mijn cyclus zeer goed voor kennen.

Ik heb net tegen mijn vriend gezegd dat ik binnenkort wel een pakje haal en we eerst even gaan kijken of het bevalt voordat ik met de pil stop.

Maar jullie dus sinds april Tamar? Oh, wacht jullie gaan binnenkort trouwen :D Dan wil je natuurlijk nog wel in je mooie jurk passen, tenminste dat kan ik me zo voorstellen.

8. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Precies dat heb je goed begrepen.....

Ben al aan het aftellen, nog 1 cyclus!

Gelukkig ben ik vrij regelmatig ongesteld, dus kunnen we steeds meer "risico" nemen.

Maar echt vervelend vind ik het niet hoor, zonder is dan ineens weer heel bijzonder en dat heeft ook wel wat!

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dat lijkt mij inderdaad heel bijzonder om het zonder te doen.
    Vooral de eerste paar keren...

En dan straks nog getrouwd ook, echt leuk!

Maar goed, eerst nog een maand geduld hebben, feesten en dan er weer volop tegen aan.

Trouwens... als ik even reclame mag maken.... ik weet niet of je aan bedankjes hebt gedacht?

Anders kun je misschien nog even kijken op http://www.huwelijk-bedankjes.nl... Is ons bedrijfje :D

En anders heb je misschien wel een mening over onze webwinkel. Vind ik altijd erg fijn om te horen!!!

Liefs,

Kweenie

10. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    alsjeecht iets wilt behalve condoom
    ik weet dat er een spiraaltje is zonder hormonen
    weet dit omdat ik dit uitgezocht heb omdat er even gedacht werd dat ik geen hormonen mocht hebben

11. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Je kan ook de persona gaan gebruiken om niet zwanger te willen worden.
    Wil je later wel zwanger worden kan je hem ook daar weer voor gebruiken ;)

Liefs An ;)

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    De persona is zo gek nog niet om het daarnaast te gebruiken.
    En een spiraaltje zonder hormonen? Nog nooit van gehoord.
    Zal er eens op googlen.

Dank meiden!

13. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Leuke bedankjes hebben jullie zeg.....En een mooie site!

Zelf had ik al iets bedacht als bedankje.....

Mijn vader kweekt bloemen en daarvan wil ik iedereen eentje geven met een foto van onze handen met ringen en een klein stukje tekst.

Gr

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoi Tamar,

Wat een leuk idee zeg. Vooral omdat die bloemen van je vader afkomstig zijn. En dat met die foto van jullie handen erbij, superromantisch!

En leuk dat je onze site mooi vindt. We zijn nog niet zo lang bezig (werken dus ook allebei er nog naast) maar hopen dat in elk geval mijn vriend hier in de toekomst fulltime mee bezig kan gaan.

Vandaar dat we het heel belangrijk vinden wat de mensen van de bedankjes en onze site vinden!

Groetjes,

Kweenie

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kweenie: spiraal zonder hormoon is: koperhoudend spiraal. Spiraal met hormoon is: Mirena.

Op deze site kun je een anticonceptietest doen:
    http://www.anticonceptie.nl/public/
    Mischien kun je daar iets op vinden ?

16. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    wij gebruiken nu alweer 14 mndn condooms. Eerst wennen, hoor. En n boel gezeur van mn man, die wil geen condooms. Maar inmiddels zijn we eraan gewend en dan is de sex ook weer top, hoor.

Voordat ik zwanger werd hebben we ook n jaar condooms gebruikt. Ik wilde geen hormonen in mn lichaam niet niet van mij zijn.

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He Minni,

Sorry, was een paar dagen weg, vandaar late reactie.
    We hebben het vorige week met condoom gedaan en ik had
    er zelf weinig last van. Vind het ook wel wat hebben want het is toch een een positief teken dat mijn vriend het goed vindt. Dus eigenlijk heeft het dit geval wel iets romantisch...

Maar die van mij vindt het ook minder prettig. Nou ja, went inderdaad vanzelf wel. Hij heeft er tenslotte mee ingestemt (en krabbelt tot nu toe ook nog niet terug.....maar goed, we hebben nog een week)

En wie weet, heel misschien, went hij door deze stap ook weer wat meer aan het idee om papa te worden.... (hoop doet leven niet waar?)

Groet,

Kweenie

Deel Deze Pagina