Ik weet niet of iemand me kan helpen, maar ik probeer t toch. Sinds een paar weken heb ik elke morgen als ik opsta hoofdpijn. Eerst ging het vrij snel weg, binnen een half uur, maar sinds deze week is het echt een hel. Vanochtend met een bijna migraine aanval opgestaan, was er zelfs wakker van geworden rond 7 uur, en nu nog heb ik echt flinke steken en een migraine achtige hoofdpijn. Nu heb ik een bepaald soort spierziekte, dystonie, en uit zich dit in mijn nek. Ik ben in januari geopereerd en vanaf maart ging het eigenlijk best goed, maar nu lijkt t allemaal weer helemaal terug te komen. Bij de zwangerschap van mn dochter heb ik helemaal geen last gehad van mn nek en af en toe maar lichte hoofdpijn gehad. Heeft iemand een idee om toch een keer een ochtend hoofdpijn vrij op te staan? Liefs, DD
Ik lees met je mee.. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Sta ook al 4 weken elke morgen op met erge hoofdpijn. Ook bij mij komt het vanuit mijn nek. Nu heb ik zelf fibromyalgie, maar ik denk niet dat dit helemaal verband heeft met dit, want zo erg en zo lang achter elkaar heb ik het ook nog niet gehad! Sterkte ermee!
staat de kachel aan in de nacht? drink je voldoende? anders glas water naast je bed en goed drinken..overdag ook 2 lt per dag is aanbevolen... heb je een goed kussen? Anders als je op staat je schoudes btj losmaken met wat strekoefeningen....laat je anders even goed masseren..
Nee de kachel staat niet aan en drinken doe ik meer dan voldoende. Ik loop ook elke week bij de fysio en zal het ook even met hem overleggen. Misschien dat het idd aan mn kussen zou kunnen liggen. Liefs, DD
hmms...slik je multivitamines? mss heb je een tekort aan iets of wordt een bepaalde vitamine niet goed genoeg opgenomen...wellicht ijzertekort... hoop dat het snel over is! Voldoende bewegen ook heh en je huis goed luchten
Ik heb toevallig van de week nog bloed laten prikken, zal morgen eens naar de VK bellen of ze de uitslag al hebben. De vorige keer was mn Hb 8,1, maar tijdens de zwangerschap van mn dochter had ik een Hb van 5,6. De vk wilde dit sowieso in de gaten houden. Ik slik trouwens puur mama van VSM.
oh goedzo...ik had eerst 6,8 en tijdens zw 5,3 en moest aan ijzertabletten .. voor ijzertekort is multi niet goed genoeg werd mij verteld!
Ik heb dit ook alleen dan steeds 's middags rond 2 uur half 3 begint het, ik krijg dan ook pijn in mijn nek( dus komt daar volgens mij ook vandaan) En als ik dan wat ga doen krijg ik ook af en toe vlekken in mijn ogen..Net zoiets als migrane inderdaad...
Ik heb dadelijk een afspraak bij de HA, werd vanmorgen weer wakker met het gevoel dat mn hoofd elk moment kon ontploffen en toen ik in de keuken stond leek het wel of ik flauw ging vallen, ineens heel beroerd. Liefs, DD
vervelend! ik had het ook toen ik zwanger was .. de eerste maanden heb ik echt letterlijk elke dag migraine gehad.. daarvoor had ik het al een paar jaar niet gehad en als ik het eens had was het incidenteel een keer... ik werd er echt gek van want kon echt niks doen met die pijn.. hopelijk is er een bepaalde oorzaak en kun je er wat tegen doen ik ben toen nooit naar dokter geweest nam parcetamol maar dat hielp helaas niks.. na een aantal maanden ging het gelukkig over... succes, tis geen pretje!
Nou het komt uit mn nek en moet dus een ander kussen hebben en de fysio moet er goed naar kijken. Ik moet 's morgens beginnen met 2 paracetamol en dan mag ik er nog 4 over de dag heen. Verder rustig aan doen. Ik had voorheen ongeveer 3 keer per week migraine en dat vanaf mn 15e af, ben nu 28 en hoopte eigenlijk dat ik ervan af zou zijn, maar helaas. Liefs, DD
Ik wil je niet ongerust maken, maar ik heb ook zware migraine(ben ervoor afgekeurd), en mijn neuroloog zegt dat hettijdens en na de bevalling beter kan gaan, maar het kan ook veel slechter worden! Hij heeft mij geadviseerd, om er goed over na te denken.....
Hoe bedoel je dit? Dat een bevalling niet bevorderlijk is en een KS beter zou zijn? Of lees ik het nu helemaal verkeerd?
Ik zal als ik jou was je bloeddruk ook even extra laten opmeten (verschijnselen die je noemt kunnen ook bij hoge bloeddruk in zwangerschap horen en daar kan je beter op tijd bij zijn) Sterkte !!!
Nee, ik bedoel dat ik er goed over na moest denken of wij wel kinderen zouden willen. Omdat het tijdens en na de bevalling nog veel slechter zou kunnen gaan. Wij hebben besloten dat wij wel heel graag een kindje willen, als het ons gegund is. Maar er is dus een risico dat de migraine veel erger wordt, tijdens zwangerschap.
Ah oke, ja ik heb al een dochtertje en daarbij is het heel erg goed gegaan, na de KS kreeg ik wel weer last van migraine maar we wisten dat dit vanuit mn nek komt. Nu ben ik aan mn nek geopereerd en juist nu krijg ik deze hoofdpijnen.