lieve allemaal ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger.. afgelopen nacht ben ik wakker geworden van een stekende krampende pijn links onder in mijn buik. het maakte niet uit hoe ik ging zitten/liggen/staan of lopen. het heeft aangehouden tot vanmiddag 4 uur! bij de gyn en de dokter word ik zowiezo continu van het kastje naar de muur gestuurd ivm met meerder vragen. en krijg alleen maar te horen dat ik moet wachten op mijn eerste echo. vanmiddag kon ik dan eindelijk terrecht bij de ha en die wist alleen maar enge dingen te vertellen, de vrucht zou los gekomen kunnen zijn, het zou een bbz kunnen zijn, maar het zou ook allemaal goed kunnen zijn en iets met mijn darmen te maken kunnen hebben. puntje bij paaltje, heb ik hier dus nog niets aan. nu hoor zie en lees ik overal dat veel van ons wel last heeft van krampjes, steken etc. maar is er ook iemand die ook ervaring heeft met zo'n lange pijn aan 1 kant?? het is continu geweest, en nu af en toe nog een kramp, maar dan trekt het weer weg. ik heb verder geen bloedverlies !! wat zou dit dan precies kunnen zijn en wat is die pijn dan? liefs kim
Ik ben een week geleden ook eens wakker geworden van de kramp, ook echt stekend. Maakte me meteen ook erg zorgen, maar niks te zien qua bloedverlies e.d. Overdag verder nog wel een hele tijd een zeurende pijn op dezelfde plek, maar daarna is het weer verdwenen. Wellicht is het dus toch gewoon je baarmoeder die aan het groeien is. Heb op dit moment ook last van krampjes... maar als je je zorgen blijft maken gewoon weer bellen de met de verloskundige hoor. Die is er ook om je zorgen weg te nemen! Heeft die van mij tenminste wel aangegeven en ben nog niet eens op intake geweest!
aaaahh thanks! kon nergens iets vinden over iemand die dat ook had... ja ik heb nu nog steeds krampjes, maar het trekt ook steeds weer weg, het is iig niet meer continu.. ja mijn gyn en ha willen niet zo mee werken. maar als het echt weer in die mate terug komt bel ik meteen! was dat bij jou aan de zijkant? en misschien stom dat ik het vraag maar kan je baarmoeder nu al aan het groeien zijn? hihi zou ik wel speciaal vinden. liefs xxx
Ik heb ook veel krampen! Zowel darmkrampen als menstruatiekrampen! Zo lang ik geen bloedverlies heb, was dit volgens de verloskundige normaal! Ze zei dat ik moest bellen als ik wel bloedverlies had en als ik continu buikpijn aan 1 kant zou hebben. Want dat kan duiden op een bbz! (de pijn gaat dan niet meer weg, maar wordt alleen maar erger zei ze!) Als je het niet vertrouwd, zou ik dus gewoon de verloskundige even bellen!
Toen ik ongeveer 5 weken zwanger was heb ik 2 opeenvolgende machten verschrikkelijke pijnlijke krampen gehad hierna zakte dit af en nu heb ik af en toe steekjes en zeurderige krampjes. Aangezien ik een onregelmatige cyclus heb dacht mijn ha dat dit kon betekenen dat het het moment was dat ik normaalgesproken mijn ongi zou krijgen en die niet door kwam ivm zwangerschap. Bij 1ste afspraak vk bleek ik een cyste te hebben van 7 cm die die krampen ook veroorzaakt kan hebben volgens de gyn Heb nu gelukkig niet die pijn meer gevoeld en met kleine welp gaat alles goed. Hoop dat het bij jouw ook afzakt.
Toen ik 5 weken zwanger was, had ik ook enorme pijn. Eerste zwangerschap dus wist niet wat normaal was. Na 2 dagen toch de vk gebeld en daar kon ik (moest ik) direct terecht voor een echo om een bbz uit te sluiten. Gelukkig was alles helemaal in orde en ben ik morgen 32 weken.. Vervelend dat ze je er zo mee laten lopen. Heb je je vk gevraagd of je eerder mag.komen?
Heb ik ook gehad rond die tijd en was super bang voor een miskraam, was zelfs naar de eerste hulp gegaan op een zondag haha. Was gewoon mijn baarmoeder die aan het groeien was. Hopelijk trekt het snel weg!
hee, ik ben nu 6 weken, en toevallig vorige week hetzelfde gehad. alleen niet tot de volgende dag. werd ook in de nacht wakker met onwijs kramp. ik heb eerder een miskraam gehad, en was daar ontzettend bang voor. heb sowieso steeds krampen/steken/trekkerig gevoel, altijd rechts onder, beetje naar de zijkant toe. mijn verloskundige zegt zolang er geen bloedverlies is ik me geen zorgen hoef te maken, en anders gelijk moet bellen. wel balen dat je ha en verloskindigen je zo laten zitten... vorige keer had ik met 9 weken (eerste echo) slecht nieuws, daarom doen we nu met 8 weken de eerste echo. misschien kan je dat ook vragen aan je verloskundige? sterkte, en probeer je niet te druk te maken dat is tenslotte niet goed voor je Xx
ik heb de 1e weken ook steeds buikpijn gehad, het voelde alsof het elk moment mis kon gaan. maar geen bloedverlies. maar het leek ook totaal niet op de hevige buikpijn die ik had toen ik mijn miskraam had. met 5 week ben ik vanwege de buikpijn bij de verloskundige geweest. ze zag een vruchtzakje in mijn baarmoeder dus het zat iig op de goede plek. de buikpijn is zeer waarschijnlijk groeipijn van je baarmoeder. dat vertelde de verloskundige mij. ook had ik een cyste wat de buikpijn kon veroorzaken. een stekende pijn aan 1 kant. nu een paar week verder en de buikpijn is zo goed als weg. ik zou een verloskundige bellen en je zorgen voorleggen. je hebt echt wel kans dat je mag komen. sterkte!
Ik heb al ongeveer een week dezelfde klachten.. Steken bij mijn lies eerst alleen rechts nu ook links en wat meer na mij zij... Ik heb me dood gegoogled n lees ook alleen maar positieve berichte de zogenaamde bandepijn het plaats maken in je buik voor je wondertje. Ik ben een enorme stresskip overalles wat ik voel en ook wanneer ik het niet voel.. Is rustgevend om te lezen dat er meerdere het zelfde voelen.. Succes.
De nacht voordat we zouden testen of ik zwanger was kreeg ik ook heftige kramp en dacht ik dat ik ongesteld ging worden. Maar omdat ik geen bloed zag had ik voor de zekerheid toch getest en ik was zwanger. De pijn onderin mijn buik kwam van week 4 tot week 6 regelmatig terug maar het is nu over. (haha, daar maakte ik me toen weer zorgen over) Het is mijn derde zwangerschapen deze is heel anders dan mijn andere zwangerschappen.
Ik ben nu 5,5 weken zwanger en had tot en met maandag ook erge krampen en buikpijn. Maar nu al 2 dagen niet meer en nu maak ik me juist druk dat t niet goed zit. Pfff, tis ook nooit goed he? Heeft iemand nog wat geruststellende woorden voor de verdwenen buikpijn?
Pfff, dat zwanger zijn stelt mijn gestel wel behoorlijk op de proef. Gister huilend mn vriend opgebeld "ik voel niks meer" Ik wil gewoon wat zekerder zijn zodat ik er echt van kan genieten
Weet je Iriz, dat onzeker zijn is ook een zwangerschapssymptoom. Bij mij kwamen de echte duidelijke symptomen rond de 6 weken maar sommige krijgen niets. Bij mijn andere 2 zwangerschappen had ik ook geen klachten behalve zere borsten. Het zegt niets meis.
Iriz..ik zit hetzelfde de bank om de tien minuten gestresst voelen of mijn tepels nog gevoelig zijn. Echt een beetje gek. Maar ik denk dat we dat allemaal hebben je houd al zoveel van dat wondertje dus eigelijk zijn de zorgen ook niet zo raar. Volhouden en vooral denken dat een de meeste gevallen het gewoon goed gaat.. Ook al lees je heel veel trieste gevallen op internet dt het bijna is alsof het vaker misgaat maar dat is niet zo. Zo hou ik het ook vol met de gedachte dat het goed komt.
aaaahh wat een lieve meiden allemaal!! ben zo ontzettend blij met al jullie brichtjes! is idd heel fijn om te zien dat je niet alleen bent ! gelukkig heb ik er niet veel last meer van gehad en zijn het idd mijn darmen geweest die helemaal overhoop lagen wahaha! nou zolang het dat is mag het van mij elke dag pijn doen! zoalng het met onze kleintjes maar goed gaat is het goed!! xxx
Bij de zwangerschap van mn dochter heb ik in de 4e/ 5e week buikpijn gehad en dan vooral s nachts onderin mn buik vervolgens later ook een paar keer bloedverlies. Gelukkig mocht ik een vroege echo waarop we een mooi kloppend hartje zagen en uiteindelijk is het gegroeid tot een mooie meid van 1 jaar! Vorige maand ook erg lang buikpijn gehad vanaf de innesteling zo'n beetje dat was echt niet fijn en heb ik uiteindelijk een miskraam gehad maar op de een of andere manier voelde het toen ook al niet goed...... Vertrouw je het niet kun je misschien om een echo vragen ik vond het erg prettig! Ik moest nog een keer terugkomen voor een echo dus ik heb mooi 2 keer extra mogen kijken
Ik voel sinds vanavond ook voor t eerst steken... Rond mijn navel, en wat lager meer naar de zijkant...
Wat "fijn" om te lezen dat meer mensen hier last van hebben... Hier nu 5 weken zwanger en ook zeurende pijn en af en toe steken... Wat een zorgen kun je je dan maken! En ook ben ik niet voortdurend misselijk, was ik bij mijn dochtertje wel... ik weet dat dit helemaal niet hoeft (en blij zou moeten zijn hihi) maar daardoor twijfel ik continu... Ook omdat ik bij de vorige miskraam ineens niet meer misselijk was voordat het misging.... Ik kijk uit naar 20 maart... de eerste echo, misschien dat ik daarna wat meer rust heb!