Pukkel met pus

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kylie1986, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik zag net bij het afdrogen dat Jens een soort pukkel heeft boven zijn bilspleet, op zijn stuit. Door het badje was het wat open gegaan en ik kon het voorzichtig wat uitdrukken. Er kwam pus uit.
    Omdat de Bepanthen beneden lag heb ik er nu maar even sudocreme opgedaan.

Morgen komt toevallig het CB thuis, wilde het haar laten zien.

Maar vroeg me af of iemand dit wel eens mee heeft gemaakt en hoe de behandeling/genezing is gegaan?

Op dit moment hebben we ook spruw, maar behalve die ene pukkel ziet zijn huid er rustig uit.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Nooit meegemaakt, maar lijkt me niks ernstigs. Wrs is het bij de bilspleet wat gaan smetten en pukkel ontstaan. Als het open is zou ik het goed droog houden en dagelijks 2x in bad of beter nog met stromend water ( douche) even afspoelen en sowieso na elke luierwisseling even met een nat washandje. Als het open is GEEN creme erop. Lekker laten drogen aan de lucht.

3. Kylie1986

Het is verder niet gesmet, rest van de huid ziet er rustig uit..

Sudocreme/zink droogt juist uit.

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Doe dan liever bepanthen of zinkzalf...
    Sudocreme prikt heel erg in een open wondje, dat is niet echt fijn!

5. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    uhm je mag nooit wat in een open wond smeren! ivm ontstekings gevaar

6. Kylie1986

Heb het er ook niet op gesmeerd, niet over het daadwerkelijke open plekje zelf zeg maar..

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    nee maar het gaat wel "vloeien" door erover heen te gaan enzo. Als je zelf puistjes hebt smeer je er ook niks op neem ik aan? zou ik nu ook niet doen helemaal omdt hjj pas 2 weekjes oud is. (ik persoonlijk zou het er met een billendoekje weg halen) maar dat zou mijn keus zijn

8. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    (is niet lelijk bedoelt hoor, maar meer een soort tip)

9. Kylie1986

Tips zijn welkom, haha :)

Maar je bedoelt de pukkel met een doekje?

10. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    Ja ik zou de creme die je erop hebt gesmeerd eraf halen, omdat het kan gaan lopen en in de open plek kan komen (heb via kinderehbo en bhv voor kdv altijd geleerd dat je NOOIT creme mag smeren op open dingen) of moet bepaalt iets zijn in ziekenhuis

11. Kylie1986

Ik kom zelf uit de zorg en wij maken veel gebruik van zink en sudo. Bij smetplekken maar bijvoorbeeld ook bij doorligwonden (de wondranden dan).
    Hij slaapt nu lekker, zal het er bij de volgende verschoning/voeding vanaf halen.. Kan ik meteen even een foto maken

12. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    is goed, ja weet t verder ook niet alleen dat ik het niet zou doen haha

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik kom ook uit de zorg en geleerd geen zalf te smeren in open wondjes. Als het echt wat groter is zou ik de wondranden beschermen met zink zodat ze niet week worden van het vocht wat er mogelijk uit komt. ( en het wondje dus groter kan worden). En zorgen dat er geen vuil in komt, misschien een gaasje over het wondje zodat er geen ontlasting in kan komen?
    Sudocreme daar kon mn zoontje echt niet tegen, kreeg er vuurrode billen van, dus dat is naar mijn idee echt niet zo huidvriendlijk?! Zou dan eerder parfumvrije zink gebruiken.

14. Kylie1986

Heb ik ook liggen..
    Ik geef bv, dus als hij ontlasting heeft, komt het ook door het gaasje heen :( Mocht hij ontlasting krijgen, zal ik het wel spoelen onder de douche..

15. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft mijn zoontje ook gehad, hij was toen volgens mij twee weken, had in zijn gezichtje ook last van pukkeltjes. Dit kwam volgens de kraamverzorgster door hormonen van mij die hij heeft meegekregen. Hij had toen echt een mega pukkel met pus op zijn buikje. Was het eigenlijk al vergeten, maar zag het laatst weer toen ik foto's bekeek. Ik heb er toen niets aan gedaan, toen het open was helemaal niet. Denk dat het dan juist verstandig is om er niets op te doen. Kortom ik zou er niet teveel aan doen.
    Succes!

16. Kylie1986

Ah ok.. Die kleine pukkeltjes met pus herken ik wel, heeft Jens ook idd..Komt door de hormonen.
    Maar dit is idd een behoorlijke knoepert.
    Schrok een beetje, ben zelf in februari 2010 aan een haartnestcyste op precies dezelfde plek geopereerd, maar daar hij te jong voor

17. Kylie1986

Nou, geen foto meer gemaakt, was de moeite bijna niet..
    Zag er rustig uit, minder vurig en droog. Heb er nu niets opgesmeerd.

Share This Page