Het staat al een eeuwigheid op mijn to-do-lijstje dat ik de geboortefelicitatiekaartjes die we gekregen hebben bij de geboorte van mijn dochter in moet plakken. Ze zitten nu ook al vrij netjes opgeborgen, in een schoenendoos. Maar we zijn inmiddels al 2 jaar en een pasgeborene verder... Nu vraag ik me af of ik ze eigenlijk niet gewoon zal weggooien. Want de kinderen hebben er waarschijnlijk helemaal geen interesse in later... Het zijn toch voor 99% cliches die er op staan aan teksten. En ik heb de komende 30 jaar dan een schoenendoos of plakboek in de kast staan waar we nooit in kijken... Waarschijnlijk hebben ze liever leuke foto's.... Ik weet dat mijn moeder de kaarten van mijn geboorte heeft bewaard in een doosje, en ik ben nu zelf al 30 en de interesse is er nog niet... dus komt waarschijnlijk ook niet meer... Bekijk wel graag mijn baby-fotoboeken en vind het leuk dat er wat exemplaren van mijn geboortekaartje over zijn. Zijn er meer mensen die al die kaartjes (of alles behalve een paar bijzondere) hebben weggemieterd? Of zou ik hier spijt van krijgen en beter maar bewaren?
Mijn moeder heeft alle kaartjes in mijn babyboek geplakt en dat vind ik 40 jaar later nog steeds erg leuk.
Ik heb van alle drie onze boys een apart fotoboek waar ik alle kaarten in heb geplakt. Zowel van geboorte als verjaardagen.
Ikzelf heb toen ik uit huis ging ook een zak met kaartjes meegekregen en heb ze allemaal 1 voor 1 nagelezen! Vond het zelf erg speciaal en leuk.
Ik denk dat het voor later leuker is om ze ingeplakt te zien (bijvoorbeeld in je foto-album) dan zo in een doosje te krijgen. Die van onze dochter kwam ik trouwens vanochtend weer tegen in een doosje... moet ze nog steeds inplakken haha
Ik heb een mooi doosje gekocht en daar alle kaarten in gedaan en het zwangerschapsdagboek en z'n eerste rompertje. Hij ziet maar wat hij er later mee doet.
Heb ook nog zo'n plakboek van mezelf. Ook de boekjes van het consultatiebureau waarin alles werd bijgehouden heb ik nog. Vooral nu ik zelf zwanger ben vind ik het leuk om terug te zien. Ga het voor onze knul ook bewaren. Als hij het hebben wil later, prima. Zo niet kan het altijd nog weg.
Ik heb mijn eigen kaarten ook nog. Netjes in geplakt in een plakboek. Vind het hartstikke leuk. Heb ook mijn inentingen kaarten enz. Ik ga ze zeker wel bewaren voor later.
Hier heb ik ze in een mooie doos gestopt, staat mooi in een kast en staat absoluut niet in de weg; super leuk voor later, als mijn dochter het niet leuk vindt, dan ik zelf wel
Ik heb een soort van 'geboortedoos' gemaakt, zo noem ik het maar even. Daar zit van alles in, zoals felicitatiekaartjes voor de zwangerschap en geboorte, eerste kleertjes, bevallingsverhaal, bijzondere kadootjes etc etc, alles met iets van emotionele waarde. En uiteindelijk moeten ze zelf maar zien of ze het leuk vinden. Ik vind het zonde om dat soort herinneringen weg te gooien.....
Ik heb ze ook mooi ingeplakt en daar komen de felicitatie kaartjes van de eerste verjaardagen ook bij. Zelf vind ik het heel mooi om het te bewaren, zowel voor mezelf als voor m'n dochter voor later. Mijn moeder heeft dat soort dingen ook bewaard en dat vind ik erg leuk.
Mijn moeder heeft alle kaartjes van mijn geboorte destijds in een groot plakboek geplakt en zo heb ik het bij mijn dochter ook weer gedaan. Is leuk voor later.
Heb alles ingeplakt, maar ik ben dan ik niet zo'n weggooier... Wil voor mijn zoontjes voor later een mooie doos maken waar ik alle spulletjes met bijzondere herinneringen in bewaar: dagboekjes, eerste pakje, navelklem, foto's, knutsels, ect.
ik heb ze bij elkaar gebonden in een doos waarin ik allerlei dingetjes heb die ik wil bewaren: schaar waarmee manlief navelstreng heeft doorgeknipt, zwangerschapspapieren, kraamlogboek, weeen tijdschema, eerst hapjes potje, eerste speentje, eerste schoentjes, alle kaartjes voor zn verkaardagen, eerste pakjes, eerste echte schoentjes, enz enz. Ik vond het zonde om de kaartjes weg te gooien maar wilde ze ook niet eeuwig op de schouw van de haard hebben staan. Deze doos wordt in de loop van de jaren gewoon aangevuld met dingen die ik graag wil bewaren. En soms haal ik hem tevoorschijn en neus er even in
Ik zit met hetzelfde! Heb die van mezelf ook in een doos gekregen van mijn moeder maar doe er eigenlijk niks mee... en nu zit ik ook met die van mijn zoontje... Ik ben (nog steeds) bezig met een digitaal fotoboek van het eerste jaar van mijn zoontje, denk dat ik foto's maak van de berg kaartjes, sommige opengeslagen met een specialen tekst ofzo...
Ik heb een boek speciaal voor alle kaartjes. Daarbij heb ik de ontvangen smsjes van vrienden en familie overgeschreven en ook in bet boek geplakt. Ik schrijf iederen dag een klein stukje voor liam (vanaf zijn 6e week) over zijn ontwikkeling, activiteiten en hoe ik het als moeder ervaar. Straks komt alles in een speciale kist (met eerste kleertjes, geboortekaartje, speen, sokjes, schoentjes, cb boekje etc. Als liam bet niks vindt later, dan hou ik het zelf.
hahaha ja errug he? Heb ook zn eerste fles met speen nog, het spuitje en cupje wat ik gebruikte voor fingerfeeding.. En als ik in de doos kijk zal ik nog wel meer dingen tegenkomen waarvan ik denk owjaaa! Ow en ik maak van elk jaar een fotoboek. Ben nu bezig van 1 tot 2 jaar. Die boeken lopen van verjraadag tot verjaardag zeg maar.