vraagje over luiers bij tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik weet dat baby's hele andere luiers kunnen hebben als de tandjes doorkomen, maar ik heb er toch even een vraagje over.

De eerste twee tandjes zijn een maand geleden doorgekomen. Dat heeft de nodige drama gekost. 3 weken huilen, slecht slapen, hele zure luiers, enz.

Nu zijn zijn twee boventandjes aan het doorkomen maar heeft hij ineens hele andere symptomen voor mijn gevoel.

Zijn luiers zijn echt heel anders. Vanavond had hij gepoept, maar was het zo waterig dat ik kon zien dat hij gepoept had aan de stukjes in de luier, de rest was helemaal opgenomen door de luier.
    Maar vanmiddag had hij een hele slijmerige luier (sorry voor de omschrijving)....en de geur is ook heel anders, helemaal niet zuur, maar wel een vreemde lucht..

Hij heeft nu ook luieruitslag, iets wat hij in die 7 maanden nog nooit heeft gehad. Het is vooral het stukje bil wat tegen elkaar aan zit. En ook in zijn liesjes. Van die rode smetplekjes.
    Wat kan ik daar het beste op smeren? Zinkzalf of Sudocreme?

2. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    toch klinkt dit wel alsof het van de tandjes komt. Bij mijn zoon wisselt het ook erg en is het de ene keer ook erger dan de andere keer...
    Ik zou er sudocreme of hele dikke laag vaseline over smeren.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Talk poeder wil ook nog wel eens helpen. En sudo vooral heel dun. En als je het moeilijk schoon krijgt maar het zeer doet door de uitslag, sudo erop en een uurtje later kan jet het helemaal schoon maken. Uiteraard wel verschonen, maar ik bedoel het laatste beetje wat vaak best heel zeer kan doen bij luieruitslag.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor de tips. Hij heeft ook nog een anaal abces daar zitten dus ik moet al heel voorzichtig zijn met poetsen.
    Maar het ziet er echt rood en schraal uit, zielig :(

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zinkzalf en sudocreme is toch eigenlijk hetzelfde? :D
    Wat hier altijd heel goed werkt bij luieruitslag is beplanten, bij mijn dochter hoef ik het 1 keer te smeren en de uitslag is weg!

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Was hier ook steeds verschillend hoor...
    Snap ook helemaal wat je bedoeld met 'helemaal opgenomen door de pamper, maar wel stukjes poep'. Had ze hier ook!
    Op de rode billen + liezen doen we hier altijd poetsen met nat washandje, goed drogen met hydrofielluier en dan talkpoeder of maïzena erop.
    Werkt hier beter als cremes of zalfjes, want die houden het natter heb ik het idee!

Hier kwamen de voortanden door toen we een midweek in Center Parcs zaten, erg fijn al die vieze kleren van die dunne poepluiers...

7. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mijn tip bij luieruitslag: zinkolie van dr. swaab! Te verkrijgen bij Etos (staat meestal achter de balie). Echt SUPERSPUL! (ben zelf niet zo''n fan van sudocreme.... smeer maar eens bij jezelf als je een wondje hebt...auw!)

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn dochters boven hoektanden zijn een paar weken geleden door gekomen. Haar luiers waren waterig en ze poepte wel een paar keer op een dag. En haar schaamlippen waren helemaal rood met soort puist.. Nu komt haar onder hoektanden door en hoop dat het nu normaal zonder problemen doorkomt.

Voor de rode plekken smeerde ik sudocreme.

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Bij mijn zoon is het ook elke keer anders als er weer tandjes of kiezen doorkomen. De ene keer vieze luiers, de andere keer weer koorts of luieruitslag.

Gewoon wat sudocreme of zinkzalf smeren op de uitslag, maakt niet zoveel uit wat je smeert.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Hier ook verschillend hoor!

Met de onderste tandjes heeft hij alleen waterige luiers gehad, en inmiddels zijn de bovenste tandjes eindelijk door!

Wat een ellende is dat geweest, arm kind had er zo'n last van! Niet kunnen slapen, hangerig, 's nachts tig keer wakker worden en niet willen slapen. Dit keer geen vreemde luiers.

Inmiddels zijn ze door en hebben we een echte goofy:D en weer een lekker kind wat weer beter in zn velletje zit!

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zinkzalf smeren, suducreme zoiezo nooit smeren op open plekken dat bijt als een gek.

Ik gebruikte ook geen billendoekjes maar een nat washandje.

Deel Deze Pagina