Hoi meiden! Ik ben nog maar net 4 weken zwanger, super pril dus maar ben zo ontzettend moe. Vandaag op mijn werk vielen mijn ogen bijna dicht, verder ben ik met vlagen misselijk. Is dit niet erg snel? Hoe zat het bij jullie?
Ik heb hetzelfde gehad hoor en geloof me, het gaat weg of wordt in ieder geval minder. Die eerste 3 maanden zijn best zwaar maar nu ik de de volgende 3 maanden zit, is het een stuk beter te behappen. Sterkte!!!
Ik was 4w1d toen ik testte (cyclus van rond de 30 dagen), en de vermoeidheid begon er een paar dagen later al goed in te slaan. Sinds vorige week slaap ik gewoon tussen 5 en 6, en in vlagen kan ik mijn ogen gedurende de dag amper open houden en heb ik het idee dat ik de Himalaya aan het beklimmen ben ipv gewoon dat stukje naar werk aan het lopen/fietsen. Misselijkheid heb ik niet. Ik hoop dat ik op mijn moeder lijk, die had er nl. ook nooit last van. Bij de meesten komt de misselijkheid pas later, maar het scheelt per persoon. De verschijnselen zijn een reactie van je lijf op de toename van HcG, en die vermeerdert vooral vanaf de zesde week (waar ik nu dus in zit).
hoi, ik weet ook net dat ik zwanger ben, moe moe en nog eens moe, het begint s'morgens al, wordt moe wakker, ik werk in een hondenpension en moet echt de hele dag lopen op het eind van de dag voel ik echt mijn benen niet meer, en emotioneel niet normaal kreeg vanmiddag te horen dat ik iets niet goed gedaan had, en barste in huilen uit, en kon niet meer stoppen, die hormonen hé, alles staat op zijn kop
Hoi, heel herkenbaar hoor, ik was ook heel erg moe, maar wist dus nog niet dat ik zwanger was, heb toen maar eens even een testje gedaan en ja hoor positief. Ik was toen 4 wkn en 3 dgn.Het hoort er dus allemaal bij, geef er aan toe en neem je rust.
Heb tot de 13e week ongeveer ook veel last gehad van vermoeidheid, tot aan de 25e week een stuk minder en nu alweer bijna 3 weken steeds meer. Heel normaal om in het eerste en derde trimester last te hebben van vermoeidheid (en andere kwaaltjes).
Hier ook erg moe geweest die eerste tijd hoor, de eerste weken kon ik me toch slapen, ging vaak al om half 8 naar bed omdat ik zo moe was Met een week of 13 / 14 was het een stuk minder, en kon ik weer een hoop meer Nu begint sinds een week of 2 de vermoeidheid weer echt toe te slaan
zelfde hier, ben bekaf.. vanmorgen Mila gesmeekt of ze nog even verder wilde slapen met mama, maar helaas.. me voorgenomen tijdens haar middagdutje zelf ook amar naar bed te gaan, viel ze eindelijk in slaap, in de albert heijn!! wilde daar eigenlijk zelf ook wel even gaan liggen! vanavond maar vroeg naar bed, en hopelijk is ze morgen wat later wakker..
Misschien niet wat je wil horen, maar ik ben de hele zwangerschap door, zó ontzettend moe geweest. Maar gelukkig was dat wel bijna het enigste waar ik last van had.
Ik ben tot 16wkn heel erg moe geweest...........er waren dagen dat ik alleen uit mn bed kwam om te eten! Het begon bij mij ook al met 4wkn............dus het kan wel hoor!
Snap niet hoe sommige meiden 't volhouden te werken... Zit zelf thuis met zware rugklachten (niet zwangerschapsgerelateerd) en heb het maar zwaar. Ik ben vandaag 10+2 en ben vanaf 7 weken niet vooruit te branden: moe, duizelig en misselijk. Van het weekend leek het even wat beter te gaan, gisteren was ik zelfs erg zenuwachtig omdat mijn borsten niet meer zo'n pijn doen, maar 's avonds kwam de misselijkheid en ellende van de hele dag in 2,5 uur voorbijtrekken Respect voor degenen die werken en zwangere mama's!
Ik ben ook zo verschrikkelijk moe. Kom 's morgens amper me bed uit en zou af en toe best willen dat ik op mijn werk een bed heb staan. Loop de hele dag door alleen maar te gapen. En dan die pijn in me borsten. De trap af lopen doet al pijn. Gelukkig heb ik als ik thuis kom en lekker gegeten heb, een ventje die wel extra lief voor me is. Kan dus lekker op de bank blijven liggen.
heb ik de eerste 12 weken ook gehad en daarna ging het over, maar nu merk ik sinds vorige week dat ik zo halverwege de week al wat energie begin te verliezen en al wat moeier begin te worden dan aan het begin van de week, maar ach als ik alleen dat heb en af en toe brandend maagzuur en opgezette voeten ´s avonds hoor je mij niet klagen.
Hier was het vandaag zo erg dat ik me ernstig begin af te vragen hoe ik mijn werk moet gaan volhouden. Vandaag stond ik zo te tollen dat ik amper kon staan. Ik werk zodra ik me fit voel- gelukkig heb ik werk dat ik zelf moet indelen (ik ben onderzoeker en schrijf dit jaar mijn proefschrift, lekkere combi met zwanger zijn maar ja ). Maar ja, ik moet mijn kop er voor 1000% bij hebben en erg veel nadenken, en dat lukt me niet erg veel! Maar ja, het is het waard, we willen het zo graag!!! Ik was gewaarschuwd voor de moeheid, maar had nooit gedacht dat ik me ongeveer net zo leeggeroofd zou voelen als toen ik PFEIFFER had.
Ja, de moeheid is vervelend als je werk heb waarbij je je goed moet concentreren (werk o incassobureau en moet wel de juiste gegevens doorgeven!!) Zit al een paar dagen om 3 uur te knikkebollen. Op mn vrije dagen slaap ik dan zo mogelijk ook uit! Maar ben al langer zo en misselijk hoor, iedere zwangerschap is anders dus dat jij nu al moe bent is niet zo vreemd... Succes, het zal soms ff zwaar zijn maar je komt er "vanzelf" doorheen! Probeer te genieten op de momenten dat je je goed voelt...
De afgelopen weken heb ik geleefd van nachtrust naar dutje en andersom. De combinatie met fulltime werken vond ik best zwaar, maar het is voor een goed doel! Ik ben nu 15 weken zwanger en het is nu al veel minder. Ik kan alleen maar zeggen: denk aan jezelf en luister naar je lichaam!!!! Liefs, Yvje
Heel normaal hoor dat je het eerste en derde trimester erg moe bent Lekker rust nemen en op tijd naar bed!
ja same here. heb net een dutje gedaan en ben nog steeds moe... wil nix doen behalve in bed liggen... en ik moet een baan vinden... vraag me af hoe dat gaat werken :S
Vermoeidheid? Ik hoef maar aan mijn kussen te denken en ik slaap al! En helaas duurt het nu al mijn hele zwangerschap! 's Nachts slaap ik niet vanwege bekkenpijn, 's middags probeer ik wat in te halen, maar dat wordt ook steeds minder.... Ach ja, je weet waar je het voor doet...