uit bed "klimmen"?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door laravelk, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Sinds D. kan staan doet hij dat ook geregeld in zijn bed. Nu kwam ik gister zijn kamer binnen en had hij zich met zijn armen zo opgetrokken dat hij horizontaal op de rand van zijn ledikant hing met zijn voeten van de grond. Ik zag hem in gedachte door het gewicht van zijn hoofd zo uit zijn ledikant kukelen. Zijn ledikant staat al op de laagste stand en zelfs als ik een matras naast zijn bed zou leggen zou hij nog niet goed terecht komen. Misschien is mijn angst onterecht maar ik laat hem niet meer met een gerust hart halfwakker in bed liggen. Iemand een goed idee?

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    heel radicaal, hoorde ik pas van iemand wiens kindje er echt uit kwam: bedje op zn kop over de matras zetten. Voor de rest zou ik het ook niet weten, daniel kwam er toen gewoon echt al uit, zelfs met slaapzak

3. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    overgaan naar een peuterbed of een aantal spijlen uit het ledikant halen als dat kan. Hier deed ze hetzelfde en is ze met 14 maand over gegaan naar een peuterbed.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou ook kijken of je (2) spijlen uit het bed kunt halen.
    Alleen... dan moet je er dus wel rekening mee houden dat hij op de kamer gaat spelen als hij wakker is en daar dus ook op van alles kan gaan klimmen...
    Peuterbed vind ik met 15 maanden echt te vroeg...

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Wij hebben een babyfoon met camera.
    Ideaal!!!!! zo kan je zien wat ze doen, of ze eruit klimmen enz enz. Zou er niet zonder willen/kunnen.

Ook kan je gewoon een peuterbed aanschaffen. Ze moeten er toch binnenkort aan geloven en zo kunnen ze niet lelijk vallen als ze klimmen.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier deed ze dat met die leeftijd ook eventjes. Wij hebben ook een babyfoon met camera dus zag het gelijk, daarom gekozen om even af te wachten en voor de zekerheid wat langs het bedje te leggen. Maar na een weekje 'klimmen' (ze kwam dan niet verder dan op de rand hangen, maar dan stond ik al lang en breed in haar kamertje door de babyfoon ;) ) stopte het weer. Hebben ook erg getwijfeld om toen al een peuterbed neer te zetten maar vonden het toch nog wel erg vroeg. Daarna heeft ze het nog lang volgehouden zonder te klimmen, ze ligt nu een maand of 2 in een peuterbed.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter klom ook uit ledikant, dus met 15 maanden over naar een peuterbedje. Gaat prima, ja ze komt er uit s morgens maarja dan gaat ze gewoon zitten spelen.. Ik durfde het risico niet te lopen dat ze uit ledikant viel en ongelukkig terecht zsou komen..

8. Chai

Chai Niet meer actief

Tjah, ik zou een slaapzakje nemen. Dan valt er nog weinig te klimmen hoor. Ik moet er niet aan denken mijn dochter over 3 maanden al een peuterbed te geven.

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

onze zoon dit ook met 1 jaar, met slaapzak en al. We zijn snel overgegaan naar een groot bed. was gewoon gevaarlijk.
    gr brenda

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Dat gaat op een gegeve moment ook heel goed met hoor ;)
    Hier een peuterende gekocht vrijdag die ben ik nu aan het opknappen zodra hij klaar is gaat hij over maargoed de mijne is 17 maanden toch nog weer iets ouder

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter klom met slaapzak er gewoon uit :D

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ja deed mijn zoon en was net 1 jaar. Levensgevaarlijk, hij is echt paar keer hard gevallen.
    wij hebben hem met 1 jaar en 3mnd al in een groot bed gelegd.
    En ging prima!
    mijn 2e zoon is anderhalf en blijf netjes in het bedje (afkloppen) dus die blijf voorlopig in zijn bedje.
    Maar ik wilde geen risico nemen dat hij zijn nek brak.
    Hij tilde zijn lijf op en gooide zich over de rand.
    Bij de opvang was een leverancier die nieuwe bedjes had waar ze niet uit konden.
    Ze hebben toen mijn oudste zoon gepakt om het uit te proberen. Hij was er binnen 1 min uit hahaha
    gr brenda

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik hoopte natuurlijk stiekem te horen dat het zo'n vaart niet liep en hij er echt niet uit zou vallen, maar nee ;) Het ziet er dus naar uit dat als het geen "fase" is en hij nog 5 cm groeit hij er dus met gemak uit kan. Ik vind hem qua emotionele ontwikkeling nog niet klaar voor een groot bed dus houden we hem voorlopig maar goed in de gaten. Anders gaat hij tot onze verhuizing in het reisbedje en hebben we tijd om over een oplossing na te denken. Bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina