Ik hoop over een week of 6 te kunnen beginnen met groente- en fruit hapjes met de kleine meid. Maar nu weet ik niet goed wat het makkelijkste of beste is. -een staafmixer -een blender- - of zal ik toch gaan voor zo'n magic bullet? Hoe maken jullie de het prakje voor uk klaar?
Ik staafmixte alles eerst. Maar toen ik daar ff geen zin in had, en met een vork de hapjes prakte, bleek dat mijn zoon dat ook prima vind. Kleine stukjes eten vind ie daardoor geen enkel probleem. Dus voor mij geen apparaat. De vork is mijn vriend haha
Ik heb een stomer en blender in 1, kan het gelijk blenden nadat het gestoomd is. Nu gebruik ik vaak alleen de stomer nog en prak ik het.
In het begin heb ik de staafmixer gebruikt en later inderdaad ook een vork. Sommige producten zoals een banaan krijg je prima vloeibaar met een vork.
De goedkoopste staafmixer van de blokker. 10 euro Hier al meer dan een jaar oud, maar wil zijn prakkie helaas nog steeds gepureerd
Hier vanaf het begin alleen een vork gebruik. Dochter was wel 6 maanden toen we begonnen met bijvoeding.
Hier in het begin ook met de staafmixer, ik maakte voor meerdere keren tegelijk en vroor dat in. Inmiddels eet hij grotendeels met ons mee en prak ik het alleen nog maar.
Het boek Opperdepop van AH! Ideaal, scheelt veel zelf verzinnen. Verder... Een grote vriezer, bakjes om in te vriezen, watervaste dunne stift en tape om erop te schrijven wat het is etc. Hier altijd met de staafmixer en maakte vaak in een keer meerdere maaltijden klaar en die vroor ik dan in. Nu eet ze half met ons mee en half prakjes
Ik gebruik de staafmixer. Meneer dult nog geen stukjes dus alles wordt nog met de staafmixer gemaakt. Oh en op smikkels.nl staan een hoop leuke recepten
dit boek heb ik ook! gekregen als kraam cadeautje. helaas alleen 2 vriezers met lades dus weinig ruimte.. of minder inslaan en vaker diepvries spullen vers halen. Ik ga dus maar op zoek naar een staafmixer
Oee dan is het vaker koken😊 Wij hebben een vriezer met 4 lades en een la is voor de hapjes haha
Ik kook gewoon elke avond, een variant op wat wij eten of wat groente in een klein pannetje. En dat eet hij rapley style. Ik heb weleens geprobeerd het te prakken maar dat blieft meneer niet 😄 net als soep trouwens, slierten fantastisch maar slobberen van een lepel doet hij alleen met zijn fruit. Fruit zijn of ook stukjes, of gewoon zelf happen van een banaan, of fruitpapje: geraspt, gemixerd of uitgeperst fruit met papgranen. Want melkpap blieft hij ook niet 😄 Ook dit maak ik op het moment zelf klaar. Ben wel pas begonnen met zes maanden, toen hij ook al goed even in de kinderstoel kon zitten. Ik vind dat laatste eigenlijk wel een voorwaarde.
Als je de voeding invriest, hoe doe je dat dan? in gprikjesotjes? Of plastic bakjes? En waar haal je zoiets?
Wij hebben een baby cooker, kan stomen, pureren, opwarmen. Super handig! Bewaren kan in de meeste bakjes, zolang het bpa vrij is ( maar dat zijn de meeste).
Wij hebben plastic bakjes van de Ikea, AH en van avent, die laatste zijn het fijnst meenemen want die hebben eendraaidop. Gezien t feit dat je weinig plek hebt in je vriezer kun je ook in zakjes invriezen, die kun je plat maken en dan stapelen.
In het begin een staafmixer daarna prakken.als dat ges gaat alles in kleine stukjes snijden en dan koken. Snel klaar en handig. In het begin alleen puree van groente invriezen daarna groente met aardappel pureren en invriezen. Grover maken wanneer het kan en wanneer hij boven de 160/170 Gr at deden we de aardappel en groente los invriezen. De bakjes van de Hema zijn super fijn! Leuke kleurtjes en goede inhoud. Neemt ook niet veel plaats in beslag.