Ervaringen anticonceptiepil Ethinylestradiol/leverongestrel 0,03/0,15

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door sanne24, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne24

sanne24 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik ben halverwege april van dit jaar weer begonnen met de pil en sindsdien word ik alleen maar zwaarder en snap er niks van. Ik eet niet meer, eerder minder...Ik denk dat het wel eens door de pil kan komen. Anders kan ik het niet echt verklaren. Wat zijn jullie ervaringen met de Ethinylestradiol/leverongestrel 0,03/0,15 pil?

Voordat ik stopte met de pil (vorig jaar mei, dus 2010) sportte ik op een redelijk hoog topsportniveau en slikte ik de pil (microgynon 30). Toen woog ik ongeveer 59/60 kilo.
    Toen ik stopte met sporten op topsportniveau en twee maanden later ook stopte met de pil woog ik daarna 60/61 kilo.
    In april van dit jaar ben ik dus weer begonnen met de pil (het B-merk van microgynon 30: Ethinylestradiol/leverongestrel 0,03/0,15) en sindsdien word ik steeds zwaarder. Ik zit nu rond de 62,5/63,5 kilo.

Ik baal daar echt van. Ik sport nog steeds wel redelijk wat. Gemiddeld toch wel 3x in de week (fietsen of hardlopen. Als ik fiets, fiets ik ook wel minimaal 2 uren redelijk intensief en met hardlopen loop ik altijd drie kwartier tot een dik uur). De ene week sport ik wat meer als de andere week, maar dat zou toch niet uit moeten maken?
    Vorig jaar toen ik gestopt was met de pil sportte ik ook de ene week meer als de ander en toen maakte het niet uit. Ik vind dat zo frustrerend.

Daarom vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn met het de anticonceptiepil Ethinylestradiol/leverongestrel 0,03/0,15?

Ik heb ook steeds in de tweede week van het slikken van de pil een moeilijke stoelgang. Zou dat ook van de pil kunnen komen?

Alvast mijn dank voor jullie reacties.

Groetjes Sanne

2. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hallo! Ben ook een aantal jaar aan dezelfde pil geweest. Ik vond 'm erg fijn, maar ik had wel erge last van buikpijn op de eerste dag van de onttrekkingsbloeding.

Ik kan niet zeggen dat ik veel ben aangekomen door de pil; wat me wel opviel is dat ik 2 kilo ben afgevallen toen ik ermee stopte, dus waarschijnlijk hield ik wel meer vocht vast. Oja, en m'n borsten gingen er ook een paar maten op achteruit! Dat was wel schrikken, ik had 'n mooie D-cup en da's nou nog een B'tje. :p

3. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Oja, ik had ook veel last van m'n darmen en een opgeblazen gevoel. Ik had nooit door dat dit van de pil kon komen, maar sinds ik gestopt ben heb ik die klachten nog nauwelijks!

Deel Deze Pagina