Hoevaak kleintje voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 88anne, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 88anne

88anne Lid

10 okt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik ben nu 32 weken zwanger en het valt me op dat ik ons mannetje niet elke dag even veel voel.

Er zijn dagen dan lijkt hij niet stil te kunnen loggen, en er zijn dagen dat ik echt me best moet doen om hem goed te voelen?

Het is niet zo dat ik hem op rustige dagen meer voel dan op drukke dagen.

Zijn er meer vrouwen die dit ook zo ervaren? Ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan!

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel, een keer in de zoveel dagen is de baby rustiger, misschien een groeispurtje? Omdat het vaak maar 1 dag is of iets langer en daarvoor en daarna meer drukte. Ik voel de baby dan nog wel goed en vaak genoeg, maar minder vaak dan anders.
    Als ik veel doe en druk ben dan voel ik de baby minder, heb ook t idee dat ze dan meer slaapt dan wanneer ik rustig zit.

3. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik herken het ook wel,
    tel ook niet hoevaak ik haar voel
    want ik ben ook geen held in bepalen hoe ze ligt
    maar ik maak me er zelf niet druk om - ik moet ook soms even haar
    echt beetje wakker schudden om wat beweging te voelen maar ik let meer op hoeveel kracht ze zet - als haar kracht echt afneemt of ik voel helemaal niks al een tijdje trek ik pas aan de bel

4. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Hier wordt ik er niet goed van.... voel mijn baby de hele dag.. vooral savonds is het van 21.00 tot 02.00 één groot feest in me buik.

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik was eerst heel paniekerig. Als in, de afgelopen 3 weken hiing ik elke maandag aan de telefoon.
    Telkens was er niets mis! Dus nu accepteer ik het maar dat de baby met vlagen erg rustig is. Zal vast zo horen.

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier ook heel wisselend!
    Als ik een ochtend gewerkt heb ga ik in de middag gewoon even rustig liggen en dan reageert ie vanzelf :p

7. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Hier is door de gyn verteld dat je vanaf 26 weken de beeb elke dag, min. 10 keer moet voelen. Dus je hoeft je wat dat betreft geen zorgen te maken :)

8. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Rond de 24 weken heb ik wel gebeld met de verloskundige. Die is toen even bij mij thuis geweest, hartje geluisterd, alles was goed.
    Vanaf de volgende dag voelde ik de baby weer volop bewegen, maar op een hele andere plek haha. Was waarschijnlijk gewoon gedraaid.

Op dit termijn voel ik de baby elke dag bewegen, eigenlijk wel volgens een vast ritme. In ieder geval elke ochtend als ik wakker word en vlak voor het slapen gaan is hij ook aan het protesteren.

Overdag hangt ervan af hoe "druk" ikzelf ben.

Mijn vk zegt: als je kindje een vast ritme heeft en hier in ene vanaf wijkt, door bijvoorbeeld veel rustiger te zijn, neem dan een momentje voor jezelf, ga rustig liggen en als je dan nog niet de gewenste bewegingen voelt, bel ons dan. Zij zegt: liever 10x teveel dan 1x te weinig.

9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook wisselend hoor. Vorige week aan het ctg gelegen, prompt werd de kleine actief. Uit de ctg bleek wel dat ik niet alle bewegingen voel. Mijn placenta ligt voor en hoog. Onze kleine ligt al in de goede positie maar de beentjes liggen tegen de placenta aan, alle schopjes voel ik dus niet.
    Gisteren was ze weer lekker druk, dus ze zal vandaag wel weer een rustdag inlassen.

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Oeps! Verkeerd gelezen.. dacht dat je 22 weken zwanger was. Sorrrrry!

11. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee ik herken dat niet echt. Soms beweegt ze wel even iets minder. Maar ze heeft ook een vast ritme ontwikkeld qua bewegingen. Savonds als ik in bed ligt en smorgens als ik wakker word.

Al hoewel..... vanacht hield ze ook een feestje in mijn buik nadat ik even naar het toilet was gegaan..... :D

12. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik herken het wel hoor! Kan er ook niet echt een vast ritme in vinden! Soms een dagje heel rustig, dan voel ik wel wat beweging en als ik er echt voor ga zitten een paar schopjes maar dat is het dan. De dagen erna haalt hij/zij het weer in en is dan erg druk!

13. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik zat eigenlijk een beetje met dezelfde vraag, dus fijn om alle reacties te lezen.
    Ik voel de kleine namelijk ook niet de hele dag en voor mijn gevoel zit er ook nog niet een regelmaat in. Vaak voel ik haar wel in de avond als ik op de bank zit of in bed lig, maar voor de rest wisselt het een beetje. Als ik er echt op ga letten voel ik wel gedurende de dag kleine verschuivingen, maar het is niet zo dat ze gedurende de dag erg aanwezig is. Ze deelt wel eens een schop uit, maar voor mijn gevoel nog niet echt hard ofzo (of wellicht dat dit nog komt als ik wat verder ben). En ook reageert ze niet echt op mijn bewegingen of hand op mijn buik, terwijl je dat wel vaak leest.
    Heb me er maar op ingesteld dat ze gewoon wat rustiger is dan wat ik van te voren had verwacht te voelen. En ik hou gewoon de kleine beweginkjes wat meer in de gaten.

14. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Wat een verschillen lees je zeg!

Ik heb net als bij mijn zoontje,weer een heel druk kindje. Voel deze baby echt de hele dag door. Met af en toe kleine tussenpozen niet.
    Maar alsnog vaker wel als niet dus. Ik maak me dus geen zorgen,maar kan me voorstellen dat als je weinig voelt dat het je dan onzeker maakt.

15. 88anne

88anne Lid

10 okt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn met het zelfde als ik!
    Een echt patroon heb ik ook nog niet kunnen vinden.
    Me buik is nu weer net een golfslagbad :D zie het alle kanten op bewegen!

Bedankt voor jullie reacties!

16. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Geen paniek.. de ene keer voel je de kleine iets meer als de andere keer..
    als je echt helemaal niks voelt zou ik me pas zorgen gaan maken :)

17. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Bij mij reageert de kleine ook niet als ik aan mijn buik zit! verder ligt hij al een aantal weken bijna de hele dag met zijn billen tegen mijn ribben aan, en bij elk beweginkje doet het pijn.

Zijn voeten zitten aan de zijkant van mijn buik, en daar kan hij leuk mee schoppen. Heerlijk om die voetjes te herkennen! (en vast te kunnen pakken, al lijkt de kleine dat niet echt leuk te vinden hihi)

De ene dag is hij heel druk en de andere dag wat minder, maar ik ga me inderdaad ook pas zorgen maken als de kracht afneemt...

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Heel herkenbaar en ik moet dan altijd bellen voor n ctg. Heb r inmiddels 4 gehad... Ook ivm harde pijnlijke buiken ( heb weeën remmers gehad).

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik moet bellen zodra ik verandering merk in de bewegingen. Dus als ik baby minder voel gewoon bellen.

Deel Deze Pagina