Ideeen gezocht speurtocht 6-jarigen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ikkie97, 9 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Volgende week komen hier 8 jongetjes een verjaardag vieren.
    Het feestje is een beetje in dino thema. Nou leek het mij wel leuk om een speurtochtje te doen. We hebben een hele grote tuin met o.a. een paardenbak die niet meer gebruikt wordt en nu een soort oerwoud is en nog wel meer avontuurlijke stukjes.

Maar ik zoek even ideeen voor leuke opdrachten etc. Ze zitten in groep 3 dus iets eenvoudigs met letters zou wel kunnen. Ik dacht ook aan dino-eieren die ze uiteindelijk moeten vinden.
    Maar ideeen zijn welkom!!

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Ik zou kaarten maken, naam van ieder kind op een kaartje en cijfer erop en dan een vraag... hoe heet deze dino.

Hier met ninjas bovenstaande gedaan en kids vonden het super tof. Wilde ook allemaal hun eigen kaartje mee naar huis. Kaartjes waren op de route verstopt.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Je kunt ook een dino op verschillende plekken in de tuin zetten en daar een foto van maken, je geeft ze dan allemaal een foto en dan moeten ze de juiste plek gaan zoeken waar de dino een ei heeft gelegd

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
  6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Als er gegraven mag worden in de bak: elk kind een schep, met touw of hoepels plekken aangeven waar eieren verstopt liggen en ze daar zelf laten graven. Je kunt ipv eieren ook kleine dino speeltjes begraven. Of de beestjes in gips gieten en de kinderen met hamers (om de beurt) op het blok gips los laten gaan om ze uit te beitelen..

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Voor de zomervakantie zou ik ook een dinonfeestje geven maar door de semi lockdown kon/mocht dat niet.

Ik had bij de zeeman knutselsetje gekocht, je kon dan dino krassen met zo'n pennetje. Helaas nu niet kunnen gebruiken. Die had ik anders mee naar huis laten nemen.

Ik had mini dino's verzameld en die zou ik net als bij lady limonade begraven en dan konden ze die uitpakken. Met zand, bloem en water geloof ik zo uit mijn hoofd en kun je dus ook makkelijk uit hakken met stokjes.

Je kan ze ook eieren laten zoeken, in elk ei komt dan een woordje dat ze moeten ontcijferen als een zinnetje. Daar kan dan bijvoorbeeld de fossielen liggen.

Vorig jaar heb ik ze na het eten van pannenkoeken eerst laten wandelen in het bos met wat opdrachten waar ze samen moesten werken om een kaart te kunnen krijgen. Ze moesten elke keer een touw vinden om naar de volgende opdracht te gaan. En als ze alle kaarten hadden konden ze de schat zoeken ,op die plek lag een schat (piratenfeest) in de schatkist lagen piratenmutsen, eenmaal thuis gingen ze met wat lekkers aan tafel een tas versieren met textielstiften. (Etui versieren is ook leuk)

Ze waren helemaal rustig toen de ouders kwamen.

Makkelijk ook om te gieten in een dino thema. De meeste kinderspelletjes kun je ombuigen. Kaartjes op hangen in de tuin, op een groot veld, bij een speeltuin of in het bos.

Mocht je pannenkoeken eten kun je zelf van karton een template maken, als je dan poedersuiker strooit heb je een mooie afdruk.

Mocht je in de buurt van gravenzande of Aalten wonen kun je deze nog ophalen
    https://www.hema.nl/pasen/paaseieren-zoeken/vul-eieren-8-stuks-25800023.html

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Je zou dino quiz vragen kunnen gebruiken. Omdat het om gr 3 gaat kun je bijvoorbeeld antwoorden geven. Stel de vraag is hoeveel piept een dino per dag en het antwoord is 1000 kilo
    Kun je zeggen
    antwoord a 1 kilo en je maakt de vergelijking met een pak bloem
    Antwoord b 1000 kilo

Als ze het fout hebben moeten ze bijvoorbeeld dumping jacks doen.
    Door grote verschillen te houden gaan ze misschien wat meer na denken. Ze hoeven niet 1 antwoord te hebben ze kunnen in 2 vakken staan bijvoorbeeld

Deze vragen kun je als ideeën aanhouden leuk en leerzaam.
    http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i001637.html

Zo kun je dat doen bij elk punt van je route tot je uiteindelijk bij je fossielenplaats uitkomt.

Deel Deze Pagina