Bij warm weer wordt aangeraden je kindje vaker aan te leggen. Maar hoe zit dit op het kinderdagverblijf. Ik geef net zoveel mee als anders, mag er dan evt wel wat water tussendoor gegeven worden? Mijn zoontje is trouwens bijna 8 maanden oud.
Water schijnt niet nodig te zijn. Wat ik gedaan heb is een flesje ingevroren voeding mee gegeven. Dat staat nu op het kdv in de vriezer. Dus als het wat warmer is of ze heeft opeens meer honger kunnen ze altijd wat extra geven.
Ja, dat mag. Je zou ook meerdere kleine flesjes van bijv. 60 ml mee kunnen geven,dan kan er beter op verzoek gevoed worden, en is extra drinken bijgeven waarschijnlijk niet nodig.
Met 8 maanden zou ik persoonlijk niet heel moeilijk doen over een slokje water tussendoor. Wil je dat niet zorg dan dat het kdv een flesje(s) moedermelk van jouw in de vriezer heeft zodat ze die kunnen geven.
Als je echt het gevoel heb dat je kindje te weinig vocht binnenkrijgt (en dat merk je snel genoeg aan de luiers) dan zou ik ook wat water tussendoor geven (of idd extra melk in de vriezer van de opvang)