3 kindjes op 1 kamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MollyM, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi, wie hebben er ook 3 kindjes op 1 kamer liggen en hoe gaat dat? Bij ons liggen er nu 2 op 1 kamer en dat gaat super ben benieuwd hoe het is als er straks een derde bij komt. De kamer is super groot dus dat is het probleem niet. En we hebben een schuin dak dus een stapelbed is jammer genoeg geen optie, nog iemand tips of trucs? :)

2. Niet meer actief

je hebt niet meer slaapkamers? ik vind 3 wel erg veel op 1 kamer.. 2 oke maar goed als het niet anders kan ;)

Mischien kun je van die schermen ergens tussen plaatsen zodat ze toch nog een eigen ruimte hebben en tja kwa bedjes dan moet er gewoon 3 bedjes in :p

3. MollyM

MollyM Bekend lid

Nee er zijn maar 2 slaapkamers, maar de kamer van de jongens is wel heel erg groot alleen moeilijk op te delen vanwege een schuin dak vandaar.

4. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij hadden ook één grote kamer, daar hebben we een gipswandje ingezet. De babykamer is nu 1.50 m x 2.90 m, niet erg groot maar voor een ledikantje en een commode is het groot genoeg. Ook qua geluid is het niet geweldig: heel gehorig, maar wel het gevoel van een 'eigen plekje'. Is zoiets bij jullie niet mogelijk: dat je een heel klein babykamertje creëert in de grote jongenskamer?

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik zou de baby dan denk ik in eerste instantie bij jullie zelf op de kamer houden....
    Is makkelijk met voeden e.d. en de andere kinderen krijgen gewoon hun nachtrust.
    Er veranderd al zó veel voor die 2 jongens, ze moeten die indrukken goed kunnen verwerken.
    Vaak gebeurd dit dus tijdens het slapen... ;)

6. MollyM

MollyM Bekend lid

@marsab, de baby komt zeker de eerste 6 maanden of zo bij ons te liggen maar daarna moet ie toch verhuizen :) dus voorlopig kunnen we er nog een jaartje over nadenken.

@jara, een gipswandje is niet echt een fijn idee vanwege de schuine wanden. We hebben nu een grote vakjes kast tussen de twee bedjes staan maar als dat een dichte wand zou zijn dan wordt het nog donkerder in de kamer. We wonen in een oud huis en hebben maar twee kleine raampjes op die kamer.

Laten we hopen dat dit derde kindje ook een goede slaper is want met die andere twee gaat het heel goed en als het niet zo is tja dan zullen we moeten verbouwen ;)

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    off topic, hoe kun je een kindje hebben van november 2007 en nu 28 weken zwanger zijn?

mijn kindje is van okt 2007 en hij is pas 17 weken.

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    oh w8 even je bent 12 weken, er staat nog 28 weken te gaan...

wow dat is snel ! Leuk joh :)

9. MollyM

MollyM Bekend lid

ha, ha, missy :) goed gezien, zou wel snel zijn nee mijn kindje is van nov 2006 heb ik verkeerd erin staan ! Zwangerschaps hormonen!

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    oh dus een jaar verder hahaha. Ik dacht al is ze dan al wel ongesteld geweest :confused: hihi

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    mijn baas heeft er 4 (2 om 2, 7,9,11 en 13 jaar) en die liggen allemaal op 1 kamer ook omdat ze er niet meer hebben, en dat gaat uitstekend. spelen op kamer doen ze nooit, dus hoeven ze er alleen te slapen, en dat gaat allemaal prima, ze weten niet beter.

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    vroeger lag met toch ook met broers en zusjes op 1 kamer...ze passen zich vanzelf wel wat aan hoor....en je kan altijd dichte vitrage er tussen hangen laat licht door maar geeft wel een eigenplekje?
    en evt een extra raam in hetdak?

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Oke! Dit had ik niet begrepen! ;)

14. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Misschien met een mooie boekenkast afscheiden? Zo'n eentje met allemaal vierkante open vakjes. Kan je veel spulletjes in kwijt, mandjes, boekjes, speelgoed en geeft toch een gevoel van een aparte ruimte.

Ik weet niet hoe handig jullie zijn, maar je kan misschien zelf een bed inbouwen? Bijvoorbeeld twee persoons en daaronder een kast maken of een speelhut.

15. MollyM

MollyM Bekend lid

Leuk te horen dat er toch meer mensen zijn die meer kindjes op 1 kamer hebben liggen, ik denk ook dat het wel goed gaat en zeker de eerste jaren. Later zien we wel weer verder.

Zo'n boekenkast hebben we nu ook al staan en dat is wel leuk die neemt niet te veel licht weg en scheidt de kamer toch een beetje.

Ik vind zo'n inbouwbed ook wel een idee, kan goed onder het schuine dak.

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    je kan ook evt de kamer op schaal na tekenen en dan de meubels ook op schaal tekenen en dan gaan schuiven......krijg je soms verrassende ideeen

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    bij de ikea heb je kasten die overdwars onder het schuine dak passen. zijn ze wel bij elkaar uit het zicht maar is het niet benauwend

Deel Deze Pagina