Wie heeft er ervaring met een lumbaalpunctie (ruggenrpik) bij kinderen? Batuhan ligt in het ziekenhuis en ze willen morgen zo een punctie doen. Maar hij kan niet praten en ben bang dat hij er heel veel last van heeft of later krijgt en niet kan duidelijk maken wat hij precies heeft.
Ik heb geen ervaring met zoiets bij kinderen... maar wil jullie alvast heel veel sterkte en succes wensen morgen!
Ik heb geen ervaring...maar kan je dit niet gewoon aangeven bij de artsen, en dat jij er dan eventueel bij kan/mag zijn? Sterkte..
Ik heb vroeger wel bij puncties bij volwassenen geassisteerd, en ik weet eerlijk gezegd niet of je er wel bij wil zijn ookal is het je eigen kind. In het ziekenhuis hier in de buurt mogen ouders er niet bij zijn zodat je de keuze ook niet hoeft te maken. Heel veel sterkte in elk geval!
Het midden ouders om niet bij zulke ingrepen zijn. Dit om te voorkomen dat hij jou straks gaat associëren met de vervelende ziekenhuiservaringen. Is et bij jullie ook een maatschappelijk werker in het ziekenhuis aanwezig? Toen mijn dochter haar arm gezet moest worden kon zij dmv boeken, plaatjes en knuffels hem veel vertellen.
ik heb als pasgeborende veel lp,s gehad. ( ik had hersenvliesontsteking) en als volwassene ook een keer. Je moet goed in elkaar gedoken liggen en de prik zelf vond ik niet heel pijnlijk. Stil liggen is voor zo'n kleintje het grootste probleem. Krijgt hij misschien iets om rustig te worden en er zal bijna zeker een pedagogisch medewerker bij zijn voor afleiding. Veel sterkte met alle onderzoeken. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijk wat er met jullie jongetje aan de hand is.
S heeft het gehad met 6 weken. Nog heel erg klein dus. Ik wil jullie heel veel sterkte en succes wensen!!
En hoe hard het ook klinkt. Je kunt er als ouders idd beter niet bij zijn. Ik mocht er niet eens bij zijn.
Vraag om een roesje! Bij een kind uit mijn klas is het daar heel goed mee gegaan. Ik heb het zelf 2x zonder enige vorm van verdoving gehad en ik heb zelden zoveel pijn gehad. Mede ook doordat er zenuwtjes geraakt werden. Er zijn ook mensen met betere ervaringen, maar ik zeg nog steeds: nooit meer! Sterkte!
Mijn zoon heeft het ook een paar keer gehad. Wij mochten er wel zijn maar het is heftig om.te zien. Mijn.zoon vond het volgens mij nog het ergst om in die kromme houding te moeten
Hier ervaring mee met de jongste. Ze hebben een roesje bij hem gegeven voordat ze de punctie deden omdat hij niet kan stil liggen. Wij mochten er overigens niet bij zijn. Zodra ze klaar waren konden wij meteen naar hem toe tot hij wakker werd. Hoe dan ook blijft absoluut niet leuk! Wens je veel sterkte morgen.
Bah, wat vervelend voor je zoon! Vraag vooral aan de verpleging of ze van tevoren een verdovende pleister plakken. De arts kan het beste bepalen waar die pleister geplakt moet worden. Je kan idd daarnaast ook evt om een roesje vragen, zodat hij er niet zoveel van meekrijgt. Tijdens de lp moet je met een hele kromme rug liggen, kinderen worden dan vaak vastgehouden door een verpleegkundige. De arts doet de punctie en een andere verpleegkundige assisteert de arts. Het is een schrale troost, maar als het lukt is het snel voorbij. Succes morgen!
Onze baby was nog geen 4 weken toen hij een paar lumbaalpuncties gehad heeft, dus nog heel klein. Wij waren daar niet bij. (beter maar, want hij kreeg een ademstilstand - dat wil je allemaal niet zien als moeder). Succes morgen!
Mijn kleintje heeft dat gehad, als baby! ik zal dat nooit van mijn leven vergeten...echt nooit! Was vreselijk om te zien...ik raad je aan om er niet bij te zijn. Mijn man en ik zijn allebei jankend weg gegaan, (eruit gestuurd) het wou maar niet lukken, stuntelige artsen vreselijk, zekers een paar keer die dikke naald erin gedouwd....nu nog als ik eraan denk kippenvel oer mijn hele lijf.... Sorry voor alle negativiteit maar echt....was vreselijk! Veel sterkte morgen! Kus