kamperen (verkouden) baby 5 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha allemaal!

Wij zouden komende week een nachtje in een tent gaan kamperen gewoon in Nederland bij een familielid die een weilandje heeft. Maarrr.. nu bedacht ik me of dat überhaupt wel verantwoord is voor een baby van 5 maanden? Ik zag namelijk dat het rond de 12 graden 's nachts is en dat lijkt me enorm koud voor zo'n klein baby'tje nog? En daar komt bij dat hij ook verkouden is... Is kamperen met zo'n kleintje dan nog wel een optie? En heeft iemand tips hoe je met een baby kamperen 's nachts warmer kan maken voor de baby? Misschien een dekbed over een deel van het campingbedje bij de voeten doen (over het frame) zodat het toch wat beschutter ligt ofzo?

Alvast dank voor de meningen (wel of niet kamperen) en tips :)

2. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    ik lees mee wij gaan maandag een weekje kamperen in een tent

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ben zelf geen voorstander van vakanties met kindjes jonger dan een jaar. ik vind dat het niks toevoegd voor hun. ik bedoel wat heeft een kindje van 5 maanden feitelijk aan een nacht in een koude tent op een weiland doorbrengen? een ouder kindje kan al spelen en naar de dieren gaan kijken of zo, maar met 5 maanden? hetzelfde vind ik met vliegreizen. ze krijgen er alleen oorpijn van en raken uit hun ritme en komen dan in een bloedheet land terrecht. in jou geval zou ik er minimaal voor proberen te zorgen dat ze een stukje van de grond af liggen. optrekkende kou is altijd het meest funest heb ik altijd gegrepen. nu schijnt het wel aankomende week beter weer te worden, maar precies weet ik het ook niet. heb deze week nog weinig tv gezien.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik persoonlijk had het niet gedaan denk ik, als ik terug denk aan onze eigen kampeervakanties van vroeger vond ik het altijd erg koud in de nachten. En voor zo'n klein hummeltje is het dan nog veel kouder lijkt mij.

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Het is meer dat er daar geen kamers over zijn en dat we niet met z'n allen in de woonkamer op een matras/campingbed willen liggen maar gewoon ons eigen honkje willen hebben. Anders maken we elkaar namelijk ook de hele nacht wakker. Het weer wordt idd wel beter, zag temperatuur van rond 13 graden in de nacht (wel 25 overdag), maar vind dat nog steeds erg koud voor zo'n kleintje. Heb wel met m'n dochter van 16 maanden toen destijds gekampeerd op dezelfde plek, en ze sliep wel best, maar ik vond dus dat het superkoud was die nacht. En qua ritme houden we wat betreft slapen enzo exact hetzelfde ritme als thuis aan. (werkte ook prima toen we binnen sliepen daar, een paar weken terug) Alleen dus de plek van slapen twijfel ik over of dat wel kan met zo'n kleintje. Een verhoging voor het campingbed is een goed idee, maar moet dan even goed nadenken hoe en wat... En toch het idee van een dekbed over het frame aan het voeteneind misschien? Zodat je één kant dicht hebt.. En als we zelf gaan slapen een extra deken. En en en? Nog meer? Maar ben er helemaal nog niet over uit of ik wel wil dat we dit gaan doen, maar eerst maar kijken hoe optimaal het kan toch...?

6. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Wij zijn met onze dochter van 3 maanden ook op vakantie geweest.
    Wij sliepen in een caravan. Dit is wel iets warmer maar hebben nachten van 7 graden gehad. Ze heeft 1 nacht in een winterslaapzak met mouwen geslapen en een paar andere nachten in een winterslaapzak zonder mouwen. Ze heeft het helemaal niet koud gehad. Je kunt altijd een deken over de slaapzak doen. Onze dochter kruipt daar onder uit dus voor haar is dat geen optie maar misschien voor jullie wel. Een frisse neus kan geen kwaad. Ze sliep niet in een campingbed maar in de kinderwagenbak. Dit is wel wat meer beschut en iets warmer.

Ons is het goed bevallen en ik denk dus ook dat het geen probleem hoeft te zijn.

Veel plezier

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

een caravan is ook wel heel wat anders. dat is toch veel beschutter ( en confortabeler) tegen weer en wind dat een tentje waar je ook nog eens zowat op de koude grond zit.

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Blup: het is wel een hele grote tent op stahoogte gelukkig :D Maar idd wel gewoon van katoen met polyester tentstof geloof ik (een combo ofzo).

9. Willeke1987

29 jan 2009
    87
    0
    6
    Vrouw
    je komt er niet achter als je t niet probeert :D ik zou t gewoon doen. ze gaan er heus niet dood van

10. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    uhhmm... Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik vroeger met m'n ouders ging kamperen, (ieder weekend + iedere vakantie in voorjaar en zomer) ik ben praktisch verwekt op de camping denk ik eigenlijk... ;) en ik heb er niets aan overgehouden hoor!
    Toen ik nog klein was hadden mijn ouders een luxe bungalowtent, toen ik iets ouder was kregen ze een stacaravan maar daar wilde ik niet eens in slapen, wilde in m'n eigen tent.
    Wel lagen er pallets op de vloer met daarover een zeil en vloerbedekking zodat we niet gelijk op de grond lagen. Koud is het in een tent niet, als je hem goed dichthoudt en dus niet gelijk op de grond ligt, is het er zelfs warmer in dan in een caravan. Een tent houdt beter warmte vast namelijk. ;) Gewoon doen zou ik zeggen!

(Als wij niet zo ontzettend dicht bij zee hadden gewoond en geen oude hond die niet meer mee kan, hadden wij ook al lang weer een tent/caravan gekocht om mee te gaan kamperen want ik vind 't geweldig.)

11. kjara

kjara Actief lid

7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan over 3 weken ook kamperen een hele week in een Tipi,
    er liggen al matrassen in. ik neem voor ons dochtertje (dan 5 maanden oud) de Deryan tent mee die zet ik op het matras, in de deryan gaat nog zo'n opblaasmatrasje en ik leg er een schapenvacht in laken er over kindje erop met een lekkere warme slaapzak met mouwen aan dekendje over haar heen en ze licht als een prinsesje. (kan me niet voorstellen dat ze het dan nog koud heeft!)
    zo'n schapenvacht is ideaal hoor houd zo lekker de warmte vast!
    ik neem er voor ons allemaal 1 mee, want inderdaat snachts kan het best afkoelen.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    12 graden is toch helemaal niet zo koud? In sommoge babyboeken staat dat de ideale temperatuur voor een baby om bij te slapen is 14 graden is.
    In Finland leggen ze babys voor hun middagdutje buiten te slapen als het vriest dat het kraakt!
    Winterslaapzak aan en evt kruikje mee!

13. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn met onze dochter wezen kamperen in mei toen zij 5 maanden was. Ze vond het fantastisch! Lekker buiten, veel te zien, geweldig! Ook sliep ze heel goed. Het was toen echt heel koud 's nachts (3 graden), ik deed haar een dikke pyama aan, een grote joggingbroek erover heen en een extra pyama jas, slaapzak en een mutsje. Dan gewoon haar dekentje en een fleecedeken erover heen. En een kruikje in bed. Vooral dat mutsje deed het 'm. Ik temperatuurde haar 's ochtends even om te kijken of ze niet te veel afkoelde maar ze bleef mooi op temp. Als ze wakker werd legde ik haar direct aan (BV) maar je kunt natuurlijk ook meteen een flesje geven als je KV geeft. Als ze dan dronk werd ze meteen helemaal warm. maar, ze werd elke ochtend super vrolijk wakker en sliep zelfs langer dan thuis. Ik denk dat het helemaal niet erg is als je kindje het iets kouder heeft dan thuis, beter te koud dan te warm (warmte stuwing). Volgende week gaan we weer kamperen. Ik vind het geweldig en onze dochter ook, heerlijk! Ik zou het zeker proberen.

O ja, in die week dat ze 5 maanden was op de camping was ze ook verkouden, maakt niks uit hoor!

Veel plezier!

X

14. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het zeker wel doen hoor......gewoon winterslaapzak en eventueel een kruikje.

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Was zo koud dat ze in winterslaap ging, hihi. Nee grapje hoor, het klinkt op zich wel te doen... Nou ja, we hebben hier zelfs ook nog een buitentent waarbij het gronddoek eraanvast zit en daarin kleine binnententjes-achtige-dingen die fungeren als kamertjes dus op zich zal het dan ook wel meevallen. Het voelt alleen zo... open en onbeschermd, ofzo.. Ben niet zo'n kampeerder van geboorte (haha) dus misschien dat het gevoel daaraan ligt.

16. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toen dochterlief twaalf weken was zijn we naar Frankrijk geweest. We hadden de keuze: of in een soort jeugdherberg met 8 man op de kamer of lekker in onze eigen tent. Uiteraard kozen wij voor het laatste. 's Morgens zaten we aan het ontbijt en de mensen die binnen geslapen hadden hadden medelijden met ons.... waarom vroeg ik me heel hard af want we hebben heerlijk geslapen. Bleek dat zij het heel koud gehad hadden die nacht! En wij in de tent echt niet hoor, wij hadden het heerlijk warm.

Dochterlief heeft in de reiswieg geslapen die bovenop ons matras stond. Warme slaapzak aan, lakentje en dekentje eroverheen en indien nodig een lekker warme kruik. Geloof me: ze had het warmer dan thuis!

17. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Reiswieg lijkt me ook wel lekker warm voor ze omdat die opstaande randen heeft. Jammer dat een campingbedje zo open is aan de zijkant.. Ik zit wel te denken er dus vanaf de helft tot de voeten een beddensprei eroverheen te gooien zodat er één kant wel dicht is ofzo.. Hij past namelijk niet meer in de reiswieg, haha :)

18. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nu al niet meer? Dan heb je of een superkleine reiswieg of een super super groot kind! :$

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Kruimel: een groot kind en een kleine reiswieg :D Hij zit op de 1.92-lijn qua hoe groot hij is. En we hadden zo'n dubbele wagen (naast elkaar) en die reiswiegjes zijn heel smal. Hij kwam wel met zijn hoofd en voeten ook tegen beide uiteindes aan, maar het vervelendste was dat hij met zijn armen als Graaf Dracula moest liggen omdat zijn schouders in de verdrukking kwamen. Nu heb ik zo'n buggy van Quinny (Zapp Extra). Die kan helemaal in lig, en ook naar je toe. Dus dat werkt wel prima vind ik. Maar voor in een tent kan dat dus niet ;)

20. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar is het de bedoeling dat hij in een aparte cabine slaapt of komt hij bij jullie te liggen? Een campingbedje is ook best groot in een tent... maar die kun je op zich met wat creatieve oplossingen wel kleiner maken... desnoods iets van een opgerolde deken ofzo langs de rand?

Deel Deze Pagina