Mijn zoontje is vanaf zijn geboorte al een hele moeilijke slaper geweest. Hij heeft kma en reflux gehad en heeft meerdere malen in het zh gelegen voor onderzoeken en zijn slaapgedag, hij kon zelf niet in slaap vallen en huilde de hele dag door. Dat is nu gelukkig voorbij nadat hij 1 jaar was geworden. Hij valt zelf in slaap als we hem naar bed brengen alleen hij werd dan heel vroeg wakker lees 05:00 / 06:00 uur en sliep daarna niet meer. Nu sinds 2,5 week ongeveer slaapt hij enorm veel. Hij gaat 's avonds om 19:00 uur naar bed en als ik hem niet wakker maak dan ligt hij er 's morgens om 10:00 uur nog in (aan 1 stuk door geslapen) vanmorgen was ik benieuwd hoe laat hij zou komen en werd hij om 10:45 wakkker In zijn korte leventje is hij altijd al huilend wakker geworden en sinds die weken dat hij langer slaapt huilt hij 's ochtends ook niet meer en speelt hij met zijn muziekbeestje en dan weet ik dat hij wakker is. Ik kan me niks bedenken hoe dit zo ineens komt en was benieuwd of jullie dit bekend voor kwam met deze leeftijd, want ik begrijp er niks meer van, vind het heerlijk hoor haha, want hij kwam voor dit bijna een jaar lang om 05:00 / 06:00 uur. Ben erg benieuwd naar jullie reacties. Liefs mamavanmuisje.
Hij zit nu idd beter in zijn velletje dat zie en merk ik ook aan hem. Sprongetje...hebben ze dat dan nog op deze leeftijd? Ik dacht dat die al lang voorbij waren.
Hai, wel heerlijk hoor, dat ie ineens de smaak te pakken heeft! hoop dat het nog lang mag duren hier toevallig ook een jongetje van bijna 2, echt heel zn leven om 600 wakker, slaapt ineens al een klein weekje tot 800? ik vind het ook zo raar en ben zo verbaasd!
@Juut: Ik hoop ook dat het lang mag duren Maar ik stel me er nooit echt op in omdat ik denk dat het zo ineens weer voorbij kan zijn en dat hij dan weer om 05:00 / 06:00 uur weer komt. Dus ik geniet maar lekker van die extra uurtjes Kan me voorstellen dat je verbaasd bent, ik begrijp het zelf ook niet haha. Zou het toch aan de leeftijd liggen?? Geniet er lekker van!
Grappig om dit te lezen. Hier slaapt ons dochtertje van net twee ook ineens veel langer uit dan eerst. Ze was ook ruim 1,5 jaar altijd wakker tussen half 6 en half 7. Nu is het bijna elke ochtend 9 uur! Wel wordt ze nog wel eens wakker rond 6 en dan hoor ik haar een half uurtje zachtjes kletsen, daarna valt ze dus weer in slaap tot 9 uur, heerlijk!
Misschien omdat het langer donker is? M was ook een hele slechte slaper in het eerste jaar. Tweede jaar ging het veel beter en rond haar tweede verjaardag sliep ze idd ook uit! Maar dat is inmiddels al een hele tijd niet meer en ze wordt nu ook weer vrijwel iedere nacht 1 of 2x wakker. Ze zit ook echt heel duidelijk weer in een fase.
Hier met fases heel lang en dan weer kort slapen. Of van dag tot dag verschillend. Zoals deze week: zondagnacht van 20 tot 10.15 u, dinsdag van 20 tot 9.30 u, woensdag om 8 u wakker, gisteren om 10 u en vandaag om 7.15 u. Varieert dus heel erg. En zo hebben we ook fases gehad dat hij maar een uur of 10 tot 11 per nacht sliep, maanden lang.
Bedankt voor jullie antwoorden. Miss dat het dan toch een beetje met de leeftijd te maken heeft. Ik maak er maar lekker gebruik van nu hij langer slaapt, voor het zelfde geld is het weer voorbij
hoi Mijn dochtertje is nu 21 maanden oud en komt smorgens tussen 9 a 10 uur smorgens vanmorgen net als bij jou 10.45 en gisteren 10.30 uur maar dat heeft ze wel vaker hoor dus ben er niet van geschrokken ook smiddags gaat ze nog naar bed van 13.00 t/m 16.00 a 17.00uur en gaat savonds om 19.30 uur naar bed mijn dochtertje deed dit vanaf toen ze 3 weken oud was en andere voeding kreeg hongere baby;s van nutrilon tuurlijk ze heeft toen ze 3 a 4 maanden oud was hazenslaapjes gedaan maar dat was kort en ze heeft krampjes gehad dus veel huilen enz Ik weet echt niet waar het an ligt en moet zeggen wij zelf houden ook wel van uitslapen hoor en wij heben echt nix om te klagen vind het wel eerlijk zo en wie weet volgend jaar in mei dan gaat ze naar de peuterspeelzaal misschien komt ze dan wel eerder uit bed omdat ze 1x in de week eruit moet ach we zien het wel geniet er heerlijk van liefs Citta