gillen tijdens (borst)voeding door windjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pixie, Jul 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    mijn dochter heeft vaak savonds last van windjes die los komen.. dit maakt het vaak moeilijk om haar te voeden want ze laat vaak los, gilt heel hard laat het windje uit ..soms nog even doorhuilen.. en dan hapt ze weer aan de borst.
    ik probeer haar soms tot rust weer te brengen door de speentje te geven en zodra ze kalmeert is geef ik haar weer de borst.

Ik vind het erg last want vaak voel ik dat ik het maar opgeef op zo'n moment want ze lijk echt pijn te hebben..

nmi heeft ze er moeite met melk slikken en winden tegelijkertijd en daarom zo moet gillen..
    ik ben dan ook bang dat ze op zo'n moment niet genoeg binnen krijgt (omdat ik (/zij) eerder stop) ook omdat ze huilt.. zal er vast meer lucht binnen komen waardoor ze dus weer last krijgt.

wie herkend dit en heeft iemand tips?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik herken het wel maar geef de fles, dus ik ga verder met voeden als ze het windje gelaten heeft, mijn meisje kan het ook niet tegelijk want ze zet echt kracht achter haar windjes (soms net zo hard als papa :( ) en dat gaat niet samen met slikken. de darmpjes komen op gang als ze drinken....

3. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    oke mijn dochter is dus niet het enige.. ik heb namelijk er nooit wat over gelezen of zo dus begon er wel onzeker over te worden..
    ik vind het ZO zielig voor haar
    ze ligt wel meestal content erbij na de voeding.. is alleen tijdens ..dan komen de windjes inderdaad los..

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

en soms nog harder. af en toe schrik je van het geluid wat er uit komt.
    maar idd hier ook hoor vooral als ik iets van kool heb gegeten. heeft hij toch nog iets last van.

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Ik weet niet wat jemoet, maar ik weet wel dat doordat je kleine bij je drinkt de darmen juist gestimuleerd worden, waardoor ze dus tijdens het drinken krampjes krijgen en scheetjes laten.

Erg vervelend is het wel, weet er alles van, geef ook bv nl.

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine had hier ook altijd erg veel last van. Tijdens het voeden begon ze soms heel erg te krijsen, totdat ze een windje had gelaten. Dan was het weer over en dronk ze rustig verder.

Ik geef zelf flesvoeding en kreeg de tip om deze aan te maken met rooibosthee ipv met water, omdat dit de darmen ontspant en zij de lucht dan makkelijker kwijt kan. Als je BV geeft kon je het zelf gaan drinken. Hier was het een uitkomst; Jasmine kan haar lucht makkelijker kwijt en ook het poepen gaat ineens makkelijker. Allebei zonder krijsen, rood aanlopen e.d.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik heb hier eerder Infacol gegeven: dat clustert de lucht, waardoor ze gemakkelijker boeren en scheten, :) Hielp hier erg goed tegen de krampjes toen. Ze hebben een website waar je alles kunt lezen.

8. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

Jul 17, 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Zoals mamajanneke zei, gaan de darmpjes extra hard werken wanneer jouw kleintje begint te drinken, en als ze gulzig drinkt, dan hapt ze veel lucht die vervolgens door de darmen zijn weg maakt. Kortom, Infasol of soort vergelijkbare middeltjes kunnen wel helpen. Hier had Lisa heel erg last van windjes gedurende haar tweede en derde maand, ik haalde haar gewoon van de borst, gewoon tegen me gehouden totdat ze weer rustig wordt en dan weer aanleggen. Op bepaalde ogenblik was de lucht eruit en dronk ze verder rustig. Een voeding duurt dan meestal langer (30 min+ bij ons) maar dan weet je tenminste zeker dat zij voldoende binnenkrijgt. Bij bijna 4 maanden was het probleem bij ons over, dus - sterkte! :)

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

echt? dus gewoon water koken en rooibosthee maken en laten afkoelen? moet neem ik aan wel pure rooibos zijn en niet van pickwick met nog een smaak eraan toegevoegd?
    ik heb rooibosthee van zonnatura, dat zou dan wel kunnen toch? is het proberen waard.

10. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    eva krijgt al infacol. inderdaad laat het de lucht loskomen..maar dat is waardoor ze dus zo moet winden en juist bij de winden moet ze zo gillen. als ik infacol niet geef dan gilt huilt ze constant.. met infacol gilt ze alleen zodra de windje moet uitkomen en als het uitkomt.

Ik kan niet wachte`n tot de darmpjes ontwikkeld zijn.

11. Lana81

Lana81 Bekend lid

Jun 28, 2008
    518
    0
    0
    Hier nog zo een... Alleen gaat het niet met krijsen, maar wel met hele wilde bewegingen aan de borst, waarbij hij mijn tepel alle kanten op trekt. gaat soms met zoveel kracht dat het echt pijn doet! Maar ik merk wel dat doorgaan met voeden de pijn stilt bij hem, want meestal komt er dan na een tijdje een behoorlijke poepluier uit! En dan is ie helemaal rustig en tevreden en laat direct de tepel los...

Share This Page