Smeerworst:)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door s1986, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik weet dat smeerworst niet goed is ivm met vitamine a. Maar mag een klein beetje ook niet dan? Gewoon zo'n stukje van de supermarkt??? Heb er zo'n trek in:D

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    je mag 20gram per dag of per week...daar twijfel ik even aan...geloof per dag!

dus laat jezelf gaan op een klein stukje...

(ik at iedere dag een broodje met dat spul...kon het nite laten en was het enige wat ik binnen hield..veel spugen...dus vk zei gewon doen!)

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Lekker een plakje leverworst mag ook wel hoor maar met mate :) ;)

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je mag idd 1 boterham (niet te dik smeren natuurlijk :) ) per dag.

5. s1986

s1986 Niet meer actief

Jmmr :) Zal t eerst ff afwegen van te voren. En dan 1 boterham per dag ermee gaat echt goedkomen.

Ben helemaal verslaafd aan melk de laatste dagen echt niet normaal. Gister gewoon heel zo'n kan opgedronken 2liter....

6. Amika

Amika Actief lid

12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Ik hou van smeerworst jammmieee.

Je mag geloof ik 1 boterham per dag. Ik doen er 2 op elkaar heb ik er lekker 2 :p

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    1 boterham was het ook voor zover ik gehoord heb. Er zijn van die verpakkingen met mini-smeerworstjes erin, geloof dat die precies de goede hoeveelheid waren voor 1 boterham.

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik haal van kips de kleintjes smeerworst (zitten meerdere worstjes in 1 zakje), is idd precies 20 gram per stuk.

9. Tese

Tese Niet meer actief

Als je al boter op je brood doet en je bakt je vlees in bak en braad dan zit je al over je max van vit a heen. Volgens mn dietiste. Dus dan mag je geen smeerwoorst meer. Doe je dat wel dan neem je een "dubbele dosis". Desondanks kan ik het ook niet laten staan, heel slecht ik weet het. Af en toe moet ik echt een broodje leverworst. het is te lekker.

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    haha zooo herkenbaar :D ik had heel mijn zwangerschap zin in leverworst (lekker wit hard broodje met boter en smeerworst) maar ja ik heb het bewust maar niet gekocht, omdat ik me dan toch niet kan inhouden! eenmaal geproefd wil ik meer. (ik heb 1 keer zo'n blikje leverworst op, kon het niet laten haha)

dat is ook het eerste wat ik heb gegeten na mijn bevalling=> leverworst! haha (filet american lust ik toch niet)

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Vanochtend nog zo'n klein kips smeerworstje op 2 boterhammen heel dun uitgesmeerd, mmmmmmmmmmm

Eliss92 vindt dit leuk.
  12. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    kheb ff gegoogled

Een te hoge inname van vitamine A kan in de vroege zwangerschap de vrucht beschadigen bij daarvoor gevoelige vrouwen. Omdat lever grote hoeveelheden vitamine A kan bevatten, raadt de Gezondheidsraad zwangere vrouwen af om lever te eten. Zo bevat 100 gram lever al 11.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag. Matig gebruik van leverproducten levert tijdens de zwangerschap geen problemen op, mits het niet wordt gecombineerd met een multivitaminesupplement met vitamine A. Een sneetje leverpastei bevat 350 microgram vitamine A.
    Mogelijk vanwege de waarschuwingen voor vitamine A halen zwangere vrouwen vaak niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1000 microgram vitamine A per dag. Uit de Voedselconsumptiepeiling uit 1998 blijkt dat de gemiddelde inname tijdens de zwangerschap 829 microgram vitamine A per dag is. Ook een tekort kan schadelijk zijn: vitamine A is essentieel voor een goede ontwikkeling van de foetus. Het is dus belangrijk om niet té voorzichtig te zijn met de inname van vitamine A.

je zou dus eventueel wel meer dan 1 sneetje mogen hebben

13. Tese

Tese Niet meer actief

Als ik bevallen ben vreet ik in 1 keer een kips leverworst op. Mjammie.....

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    da's nog lang wachten
    en een hele worst bleeeeeegh, word al misselijk van het idee

je mag best wel een boterhammetje met smeerworst hoor!

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb mezlf vanmidag getrakteerd op een heerlijk donkerbruin broodje met smeerworst... aaaahhhhhhh zoooo lekker hahah

16. Tese

Tese Niet meer actief

O maar dat doe ik ook wel, maar na dat ene broodje wil ik altijd meer!

17. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Ik heb ook al de hele zwangerschap zo´n ongelofelijke zin in leverworst, maar het mag niet van mijn man:(. Ik kan de verleiding soms bijna niet weerstaan. Dan denk ik; zo´n klein beetje kan toch wel? ;Maar ja, hij heeft misschien ook wel gelijk. We hebben nu een deal; hij gaat op de dag van of de dag na de bevalling een diner voor me maken (hij is kok, hihi!) met alles wat ik niet mocht hebben tijdens de zwangerschap. Dus ik denk, carpaccio, biefstukje, sushi, en ..... LEVERPASTEI!:D

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    oe die mini leverworstjes zijn idd wel handig ja als ze 20gram zijn :)
    en tis zo lekker..

19. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier de bestelling al geplaatst voor broodje filet americain na de bevalling whahaha

Deel Deze Pagina