Ik weet dat smeerworst niet goed is ivm met vitamine a. Maar mag een klein beetje ook niet dan? Gewoon zo'n stukje van de supermarkt??? Heb er zo'n trek in
je mag 20gram per dag of per week...daar twijfel ik even aan...geloof per dag! dus laat jezelf gaan op een klein stukje... (ik at iedere dag een broodje met dat spul...kon het nite laten en was het enige wat ik binnen hield..veel spugen...dus vk zei gewon doen!)
Jmmr Zal t eerst ff afwegen van te voren. En dan 1 boterham per dag ermee gaat echt goedkomen. Ben helemaal verslaafd aan melk de laatste dagen echt niet normaal. Gister gewoon heel zo'n kan opgedronken 2liter....
Ik hou van smeerworst jammmieee. Je mag geloof ik 1 boterham per dag. Ik doen er 2 op elkaar heb ik er lekker 2
1 boterham was het ook voor zover ik gehoord heb. Er zijn van die verpakkingen met mini-smeerworstjes erin, geloof dat die precies de goede hoeveelheid waren voor 1 boterham.
Ik haal van kips de kleintjes smeerworst (zitten meerdere worstjes in 1 zakje), is idd precies 20 gram per stuk.
Als je al boter op je brood doet en je bakt je vlees in bak en braad dan zit je al over je max van vit a heen. Volgens mn dietiste. Dus dan mag je geen smeerwoorst meer. Doe je dat wel dan neem je een "dubbele dosis". Desondanks kan ik het ook niet laten staan, heel slecht ik weet het. Af en toe moet ik echt een broodje leverworst. het is te lekker.
haha zooo herkenbaar ik had heel mijn zwangerschap zin in leverworst (lekker wit hard broodje met boter en smeerworst) maar ja ik heb het bewust maar niet gekocht, omdat ik me dan toch niet kan inhouden! eenmaal geproefd wil ik meer. (ik heb 1 keer zo'n blikje leverworst op, kon het niet laten haha) dat is ook het eerste wat ik heb gegeten na mijn bevalling=> leverworst! haha (filet american lust ik toch niet)
kheb ff gegoogled Een te hoge inname van vitamine A kan in de vroege zwangerschap de vrucht beschadigen bij daarvoor gevoelige vrouwen. Omdat lever grote hoeveelheden vitamine A kan bevatten, raadt de Gezondheidsraad zwangere vrouwen af om lever te eten. Zo bevat 100 gram lever al 11.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag. Matig gebruik van leverproducten levert tijdens de zwangerschap geen problemen op, mits het niet wordt gecombineerd met een multivitaminesupplement met vitamine A. Een sneetje leverpastei bevat 350 microgram vitamine A. Mogelijk vanwege de waarschuwingen voor vitamine A halen zwangere vrouwen vaak niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1000 microgram vitamine A per dag. Uit de Voedselconsumptiepeiling uit 1998 blijkt dat de gemiddelde inname tijdens de zwangerschap 829 microgram vitamine A per dag is. Ook een tekort kan schadelijk zijn: vitamine A is essentieel voor een goede ontwikkeling van de foetus. Het is dus belangrijk om niet té voorzichtig te zijn met de inname van vitamine A. je zou dus eventueel wel meer dan 1 sneetje mogen hebben
da's nog lang wachten en een hele worst bleeeeeegh, word al misselijk van het idee je mag best wel een boterhammetje met smeerworst hoor!
ik heb mezlf vanmidag getrakteerd op een heerlijk donkerbruin broodje met smeerworst... aaaahhhhhhh zoooo lekker hahah
Ik heb ook al de hele zwangerschap zo´n ongelofelijke zin in leverworst, maar het mag niet van mijn man. Ik kan de verleiding soms bijna niet weerstaan. Dan denk ik; zo´n klein beetje kan toch wel? ;Maar ja, hij heeft misschien ook wel gelijk. We hebben nu een deal; hij gaat op de dag van of de dag na de bevalling een diner voor me maken (hij is kok, hihi!) met alles wat ik niet mocht hebben tijdens de zwangerschap. Dus ik denk, carpaccio, biefstukje, sushi, en ..... LEVERPASTEI!