Ze poept al bijna een week niet....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juud, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mijn dochter van 22 maanden heeft altijd een zeer regelmatig 'poepschema' gehad en ze heeft ook meestal 'normale' poep: niet te hard, niet te zacht.

    Maar nu ineens vermoed ik (heb het niet gevraagd op KDV, maar bedacht het me gisteren ineens) dat ze sinds vrijdag niet meer echt heeft gepoept. Toen iig heb ik de laatste poepluier gehad. Ook mijn man kon het zich verder niet herinneren.

    Het kan natuurlijk zijn dat ze tussendoor (ma + wo) wel op het kinderdagverblijf heeft gepoept, dus dat vraag ik morgen even na, maar als dat niet zo is, maak ik me toch wel zorgen.

    Heeft iemand een goede tip voor mij? Ontzettend bedankt!!!

    En iemand een idee hoe dit zo komt? Ze krijgt nu een kies, maar meestal gaan ze dan toch juist dunner poepen? Ze is niet anders gaan eten en drinken.

    Wat wel opviel gisteravond en vandaag, is dat ze wel zegt: poepie, maar dan kort daarna NEE en dan kijkt ze ook paniekerig. Ik ben dus bang dat ze het echt ophoudt. Hoe zeg je een kind van nog geen 2 dat ze toch even door de pijn heen moet?

    Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Haar buikje was vanavond echt keihard...:(
     
  2. Amigo1985

    Amigo1985 Fanatiek lid

    9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Laxo van Roosvicee al eens geprobeerd? Met water aanlengen of door een papje/hapje heen roeren..
     
  3. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dat wilde ik sowieso morgen wel gaan kopen. Maar gaan ze daar niet afhankelijk van worden?
     
  4. Remmar

    Remmar VIP lid

    25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    - beetje olijfolie (door t eten of ff happen, ligt eraan of ze dat wil)
    - pruimen (gedroogde evt., kun je ook door t fruit doen ofzo)
    - roosvicee laxo (kun je ook gewoon alleen incidenteel gebruiken)
    - ff voorzichtig 'toucheren'? (net zoals met thermometer bij baby, kweenie of ze dat nog wil hebben. Met goed wat vaseline eraan)
    - euh... kiwi op de nuchtere maag.. (brrr.. vies!!)

    misschien heeft ze het idd net wat langer opgehouden als normaal en dat ze daardoor nu niet meer durft te poepen?? Geloof echt wel dat dat op deze leeftijd al wel kan... arme schatje van je! :( dat doet ook zooooo zeer...

    Ik zou er iig niet te lang mee wachten. En anders HA bellen! Zolang kan/mag echt niet hoor! (
    Wrs krijgt ze dan lactulose voorgeschreven, als dat niet helpt iets van movicolon en als dat niet helpt klysma)
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Als ze er echt last van heeft (dus harde buik, buikpijn, moeilijk eten etc) zou ik even langs de ha gaan. Die zal dan even voelen en luisteren hoe erg de evt obstipatie is en hand daarvan of lactulose (llaxerend drankje) of een klysma uitschrijven.
    Probeer haar in elk geval veel te laten drinken, hier door wordt de ontlasting zachter en doet het poepen zelf ook minder pijn.
     
  6. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Ik heb altijd geleerd dat drinken niet veel uitmaakt bij verstopping omdat het vocht in je maag dan al wordt afgevoerd. Beter zou het werken om vochtig eten te geven, dat vocht bereikt je darmen wel. Dus bijv dikke soep, geweekte gedroogde vruchten, pap, fruit, komkommer/tomaat, gewelde muesli, etc.

    En ik had zelf baat bij lijnzaadolie capsules, maar vloeibaar is natuurlijk beter door te slikken voor zo'n kleintje.

    Sterkte meid!
     
  7. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank allemaal!

    Ik heb zelf tijdens zws ook Lactulose gebruikt, maar is nu niet meer goed, dus kon haar dat niet geven. Dacht zelf ook al aan olijfolie door eten...

    Heb zelf ook moeilijke stoelgang, maar gaat wel beter nu ik matig met zuivel. Heb lactose-intollerantie en eet wel "zure" zuivel (kaas, yoghurt). Omdat ze eerder nooit last had, hoopte ik dat dat het niet hoeft te zijn...

    Bel morgen wel even HA. Kan nooit kwaad het te laten checken...
     
  8. Remmar

    Remmar VIP lid

    25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Zou het idd ff laten checken hoor! Kan idd geen kwaad en ik weet ook niet wat in principe de 'max' is hoelang kindjes van deze leeftijd niet mogen poepen. Als je begrijpt wat ik bedoel...

    Succes iig! En ik hoop op fatsoelijke poep voor haar morgen!!
    (weet uit ervaring hoe zeer het kan doen.. :()

    (Nikki trouwens juist t tegenovergestelde, ook niet handig maar handiger dan dit...)
     
  9. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    @Juud
    Mijn zoon Mathijs heeft dus hetzelfde probleem.
    Hij heeft van de KA forlax gekregen dat is een laxeermiddel dat hij elke dag moet nemen.
    Nu was hij 2 weken terug aan de diaree en heb ik hem 2 dagen geen medicijnen gegeven...ik ben 2 weken druk geweest om het weer op de rit te krijgen hij is dus een hele week verstopt geweest , en als hij dan moest poepen deed het zo pijn (omdat het helemaal ingedroogd was) dat de drol van angst weer terug schoot :(
    Hierop heb ik hem dus 3x de dosering laxeermiddel moeten geven een halve week lang zodat het zachter werd en dus makkelijker eruit kon komen.
    Maar zodra er een windje dwarszat begon hij al te krijsen dat het zeer deed aan de poep:);)
    Nu sinds gisteren is hij weer redelijk normaal gelukkig...
    Ik zou er anders eens mee naar de KA gaan want heel veel kinderen hebben er last van er zijn speciale poeppoli's voor zelfs....
    heel veel succes ermee en ik hoop dat ze snel weer kan poepen!!!!!!
     
  10. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank voor de tips en medeleven. Ik heb vanmorgen de HA gebeld en assistent zou het met arts bespreken. Nu heb ik een eenmalig klysma gekregen. Verder Roosvicee Laxo en vezelrijk eten. Maar ja, dat laatste is sowieso een speerpunt van mij...

    Nu wilde ik net het recept gaan halen, krijst ze het even uit en poept me toch een enorme hoeveelheid.... Eerst hard, maar daarna ook best zachte poep.

    Heb besloten het recept dadelijk toch te gaan halen. Vopor hetzelfde geld gebeurt het me snel nog eens en dan heb ik vast wat in huis. Gebruik ik het niet, dan kan ik het altijd weer inleveren.

    Poeppoli en KA vind ik nog wat ver gaan voor een eerste keer. Ze heeft eerder nooit problemen gehad. Als het vanaf hier goed gaat, laat ik het zo....
     

Deel Deze Pagina