Pukkeltjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Ava2011, Dec 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ava2011

Ava2011 Lid

Dec 8, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik weet niet zeker of deze vraag in jullie categorie thuis hoort...

Onze kleine van bijna 5 weken heeft behoorlijk wat pukkeltjes in haar gezicht. De huid voelt ook erg droog aan. Ze krabbelt er niet aan, is ook niet huilerig oid, dus ik ga er van uit dat het niet jeukt...
    Ze krijgt vanaf geboorte flesvoeding van kruidvat.

Ik heb iig Neutral badplie en bodylotion gekocht. Is het nou verstandig om haar gezichtje in te smeren (en hoe vaak) of juist niet?

Bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Heeft ze het alleen maar op haar gezichtje of ook ergens anders? Het kan een allergie zijn voor iets. Een plant gekocht of de kerstboom? Dieren in huis? Het kan ook bij een virus horen, die ze onder de leden heeft. Bijvoorbeeld een verkoudheid.

Ik zou zelf niet zo gauw iets in het gezichtje smeren, waarschijnlijk gaat het vanzelf weer weg. Misschien iets van vaseline is nog het beste.

groetjes Adrienne

3. Ava2011

Ava2011 Lid

Dec 8, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezichtje, ook wat in d'r nekje, verder niet echt. Ze is wel verkoude, misschien dan maar even wachten tot de verkoudheid over is...
    D'r gezichtje voelt wel echt helemaal uitgedroogd aan, de zachte babywangejes zijn verdwenen.... :(

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Heeft dan waarschijnlijk iets met de verkoudheid te maken, misschien met een nat gezichtje buiten geweest of zo, kan ook. Maar allergie is niet ondenkbeeldig, omdat het alleen haar gezicht is en nek en onder haar kleertjes niet.

Groetjes Adrienne

Share This Page