Ons zoontje is nu bijna 5 weekjes oud Hy heeft vanaf zij geboorte 5 daagjes in het ziekenhuis gelegen ivm een te laag glucose gehalte en omdat hzichzelf niet op temp kon houden. Nu is mijn vraag mag ik hem gewoon mee onder de douche nemen ? En an gewoon met hem onder de sproeier staan zodat het water helemaal over hem heen komt of niet ? En kan het geen kwaad dat er dan wate in zijn oortjes ofzo komt ? En hoe warm moet het water dan zijn enzo Ik ben hier namelijk nog een beetje onzeker over Ook vraag ik me steeds af als ik de kleine in het badje doe moet ik hem dan de hele tijd met zijn oortjes helemaal onder water houden of niet ?
Hoi Nancy. Volgens mij kan het geen kwaad hoor, dat zn oortjes onder het water komen in het badje/douche (hier zelfs de oortjes in het water terwijl er 'sop' in zit). Maar in de douche moet je even kijken wat je kleintje het fijnst vind, Malou vind er niks aan als ze de sproeier over haar gezicht krijgt. Ruben daarin tegen, vind het heerlijk dat water over zijn hoofdje heen . En de temperatuur van het water, tja doe wat je zelf lekker vind. Tenzij je zelf altijd gloeiend heet doucht natuurlijk dan moet je m net even wat kouder zetten als je gewend bent. Zou er alleen niet een half uur ofzo onder gaan staan met je kleintje, en het is erg handig als je met zn tweeen bent zodat de kleine meteen afgedroogt kan worden en niet hoeft te wachten (bibberdebibber) tot je jezelf hebt afgedroogd/aangekleed. Groetjes.
Heej, in het badje is het niet de bedoeling om zijn oortjes in het water te houden. Gewoon er boven. Als ze er soms in komen is het niet erg, maar er in houden hoeft niet. In de douche moet je gewoon ff de temperatuur meten met de binnenkant van jou pols. Het moet gewoon lekker aanvoelen. Het is al snel te warm voor je kindje. Wij voelen de temperatuur minder warm dan een baby. Idd gewoon hem tegen je aan houden en hem dan onder de stralen houden. Niet te hard zetten natuurlijk die stralen. Je kan de verwarming op de douche aanzetten of op zijn kamertje, zodat het niet zo koud is met afdrogen.
Jesper heeft wel altijd zijn oortjes onder water hoor in het badje. Dat deed de kraamverzorgster al en ik doe het nu nog steeds, hij vind het namelijk heerlijk. De kraamverzorgster vertelde dat met zijn oortjes onder water het geluid net zo is, als toen hij nog in de baarmoeder was.
Jesse vindt de oren onder water ook fijn. Hij gaat met ons in het grote bad of onder de douche. De sproeier op zijn gezicht vindt even niet erg, hij likt daarna het water van zijn lippen (leuk gezicht) Ik zorg dat de temperatuur net iets boven de 38 graden zit. Groetjes Simke
Hier vindt ze de douche ook leuk. Tip voor als de kleine iets ouder is en je alelen bent en met 'm wilt douchen: Van te voren wipstoel klaarzetten met een badcape erin. Zelf uitkleden en badjas aan, dan kleine uitkleden en samen douchen, daarna kleine in de wipper zetten en lekker toedekken met de badcape en zo neerzetten dat hij jou kan zien in de douche. Dan kun jij even afdouchen, afdrogen badjas aan en dan de kleine gaan aankleden. Werkt hier super! Ze vindt het ook erg leuk om naar mama te kijken als die aan het douchen is!
allemaal bedankt voor de antwoorden en de tips Ik ben inmiddels met Sem onder de douche geweest en hij vond het geweldig. Groetjes Nancy en een knuffel van Sem
Mijn kraamverzorgster zei ook altijd, in de baarmoeder zit de kleine ook met zn oren onder water, ja daar zit wat in dacht ik hhihihi Quinn vind het ook heerlijk hoor oortjes onder water, groot feest altijd een bad moment!
Wat een goede tip, van alleen douchen met je kleintje! Ruben vindt het echt heerlijk dus die zal veelvuldig onder de douche gaan. De Tummy vindt hij ook het einde....gisteren lag hij gewoon te slapen!
kleine tip ter aanvulling hierop: ik doe het altijd andersom. Ik zet Rick in de wipper en was dan eerst mezelf onder de douche en pak dan Rick om hem te wassen. Als hij klaar is zet ik hem in de wipper en kan ik mezelf meteen afdrogen. Zo zit hij niet zo lang nat in de wipper en krijgt hij het dus minder koud.
Mijn vriendinnen doen dat altijd met het badje. Lekker handdoeken erin, kindje erin leggen lekker warm. Jezelf afdrogen, badjas aan endan de kleine doen,....vond het heel slim!
Als ik alleen douche met Jesper zorg ik dat ik mijn badjas klaar heb hangen en die doe ik aan en Jesper leg ik lekker tegen mij aan en wikkel een doek om hem heen en mijn badjes sla ik om hem heen. Dan loop ik naar zijn kamer om hem af te drogen en aan te kleden. Vervolgens leg ik hem op ons bed en kan ik mezelf ff aankleden...droog ben ik dan al ondertussen. Dan ga ik hem voeden! Hij vindt het douchen heerlijk! Wij douchen al met hem sinds dat hij een week of 5 was denk ik...
ik douche ook vaak met youame ik heb het badje op de standaart bij me dan haal ik haar uit het badje en ga samen onder de douche zet ik haar weer in het badje doe ik zeep ik haar haar en in mijn haar dan gaat ze ff spelen in bad dan kan ik me af douche ondertussen gaat ze met haar handje over mijn rug wrijven dan spoel ik haar haar ook uit en gaat ze weer ff in bad spelen kan ik mij afdrogen doe ik de badjas aan en haal haar uit bad en afdrogen e kleertjes aan dan kleed ik mijzelf aan
Ik hield Sara eerst ook met de oortjes in het water. In het begin vond ze het badje geweldig, maar ging het steeds minder leuk vinden. Totdat ik de tip kreeg van mijn moeder dat ik de oortjes boven het water moest houden. Sindsdien gaat het steeds beter. Nu ze ook kan zitten en spelen in het badje is het helemaal een feest! Maar Sara had dus een bloedhekel aan het badje toen ik haar nog met de oortjes in het water deed badderen.
hey goeie tips met die wipstoel en alleen douchen! Wij doen deze week onze man ook lekker onder de douche, maar dan zijn we met zijn tweeen. Het scheelt heel veel tijd dan met het badje en een hoop gehannes. Maar volgende week moet ik het alleen doen, dus ik ga het zeker proberen! Bedankt! Liefs