is een pukkie loopfiets leuk voor een 2 jarige? Zit te denken dit als kado te doen. Maar er zijn meerdere soorten van. Met standaard en zonder. Wat is beter?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke je bedoelt... Mijn zoontje heeft een Puky loopfietsje met 4 wieltjes (2 dichtbij elkaar voor en 2 iets verder uit elkaar achter), wat hij heeft gebruikt vanaf iets van 15 maanden. Het was een leuk ding, waar hij leuk op heeft gereden tot 2 jaar en een maand of 3, daarna vond hij z'n driewieler met trappers leuker. Maar er zijn ook loopfietsjes met 2 wielen, die zijn volgens mij erg leuk voor kindjes van een jaar of 2 a 3 (maar die heb ik zelf niet).
Wij hebben de puky loopfiets met stander gekocht toen onze dochter twee werd. Bewust voor deze versie gekozen. Die zonder stander is kleiner en kunnen ze minder lang op. Aangezien de fietsjes behoorlijk aan de prijs zijn....hebben we voor de grotere versie gekozen. Helaas is onze dochter er nog steeds net te klein voor. Ze is nu twee jaar en drie maand. Onze overbuurjongen kon er echter wel direct met twee jaar op....
We hebben de versie zonder standaard, die andere is groter en was toen veel te groot voor haar. Mijn dochter kreeg hem met 2j4mnd en heeft er veel plezier mee. Ze gaat er ook vaak op met mij mee, gaat veel sneller dan lopen. Hier is het een groot succes!
Ik heb nu 1 te leen van de spelotheek, wou het testen voordat ik zo 1 aanschaf. Mijn zoon moest eerst evenwicht zoeken maar nu sjeest hij er goed op rond en hij vind het geweldig! Ik denk dat ik 1 voor hem koop voor 5 december. denk zelf een houten loopfiets, maar de puky voldoet hier goed van de spelotheek. mijn zoon heeft 1 met standaard te leen, maar een standaard is best onhandig hij kan er nog niet echt mee omgaan nog.
Hier ook de kleine versie zodat ze er gelijk op kon. Nou echt de aankoop vd eeuw!!!! Ze gebruikt hem iedere dag, gaat echt hele stukken mee als we met de hond gaan wandelen enzo, echt een superding!
Wij hebben de prinses lilifee uitvoering met standaard, ze gaat er echt goed op sinds ze 2.5 is. Maar nu wil ze heel graag een echte fiets, dus eigenlijk best zonde van zo'n grote uitgave waar ze uiteindelijk maar een half jaar mee heeft gedaan.
Hier voor onze jongste toen hij 2 jaar werd een houten loopfiets gekregen (12 inch) Hier was hij echter nog veeeel te klein voor. Onze oudste zoon van 3,5 heeft er echter de grootste lol mee. Toen leerde onze oudste afgelopen zomer fietsen zonder zijwieltjes. Onze jongste helemaal boos omdat hij ook wilde fietsen! (lukte nu dus niet meer op de fiets waar de zijwielen af waren) Toen kwamen we de 10 inch puky tegen (zonder standaard). Hier kon hij net op en vanaf 2 jaar en 2/3 maanden sjeest hij daar op rond. Hij vindt het echt geweldig en roept de hele dag dat hij wil loopfietsen. Bijkomend voordeel is dat hij nu wat sneller is dan met lopen dus eigenlijk heel handig. Onze oudste vind de loopfiets ook nog steeds heel leuk ondanks dat hij zelfstandig kan fietsen dus wij gaan hier regelmatig met twee racemonsterjes op pad! Ik weet niet hoe groot jouw kindje is en of je hem meteen wilt laten geruiken. De 12 inch gaat wat langer mee (met standaard) maar als je kindje nog niet groot genoeg is kan hij er voorlopig niet op.
daar ben ik zo bang voor. Ze is nu al geintresseerd in gewone fietsen. Er hoeft er maar eentje te staan bij een speeltuin of bij de supermarkt en ze zit er al bijna op. Zou een driewieler beter zijn?
ik gok dat mijn dame bij 2 jaar 86 cm is als ik de lijn doortrek. Hoe groot zijn jou kiddies toen ze hem kregen?
Nick is was ca 96 cm toen de 12 inch in juni kwam en hij kon er toen prima op weg. Chris is nu....tja....eh 83 cm of zo, een echt ukkie dus, maar die kan op de 12 inch echt nog niet met zijn voetjes bij de grond. Het feit dat hij heel klein is en niet snel groeit maakt wel dat ik de 10 inch echt een uitvinding vindt. Overigens is onze 12 inch een houten loopfiets en die lijkt wel wat hoger dan een 12 inch puky. Die heeft een kennisje van ons echter en daar zou Chris ook nog echt niet op weg kunnen. lastige beslissing voor je. Zit er geen spelotheek of zo waar je eens zo kunnen passen in de buurt?
Ik heb hier nu voor haar verjaardag (of de feestdagen als ik mij niet kan beheersen) een loopfiets besteld, deze Sprint Air Prinses -. Bewust voor deze gekozen, omdat deze tot zes jaar kan. Ik heb hier een driewieler staan (kleine versie), maar daar is ze nu veel te groot voor plus dat ze nog steeds niet snapt hoe het trappen met de pendalen werkt. Vandaar dat ik nu nog heb gekozen voor een loopfiets. Snapt jou meisje dat wel als ze een fietsje ziet? Misschien even testen op de KDV of zo......
Ze heeft ook een radio flyer driewieler, daar gaat zo ook hartstikke goed op, als ik nog een keer zou kiezen, zou ik die driewieler doen en dan met 3 jaar een echte fiets.
blijf twijfelen....vind het een aankoop van dik 100 euro voor een step en dan bij 3 komt er een echte fiets. Hmmm...
wij hadden eerst een gewone fiets en vervolgens een loopfiets. Nick is er nog echt heel blij mee en gaat liever op de loopfiets dan op zijn gewone fiets. Daarnaast is een loopfiets heel goed voor het leren van evenwicht. Dat is niet alleen mijn persoonlijke mening maar ook de ervaring die ik van medemama's om me heen hoor van kinderen die er op het kdv mee rijden. Mijn ervaring is dat Nick toen hij 2 maanden op de loopfiets rond had geracet daarna in ene los kon fietsen zonder zijwielen (hij was toen 3,5 jaar). Daarvoor hadden we het ook al eens geprobeerd - omdat hij het zelf graag wilde- en toen lukte het voor geen meter. Ik vind het dan ook echt geen step....maar wel een superleuke toevoeging op het bestaande arsenaal aan voertuigen voor kleine kinderen. Hier hebben ze dus geen gewone step... wel beiden een loopfiets en ook nu Nick gewoon zelfstandig kan fietsen blijft de loopfiets een favoriet speelmiddel! Overigens hebben wij ook een driewieler - maar die staat ongebruikt in de schuur-. Nick kon trouwens ook eerder fietsen op zijn fiets met zijwielen dan op de driewieler. De voorwaartse trapbeweging was voor hem moeilijker dan die naar beneden. Chris kan nog steeds niet de trappers van de driewieler rondkrijgen! tja ukkie he!
Hier de pucky zonder standaard met de tweede verjaardag. Ze is groot en kon hier precies op. Ik denk dus dat de grotere echt wel te groot was geweest. Ze is nu bijna 3 en het is een super aankoop geweest!! Ze racet erop rond. Eerst in huis geoefend en nu lekker mee het bos in enzo. Echt een schot in de roos!