Open Huizen dag 30 maart

Discussie in 'De lounge' gestart door MiniMe81, 4 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ons huis staat sinds 7 weken te koop, en we denken eraan om mee te doen met de Open Huizen dag op 30 maart.

M'n zoontje is 30 maart jarig, dus ik wil alleen meedoen als het echt nut kan hebben (wat je natuurlijk nooit van te voren weet)

Wie heeft tips?
    Waarom wel of waarom niet doen?
    En weet iemand wat de kosten voor deelname zijn?

Ik ga uiteraard met de makelaar overleggen, maar alles is nu gesloten ivm carnaval, dus dat wordt pas woensdag.

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik zou zeker meedoen!! Die verjaardag kan ook een dag eerder of later toch?

Juist de open dag in het voorjaar zorgt voor de meeste bezoekers. Meedoen is gratis. Je makelaar regelt er alles voor (Een bord in jullie tuin, pennen en formulieren, vermelding website etc).

Wij hadden alles netjes opgeruimd, kinderen en huisdieren bij de oppas (het is maar een paar uur), bos bloemen op tafel en proberen iedereen rustig te laten rondkijken.

Onze kopers zaten ertussen! En wat hielp is dat ze zagen dat er meer interesse was. Dat ziet een koper op een individuele afspraak niet. Bij nog maar 7 weken zou ik het dus zeker doen.

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Verjaardag doen we inderdaad de zondag erna, dan is alles in ieder geval al netjes:thumup:

Fijn dat jij zo'n positieve ervaring had!
    Ik denk dat het ook positief kan werken dat je zelf de rondleiding doet ipv de makelaar. Je kent het huis, de buurt en de buren als geen ander.

Woensdag maar even overleggen met de makelaar. Het moet op tijd aangekondigd worden op Funda natuurlijk.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hadden ons huis echt net te koop staan voor de open huizen dag. Kwam donderdag of vrijdag op funda en meteen dat weekend open huizen dag.

Kwamen toen een 5 stellen kijken en een week later was het verkocht.
    Of dat nu echt aan de open huizen dag gelegen heeft weet ik natuurlijk niet.
    Maar het is wel een leuke kans om mensen aan te trekken zonder dat die eerst afspraken moeten maken. Het kost je alleen die dag, verder niks.

MiniMe81 vindt dit leuk.
  5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben er een aantal jaren geleden ook aan mee gedaan, maar gratis was het niet. Niet heel veel hoor, iets van 40 euro.

MiniMe81 vindt dit leuk.
  6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij hebben ons huis gekocht nadat we het hadden bekeken tijdens de open huizen route. In de eerste instantie leek het niet echt "ons" huis op funda, twijfelden om wel/niet een afspraak te maken. En daar dus weet vrij voor te nemen/tijd in te plannen. En toen zagen we dus dat het huis meedeed aan de open huizen route en vonden we dat dan toch wel een gelegenheid om even een kijkje te nemen. En wat was ik blij dat we dat gedaan hebben. Het huis voelde direct als een warm bad, heel gek. Dus vooral meedoen, je trekt zeker kijkers als ons aan, de twijfelaars die ineens het huis van hun dromen binnenstappen;)

MiniMe81 vindt dit leuk.
  7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    De kosten om mee te doen zijn bij onze makelaar €100! Ik vind het nogal wat voor een poster en een vermelding op Funda...
    Of is dit normaal....

8. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben er (2jaar geleden) niks voor betaalt. Maar wellicht is het makelaar afhankelijk?

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ja en ik denk ook ‘pakket’afhankelijk. Tenminste bij onze makelaar kon je kiezen voor een all-in pakket en dan zit daar de openhuizenroute bij, interieurstyliste etc. Maar je kon ook kiezen voor alleen foto’s en verkoop bijv. Maar dan betaal je wel los voor elke andere service.

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wij hebben wel een all in pakket, maar onze makelaar is VBO, niet NVM. Misschien dat het daar aan ligt.
    Maar we betalen hem straks bijna 5000 euro, dan moet zo iets toch gewoon inclusief zijn?

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Maar dan vermoed ik dat het daar aan ligt aangezien het de NVM open huizen dag is.

Anders even navragen waarom het toch extra is ondanks all in pakket?

Deel Deze Pagina