En soms heb je wel eens te weinig geduld....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door flipflop, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    ken je dat......je bent ongesteld, zit niet zo lekker in je vel.....en dan botst het zo heerlijk met je 4 jarige dochter/zoon:(

pfff...het duurde een hele poos net voordat ze op bed lag, allemaal vijfen en zessen....niet luisteren als je iets voor de 5e keer al vraagt...en dan nog een grote mond terug ook omdat mama het niet goed doet......

mijn geduld was even ver te zoeken en ik was gewoon veels te kort naar haar toe.....niet eerlijk van mijn kant....ZUCHT

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Tja ook mama's zijn mens en alle mensen hebben weleens zo een dag. Lekker op de bank met een kopje thee en een dekentje. Morgen een extra knuffel voor de kids en het is weer vergeten

3. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Geldt dit ook voor je net 2-jarige????
    Ben ook harstikke ongi en onze man is net gestart met NEE...oef

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Kinderen moeten ook leren dat mensen niet altijd een even goed humeur hebben en mama dus ook niet. Komen ze later ook tegen moeten ze toch mee leren omgaan.
    Maar als je iets al 5x gezegd hebt en ze geven een grote mond, dan mag je toch best kortaf zijn???

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    mn 2 jarige gedroeg zich vanavond dan redelijk ok......wel fijn dat soms de een op speelt en de ander zich dan even rustig houdt :)

ja, ik weet het...ik ben ook maar een mens. Maar het voelt toch niet goed, meiske helemaal overstuur uiteindelijk omdat ik boos was en niet meer wilde voorlezen voor het slapen.........
    Nou goed, het met een enorme lange knuffel weer goed gemaakt en (toch wel zonder voorlezen) haar lief op bed gebracht.

Je wilt als moeder toch graag het goed doen.....dat maakt het wel eens lastig als je niet lekker in je vel zit!

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn oudste voelt dat altijd aan....vooral als ik in gesprek ben (vaak met mijn man) dan is het mama dit en mama dat, zusje duwen, dingen doen die ik niet wil enz.
    Na meerdere waarschuwingen, is mijn geduld ook op. Ik zeg dan ook dat ik boos/chagrijnig ben en dat dat heel normaal is......

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb ook wel eens van die momentjes.
    En dan voel je je schuldig, omdat je weet dat je kind zich (deels) zo vervelend gedraagt, als reactie op jouw slechte humeur.. ;)

Als ik echt vind dat ik te ver ben gegaan leg ik dr wel uit dat ik me niet zo goed voel en dat ik dan sneller boos word als zij niet zo goed luistert oid..

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    eens met arevinol!
    ik had vanavond ook ineens ruzie met mijn vierjarige, om een trui nota bene...
    ik zei heel boos: (toen hij ook al heel bozig had gedaan, en probeerde te omschrijven welke trui ik moest klaarleggen): dat is niet waar je hebt helemaal niet zo'n trui, die bestaat niet eens!
    toen kwamen er ineens dikke tranen, en dan voel je je echt wel rot.
    dus ik ook uitgelegd dat het ook wel door het drukke weekje van mama kwam...

dus heel herkenbaar hoor, soms is het geduld even op..

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je had me een week of 2 geleden moeten zien joh... Heel pril (onwetend) zwanger (wat duidelijk toen al niet goed zat..), heel erg weinig geslapen en met twee dwarse kinderen boodschappen moeten doen.. Nou dat ging dus niet geweldig. Ik heb alles op alles moeten zetten om niet uit te varen tegen de kinderen... helaas werd daar een oudere man de dupe van.. schaam...
    Iedereen heeft dit toch wel eens.. dat maakt je menselijk.

En kinderen weten heel goed waar het behang hangt....

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Herkenbaar hoor! Ik heb er 3 van 10, 8 en bijna 4 en ben bijna uitgerekend.
    Ben dan niet ongesteld maar irriteer me mateloos aan dingen vooral het nit opruimen van speelgoed, of de lege pakjes drinken op de grond sodemieteren.
    Ik was het vanavond dan ook goed zat dat ik met mn hand alles van tafel heb gebonjourd, het maakte zeker indruk, vooral toen ik hier jankend stond....hihi
    Niet de manier hoor, dat weet ik, maar t zat me even tot mn voorhoofd.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Volgens mij heeft iedere moeder dat wel eens hoor, vermoeidheid, stress en dan kan wat je kinderen doen net de druppel zijn.
    Ik heb gisteren nadat ze steeds niet reageerden op mijn verzoeken om hun knutselspullen op te ruimen, de hele mikmak in de kliko gemikt.
    Was misschien ook niet in verhouding, maar ja, de hele dag waren ze nogal klierig (allebei vakantie en op elkaars lip), dus op een gegeven moment was ik het spuugzat.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Groot gelijk hoor Jo!
    Ik kan dat niet, maar eigenlijk zou ik me eens er overheen moeten zetten hihi

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mee eens. en dan denk ik daarna: zo heerlijk even de rust, ik vraag me dan af= waarom vraag ik het toch 5 keer, na 2de keer aktie is altijd beter. voor iedereen.

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja natuurlijk herken ik dat. En dat maakt me mens ;). We hebben enomr slaaptekort (jongste slaapt niet door) en dat doet geen goed om soms normaal te reageren. Maar goed, we werken eraan om het wel goed te doen.

15. knap

knap Niet meer actief

Is normaal hoor. Een meestal na z.n uitbarsting van uit mijn kant houden ze zich wel weer even koest haha heeft dus duidelijk effect.

Net boodschappen doen voor de jongste haar verjaardag. Wilde zij de deur open doen. Ik stond met taart vriend met twee boodschappen tassen vol. En maar ik wil wil ik zeg en nu maak je dat je weg komt bij die deur wij willen er gewoon door. De rest van de galerij miepen. Komen we bij de deur papa tilt haar op van mij mag je wel de deur open maken hoor:$:$:$ tja. Mama is niet lief. Nee maar heeft wel grenzen haha;)

Deel Deze Pagina