wekker/slaaptrainer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mapepejo, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek (voor mijn autistische peuter) naar een wekker of slaaptrainer of lampje of wat dan ook. Iets waarmee we hem duidelijk kunnen maken wanneer hij zijn bed uit mag komen. Omdat het een "speciaal" kindje is zijn er een aantal voorwaarden.

Daarbij zijn deze dingen belangrijk:
    - geeft geen licht in de nacht
    - geeft goed licht (geen geluid!) op te zetten tijd. Dus echt ineens aan, niet geleidelijk meer licht.
    - werkt op batterijen (of in ieder geval niet in stopcontact!)

Mag een speciale kinderwekker zijn, maar hoeft niet. Wie heeft er goede tips/ ervaringen?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hebben een tijdje aan tijdschakelaar op een lamp gezet. Misschien is dat iets? Dit was wel via een stopcontact maar misschien bestaat dat ook voor op batterijen.
    Nu hebben we die van nijntje maar deze geeft wel licht.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Tijdschakelaar inderdaad, dat gebruikten we toen onze oudste 2,5 was en hij de '7' nog niet kende. Kort daarna wist hij hoe de 7 eruit zag en heeft hij een wekkerradio gekregen, en zodra het voorste cijfer een 7 was mocht hij er uit. Maar een wekkerradio geeft wel iets licht in de nacht.
    Misschien hebben ze tijdschakelaars op batterijen? Schemerlampje eraan vast, en dan de tijd instellen dat hij aan moet gaan.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij de ZaZu slaaptrainer kun je ervoor kiezen of je hem 's nachts wel of niet licht laat geven.
    Hij werkt op batterijen (of op 22 V, je kunt kiezen).
    Het enige wat in jullie situatie misschien nadelig is, is dat hij eerst een half uur groen ligt geeft en m.b.v. sterretjes aftelt (Je mag er bijna uit) en daarna pas gaan de oogjes open en wordt het licht (licht-)blauw.
    Je zou dus even moeten bekijken of het voor jullie kindje duidelijk is wat het groene licht betekent. Of je moet natuurlijk afspreken dat je niet op de oogjes let, maar alleen op het licht.
    Hij is trouwens wel lastig in te stellen. Maar alles went.

Ik vind voor jongere kinderen eigenlijk de Kidsleep fijner. Die brandt wel de hele nacht, maar het licht is zo zwak dat je er echt niet wakker van ligt. (En ik ben heel gevoelig voor licht, mijn wake-up light gebruik ik in de 'zwakste' stand en dan nog wordt ik er zonder geluid wakker van.)
    Tenminste: bij de gewone variant van de kidssleep kun je de lichtintensiteit instellen. Ik weet niet of dat bij de reisvariant ook zo is.

5. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hadden we een lampje met een tijdschakelaar. Werkt perfect. De meiden mogen pas van hun kamer als het lampje brand. Ik ben hier mee begonnen toen ze 2 waren.
    Is alleen niet op batterijen. Dus eigenlijk heb je niks aan deze info.

6. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Al bedankt voor jullie reacties!

Heb al gezocht naar tijdschakelaars op batterijen maar nog niet gevonden.. Iemand een tip?

Het zazu schaap komt het dichtst in de buurt van het wensenlijstje, wel vervelend dat hij al eerder (groen licht) begint te schijnen, is dat ook uit te zetten?

Of nog andere suggesties?? Ik lijk te zoeken naar iets wat niet bestaat...

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Misschien een wekker radio, en dan de klok afplakken/omdraaien naar de muur? Of moet het echt licht zijn?
    Veel wekkers werken ook op een batterij voor als de stroom uitvalt, je zal alleen wel rap door de batterijen heen gaan denk ik.

8. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Je kan het groene licht niet uitzetten. Je zou dan de tijd inkunnen stellen dat hij groen eordt als hij uit bed mag.

9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    De Nijntje wekker, die geeft licht als ze wakker wordt en het geluid lan je uitdraaien. Nadeel is misschien wel dat als je op het knopje drukt het lampje even aangaat. Voor mijn zoontje wel weer prettig want zo kan hij even kijken of Nijntje haar ogen nog dicht heeft.

Waarom mag het niet iets zijn wat in een stopcontact zit? Anders kan je een tijdschakelaar met daarin een nachtlampje doen? Dan schiet t nachtlampje aan zodra de schakelaar aan gaat.

10. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    das een goeie! thnx!

Deel Deze Pagina