Hardlopen, hoe te starten?

Discussion in 'De lounge' started by Dotty, Apr 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zijn er hardlopers onder ons?

Ik wil graag beginnen met hardlopen. Ik merk dat de sportschool de laatste weken steeds weinig lukt en met het mooiere weer lijkt hardlopen een goede optie. Wie weet er misschien een goede app of heeft goede tips? En zijn er hier nog meer mensen net gestart met hardlopen of dit van plan?

2. Leonike

Leonike Bekend lid

Nov 21, 2011
    521
    2
    18
    Ik ben 6 weken geleden gestart, via een hardloopvereniging. Bevalt echt goed. 2x per week training, goede begeleiding, goede warming-up en goede cooling down.
    Ik heb echt een stok achter de deur nodig, dus de vaste avonden zijn dan perfect.
    Zorg voor goede schoenen en bouw rustig op. Dat is het belangrijkste.

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Ik heb toen 'rennen met evy' gebruikt.
    Podcast. Iemand die je via je iPod helpt het hardlopen op te bouwen, door aan te geven wanneer je mag hardlopen en wanneer je mag wandelen. Tussendoor geeft ze je goede tips en draait ze muziek.
    Zo werk je van 0 naar 5 km in een paar weken!
    Erg motiverend werkte het bij mij!

4. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

Jun 27, 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Inderdaad, goede schoenen op nummer 1 !! (niet gaan oefenen op wat foute gympies....).

Niet doorrennen als je pijntjes begint te voelen en spierpijn (waarvan je echt amper nog kunt lopen) eerst laten genezen voor je weer verder gaat.

5. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

Sep 30, 2009
    705
    9
    18
    Ik ben zojuist begonnen met start to run. Dat is van een Belgische vrouw, ze heet Evi. Ik heb deze als podcast op een Ipod staan. Zij leert je uiteindelijk tot 5 km hard te lopen maar bouwt het heel rustig op (lopen en hardlopen afwisselen). Ze spreekt je toe (motiverend!) en de muziek is aangepast (rustig bij lopen en sneller bij hardlopen). Het bevalt mij heel goed. Google maar eens en dan kom je haar vast wel tegen. Succes!

6. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik doe precies hetzelfde met die podcasts bij welke les ben jij?

7. Ballie

Ballie Niet meer actief

Vergeet vooral niet om het haalbaar te houden. Ga niet heel enthousiast als een gek rennen, om vervolgens zo'n spierpijn te krijgen dat je daarna geen zin meer hebt. En het is ook goed om tussendoor te rusten zodat je spieren weer tijd hebben om te herstellen en extra spiermassa te kweken. Ik loop zelf ook hard, moet zeggen dat ik het niet echt het leukste vind om te doen maar nu het weer lekker weer word is het natuurlijk een stuk beter en het beste gevoel vind ik altijd zodra je onder de douche staat en tegen jezelf kunt zeggen dat je het toch maar weer gedaan hebt ;) Succes!

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Alls is al gezegt. Goede schoenen, en gewoon rustig aan doen.
    Ik ben nu een maand of 3a4 bezig. En zit op ongeveer 40 min aan 1 stuk door.
    Kan nog niet zeggen dat ik het nu super leuk vind. Maar als je eenmaal bezig bent loop ik wel lekker weg. En dat je vooruit gaat is ook zo lekker. Je mekr echt dat je steeds een stukje verder, sneller langer kunt.

Heb volgende week mijn eerder wedstijd. :D

9. Onje

Onje Niet meer actief

Start 2 run wil ik je echt aanraden geweldig vond ik het, verslavend gewoon!

En idd goede schoenen!!!! Ontzettend belangrijk.
    Dat ik begon was ik zo enthousiast dat ik wel 4 a 5 in de week ging, op mn zaalvoetbal schoenen.
    Na een week of 3 mocht ik mooi 2 maanden het gips in.
    Ik had een hele flinke stressfractuur, daar ben ik mee door blijven lopen op mn slechte schoenen. Uiteindelijk tijdens een van mijn voetbalwedstrijd werd het teveel. Afgevoerd met een ambulance en bleek ik alle kleine botjes boven op mijn voet te hebben gebroken echt door slechte niet ondersteunende schoenen.
    Je moet even google ik weet niet meer hoe het heet maar er is een heel goed hardlopers forum met veel kenners die je goed kunnen adviseren.

10. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik loop met evi maar kreeg week 3 heel veel pijn in mijn knie die negeerde. Toen heb ik twee weken lang alleen maar mank kunnen lopen, dus luister naar je lichaam, je vraagt best wel veel in het begin van je spieren. Ben overnieuw begonnen en loop straks de laatste les van week 5.
    Mijn voeten waren wel speciaal gemeten door deskundige dus daar lag het niet aan.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Hier ook goede schoenen gekocht bij een speciaalzaak, en inderdaad ook met Evy aan het rennen. Dat is echt een aanrader.

Ik loop nu 6 weken trouwens. Het is ook nog niet mijn favoriete hobby, maar het is wel heerlijk om de vooruitgang te merken.

12. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank jullie wel allemaal.

Ik heb geen Ipod. Misschien iets om naar te kijken dan? Is dat programma duur? En ik was dus inderdaad van plan om op mijn oude gympjes te gaan starten. Maar dan kijk ik wel eerst naar goede schoenen.

Merken jullie dat je er ook goed van afvalt?

13. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Evi is gratis. Even bij de zoekmachines intikken. Het kan gezet worden op elke mp3 speler. Zelf ben ik nu 18 kilo afgevallen in 9 weken ism lijnen. Voor mij werkt het dus geweldig.

Share This Page