Onze zoon ligt altijd heel raar in bed te slapen, overdwars, dwars, recht en een enkele keer ook wel achterstevoren Hij slaapt nu in een slaapzak, grootste maart van de hema maar vraag mij serieus af of hij die de volgende winter nog wel past, vooral wat lengte betreft. Dus ik ben benieuwd of de meeste kindjes op ruim 2 jarige leeftijd iets rustiger in bed liggen en hij dus gewoon onder een dekbedje kan gaan slapen.
Hier heeft hij ook nog steeds een slaapzak aan hoor. Ik leg nu wel ook een dekentje over hem heen, maar nog steeds als wij naar bed gaan is hij er onder vandaan gekropen. Ik dacht ik ga van de zomer maar eens kijken bij warme dagen hoe het dan gaat als ik de slaapzak eens uitlaat en hem gewoon in een pyjama onder een dekentje leg. Maar ik merk wel flink verschil in lengte van slaapzakken hoor! Ik heb ook slaapzakken van Prenatal en babydump en deze zijn volgens mij langer dan die van Hema. En in theorie zouden ze daar in moeten passen tot ze 110cm zijn, nou dat zijn de meeste kindjes volgens mij nog niet met 2,5 jaar. En in het uiterste geval schaf ik voor de winter een dekbedje aan voor in z'n ledikant.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Mijn zoon ligt ook alle kanten op in bed. Een dekbed is echt nog geen optie. Mijn dochter was een jaar of 2 toen ze zonder slaapzak sliep. Maar die verrekte geen spier in bed! Heb laatst trouwens een nieuwe slaapzak besteld bij een online shop waar ze slaapzakken hebben tot 2 meter lang! Dus voorlopig kunnen we nog ff voort!
Mijn dochter ging ook alle kanten op, maar vanaf ongeveer twee jaar sliep ze toch echt onder een dekbed. We zijn in de zomer beginnen oefenen, zodat het niet erg was dat ze af en toe bloot lag. En zolang je het deken niet vast legt, kan er ook echt niet zoveel gebeuren. Tegen de winter sliep ze eindelijk rustiger onder een deken.
zoonlief is 5 en draait nog heel zijn bed door haha. o en ik 30 en als manlief nachtdienst heeft ik ook niet dat je veel heb aan deze opmerking maar moest het even kwijt haha.
Hihi baby2011 mijn man slaapt ook heel onrustig, maar hij gaat niet overdwars liggen en al helemaal niet achterstevoren! Maar dat van de zomer oefenen zonder slaapzak vind ik wel een goeie! Maar of het zin heeft betwijfel ik... dan is het ook niet zo erg om zonder deken te liggen... maar t proberen waard. Even verder kijken dan mn neus lang is naar n grotere slaapzak is misschien ook wel n heel goed idee! Maar zou t ook wel n fijn idee vinden als hij volgende winter lekker onder n dekbedje ligt. Vind t altijd zo'n kale koude bedoening in zn bedje...
Bedoel je dan het dekbed aan de onderkant ook niet instoppen? Dan zou hij hem juist wel helemaal over zich heen kunnen trekken...
Ik denk dat ze bedoelt dat als het dekentje vast ligt aan de onderkant en je zoontje dan ondersteboven eronder gaat liggen dan ligt hij dus echt helemaal onder de dekens met zijn hoofd. Als het dekentje los zit, kan ie niet zo strak over zijn hoofdje heen zitten zeg maar. Mijn zoontjes draaien ook hun hele bed door. Heb toen best dure baby dekentjes gekocht en alleen de eerste 3 maanden gebruikt, baal ik best van.
ok geef toe ik niet achterstevoren maar lig altijd wel overdwars haha heerlijk tot groot ongenoegen van manlief. want de nacht dat hij dan weer thuis is wordt hij gek van me haha maar zoonlief 5 draai ik geregeld in de avond om omdat hij omgedraait is.
Toen ze overgingen naar een peuterbedje, ging de slaapzak uit en lagen ze onder een deken. Oudste met 15 mnd, jongste met 19 mnd. Ze klommen uit het ledikantje, en in een open ned met slaapzak vond ik ook niet fijn. Eenmaal onder een deken, bleven ze eigenlijk meteen goed liggen.
Mijn oudste doet zijn zak steeds uit. Nu ik toch elke paar uur op moet om te voeden zijn we slapen met een deken aan het proberen. Maar ik heb m vannacht al n paar keer terug moeten leggen.
Ja. Maar dan ligt het los en kunnen ze er langs elke kant weer uit. Als het vanonder vast ligt, zit je daar echt vast. Een deken over je is op die leeftijd toch echt niet gevaarlijk meer. Maar er niet uitkunnen in je slaap kan wel paniek opwekken, denk ik dan.
Zoontje is met 2 jaar en een paar weken overgegaan naar een peuterbed met dekbed en lag daar gelijk rustig in, terwijl hij in z'n ledikant altijd ondersteboven en achterstevoren lag. Zou me nu ook nog niet druk maken over hoe dat van de winter zal gaan, eerst genieten van de zomer
Mijn dochter sliep pas onder een dekbed toen ze in haar peuterbed ging slapen. Ze was toen 3 en een half jaar. Daarvoor altijd lekker een slaapzak aan!
Mijn zoontje is 2,5 en slaapt pas sinds een week zonder slaapzak. Hij had al een dekbed maar daar bleef hij niet goed onder liggen. Maar nu wil hij zelf geen slaapzak meer en het is nu ook niet meer zo extreem koud dus nu is het niet erg. Ik kijk savonds nog wel even of hij onder de dekens ligt.
Dl kreeg een dekbed met 2 jaar en 3 maanden (van Sinterklaas ) Die lag regelmatig achterstevoren in bed, maar sinds het dekbed minder. Daar gaat ze wel regelmatig bovenop liggen, maar dan heeft ze het warm. Ik stop onderkant goed in, en 1 zijkant.