goed, hallo allemaal, Ik heb uiteindelijk besloten in in het kraamhotel de kraamperiode door te willen brengen. het liefst zou ik er ook willen bevallen. Nu hebik het informatie mapje thuis gekregen en er staat dat je er niet kan bevallen alleen op dringend verzoek van de v.kundige. eerste vraag: waarom en wat voor een reden zou de v.kundige dan moeten opgeven dat ik er wel mag bevallen? hoe dan ook betaal ik er toch gewoon voor. verder staat er..dus dat je of thuis of in het ziekenhuis moet bevallen. angezien mijn vriend het supereng vindt zo een thuisbevalling gaan we dus weer naar het ziekenhuis. maaaaaar brengt dat dan dubbele kosten met zich mee? want in mijn hoofd..betaal ik dan dus voor het ziekenhuis en voor het kraamhotel. ja dat wordt me dan een beetje te duur maar zou het erg jammer vinden om niet naar het kraamhotel te kunnen gaan. zie ik dit verkeerd of moet ik er straks toch echt 2 keer gaan betalen?
Ik heb geen idee, maar misschien kan je gewoon even bellen met het kraamhotel? Het verschilt per kraamhotel dus misschien dat je nog kunt kiezen. Tegenwoordig is er ook een kraamhotel in het Sophia kinderziekenhuis (zag dat je in Rotterdam woont) daar kan je in elk geval bevallen én de kraamtijd door brengen.
wat raar dat je daar niet kan bevallen. ik heb ook gekozen voor het kraamhotel in het ziekenhuis,je bevalt dus in het kraamhotel maar als er wat is hoef je maar 1 verdieping naar beneden en ben je in het ziekenhuis. Is helaas voor jou te ver den haag.
ik heb net even gebeld en het brengt idd dubbele kosten met zich mee. dat word mij dus een beetje erg duur allemaal. erg jammer. ik ga inderdaad even het sophia kinderziekenhuis bellen want ik had ook gehoord dat zij een kraamafdeling hebben maar er was iets waardoor ik niet daarnaartoe wilde alleen weet ik niet meer wat er was. ik ga het even uitzoeken en laat het dan hier weten. bedankt voor het meedenken iig.
Het is volgens mij niet zo zeer dubbel betalen, maar betalen voor alles wat je gebruikt. Dus je betaalt voor het gebruik van een verloskamer (incl alles wat daarbij hoort) én voor eventueel gebruik van een kamer/suite voor de kraamperiode. Normaliter ga je ook na een zkh-bevalling na een paar uurtjes weer naar huis, dus als jij nog een paar dagen wil blijven zit daar wel een prijskaartje aan. Een kraamafdeling is niet het zelfde als een kraamhotel. de kraamafdeling is voor vrouwen die in het zkh moeten blijven (of omdat er nog iets met het kindje is). Had echter ook nog nooit gehoord van een kraamhotel waarbij je niet ter plaatse kunt bevallen. Zit het kh gelijk aan het zkh vast, dus dat ze er van uit gaan dat je dáár een verloskamer gebruikt?
ja goed..ik weet wel dat je moet betalen voor het gebruik maken van de verloskamer.. de wet. eigen bijdrage is vastgesteld op 294 euro. als ik dus dat moet betalen en daarnaast nog de kosten voor het kraamhotel erbij krijg wordt het wel erg veel. als ik in het hotel mocht bevallen hoefde ik alleen de overnachtingen te betalen en materiaalkosten. en eventueel eten en gastovernachting. het kraamhotel zit niet aan het ziekenhuis vast.
Ik heb geen ervaring met kraamhotels, dus vandaar dat ik me afvraag; wat houd dit in, waarom ga je hier je kraamdagen doorbrengen ipv thuis? Uit nieuwschierigheid!
Volgens mij kun je beter kiezen voor een kraam kamer. Dit is een klein kamertje met twee bedden (voor jou en je man) Dit hebben ze bijna in elk ziekenhuis. Je mag hier max 3 nachten verblijven. Maar als het niet noodzakelijk is word je toch naar huis gestuurd. De kraamafdeling is idd alleen voor moeders die moeten blijven of omdat het kindje op de KA ligt of omdat er met de moeder iets is. Waarom kies je er niet voor om lekker thuis te zijn in je kraamtijd. Ik was het liefste gewoon thuis geweest maar heb 8 dagen in het zkhuis gelegen omdat ik anders 3x op een dag naar de KA moest reizen.
ik wil graag naar het kraamhotel omdat ik ook nog een zoontje heb van nog geen 2 jaar oud tegen die tijd. als ik na de bevalling gelijk naar huis ga ben ik bang dat ik het even niet trek omdat ik me de pijn van de eerste nog heeeeeeeeeel erg goed kan herinneren. voor mijn gevoel heb ik die dagen echt even nodig om "bij te komen" zeg maar. ik ben dan ook zo een miepje dat alles zelf wilt doen omdat het anders niet goed is, ik ging ondanks alle pijn toen ook met het zweet op mn kop de was doen. als ik in het kraamhotel zit kan ik dat allemaal niet. @suusjuh: het kraamhotel dat is een verplijfplaats voor de kersverse mama's. die krijgen dan een kamer voor haar en de baby met alles erop en eraan. verzorging heb je 24/7 en bezoek kun je tot 21.00 ontvangen. je blijft er minimaal 3 dagen. je hoeft verder nergens aan te denken want alles wordt voor je gedaan. thuis heb ik ook mijn mannetje die alles voor me doet natuurlijk maar het is toch anders.
Wat lastig zeg, ik kan me nog herinneren dat je met dit dilemma zat en koos voor een kraamhotel met de verwachting dat daar alles kon, zeg maar. En was het niet zo dat je niet naar het Sophia kon/kan omdat je verloskundige geen samenwerking heeft met dat zh? Wel is het natuurlijk zo dat als je bevalling medisch wordt, je niet je eigen bijdrage hoeft te betalen. Maar ja, dat weet je van tevoren ook niet...