Weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier is het een beetje lastig om een digitaal kasboek bij te houden (laksigheid denk ik) Was al aan een schriftje aant denken waar we elke keer als we iets uitgegeven hebben opschrijven wat er uitgegeven is. Maar daar zie je weer niet in wat er binnenkomt. En vind het altijd zo'n gedoe om in de computer een kasboek te maken want snap niks van dat exel gebeuren. Wie heeft er goede tips om een makkelijk overzichtelijk kasboek te maken in exel. Dan schrijven we in het boekje gewoon maandelijks de uitgaven met de datum van wanneer die uitgave was en dan voeren we het 1 maandelijks in exel in incl de inkomens. Of is dit een slecht idee?
Hey Daantje, ik werk ook met een Excell bestand. Alleen wij verantwoorden niet iedere uitgave die we doen want dat kunnen we voor het gros terugzien op het internet bankieren. Wat ik wel doe is alle vaste lasten erin zetten samen met ons inkomen en dan wegstrepen als er iets is afgeschreven zodat je kan zien hoeveel we die maand nog te besteden hebben omdat niet alles op dezelfde datum wordt afgeschreven. Zo maken wij keuzes met of een bepaalde aanschaf wel of niet gedaan kan worden omdat we overzicht hebben. Ik wil je wel helpen met een opzet als je wilt, maar dan wel vanavond want ben nu op het werk. Pb me anders maar wat je erin wilt hebben.
Wij werken al jaren met excelbestanden hiervoor en 't werkt ideaal!! Het gaat er idd voornamelijk om dat je overzicht houdt. Het sheetje dat wij hebben berekent zelfs wat we elke maand opzij moeten leggen zodat we kwartaal- en jaarbedragen in één keer zonder problemen kunnen betalen.
Ik heb het eerder weleens gedaan, dan ook met excel. Even een paar maandjes om beter inzicht te krijgen. Wat ik deed was de bonnetjes verzamelen, en evt kleine losse aankopen op een los briefje schrijven. En dan 1 of 2 keer per week die invoeren samen met dingen die afgeschreven werden van de rekening (zoals elektra, krijgen we geen bon van).. En dan eens per maand alles optellen. Ik dacht dat het nibud ook nog kasboekjes op hun site had staan, voor in excel ook. Misschien kun je daar ook kijken?